تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا کلاه گذاشتن اشعه مضر آفتاب را بی اثر میکند

image آیا کلاه گذاشتن اشعه مضر آفتاب را بی اثر میکند

کلاه حصیری؛ خنک اما غیرمحافظ

استفاده از کلاه های حصیری بیشتر در مسافرت های خارج از شهر و سواحل دریا متداول است زیرا هم سبک هستند و هم امکان تهویه هوا دارند که این ویژگی ها آنها را در هوای گرم قابل تحمل میکند. داخل برخی از این کلاه ها حتی یک لایه پارچه دوخته شده که آنها را بسیار مطلوب تر میکند، اما دکتر رابین آشینوف، رییس بخش پوست و عمل های لیزری دانشگاه پزشکی نیوجرسی می گوید: این کلاه ها پوشش لازم را برای محافظت از پوست در مقابل اشعه های آفتاب ایجاد نمیکنند، هر چند بافت حصیری شان به دلیل خنک تر و سبک تر بودن، آنها را از باقی کلاه ها متمایز میکند.

کلاه دنباله دار؛ محبوب متخصصان پوست

پوشش دهی این کلاه ها را با کلاه های بیسبال مقایسه کنید؛ در واقع این کلاه ها غیرقابل مقایسه با یکدیگر هستند. سایه بان کلاه تا کنار گوش ها می آید بنابراین نه تنها قسمت زیادی از صورت را پوشش می دهد، بلکه گوش ها و گونه ها را هم می پوشاند. دنباله کلاه هم گردن را می گیرد و نمیگذارد در آفتاب بسوزد. این کلاه مورد تایید متخصصان پوست بسیاری هم است.

تکفارس آی آر

کلاه بیسبال؛ زیبا اما غیرمحافظ

در حال رفتن به بازی فوتبال یا تنیس و… هستید و یک کلاه بیسبال هم روی سرتان گذاشته اید و از این انتخاب به دلیل شیک بودن و رعایت نکات سلامت از خودتان راضی هستید. اما دکتر آشینوف انتخاب شما را تایید نمیکند. او درباره این کلاه ها می گوید: من نمیتوانم کلاه های بیسبال را به عنوان کلاه های پوشش دهنده پوست به شما پیشنهاد کنم زیرا این کلاه ها گوش و گردن را نمی پوشانند. او توضیح می دهد: البته کلاه بیسبال کاملا بی فایده نیست چون نوک این کلاه، پوست قسمت پیشانی و بالای بینی را محافظت میکند، مخصوصا اگر نمیخواهید از ضدآفتاب استفاده کنید و باید چند ساعتی هم روی نیمکت ذخیره ها یا تماشاچی ها بنشینید.

کلاه سطلی، مناسب هوای معتدل

پوشش دهی کلاه های سطلی تا حدی مثل کلاه های دنباله دار است اما این کلاه ها برای هوای معتدل، مناسب ترند تا هوای گرم. اگر دقت کرده باشید، این کلاه ها را بیشتر سر ماهی گیران دیده اید و در نقاط ساحلی؛ اما اگر در این مکان ها میخواهید از این کلاه استفاده کنید، حتما باید به نقاط حساس پوستتان ضدآفتاب بزنید؛ مخصوصا اگر در نزدیکی های آب و ساحل دریا هستید که اشعه آفتاب انعکاس بیشتری پیدا میکند.

کلاه لبه پهن، دوری از سرطان

www.takfars.ir

کلاه های لبه پهن یک از موردتاییدترین کلاه هایی هستند که میتوانند از شما در مقابل نورآفتاب محافظت کنند. متخصصان پوست می گویند به ازای هر ۵/۲ سانت لبه کلاه، ۱۰ درصد از خطر سرطان دور می شوید بنابراین کلاهی که ۴ سانتی متر لبه دارد، می تواند شما را تا حدود ۴۰ درصد از ابتلا به سرطان پوست دور کند. دکتر دیویس می گوید: یک کلاه حداقل باید ۷ سانتی متر لبه داشته باشد.

کلاه گاوبازی؛ نسبتا خوب

همیشه گذر به گذشته ها و رواج دوباره لباس نسل های قبلی وجود داشته و دارد و در هر دوره زمانی لباس هایی از نسل های قبلی در بین جوانان مد و همه گیر می شود؛ مثلا همین کلاه گاوبازی. اگر در فکر خرید این کلاه هستید یا آن را خریده اید، باید بدانید انتخاب خیلی نامناسبی نداشته اید. این کلاه ها به علت بزرگی و مدلشان میتوانند از پوست شما نه به طور کامل اما به طور متوسط محافظت کنند. دکتر آشینوف می گوید: کلاه گاوبازی هم جزو کلاه های خوب است چون تا حدی گوش، پیشانی و گردن را می پوشاند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر