تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا نوشیدن آب هویج آدم را لاغر میکند و چطور

image آیا نوشیدن آب هویج آدم را لاغر میکند و چطور

اگرچه آبگیری باعث می‌شود که آب هویج از نظر مواد مغذی متراکم‌تر از هویج خام شود، اما آب هویج هنوز هم کم کالری و کم چربی است و در عین حال سرشار از ویتامینها و مواد معدنی می‌باشد. در نتیجه آب هویج، یک ضمیمه خوب برای هر برنامه کاهش وزن است.

ویتامینهای A، C و K

یک لیوان آب هویج، حاوی بیش از ۲۵۰ درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ی شما می‌باشد که نقش مهمی در التیام دادن عضلات بعد از تمرین، سلامت استخوان و رشد عضله ایفا می‌کند. ویتامین C موجود در آب هویج، به تنظیم قند خون کمک کرده و اثراتی مشابه ویتامین A دارد. یک لیوان آب هویج، ۲۲.۳ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه مردان و ۲۶.۸ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه خانم‌ها را تامین می‌کند.

یک لیوان آب هویج همچنین حاوی ۳۰.۵ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه مردان و ۴۰.۷ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه زنان می‌باشد. همانطور که کارشناسان تغذیه، جین هیجدان و ویکتوریا دریک اشاره می‌کنند، ویتامین K برای عملکرد پروتئین‌هایی که به کلسیم کمک می‌کنند به استخوان‌ها متصل شده و آنها را بسازد و ترمیم کند، ضروری می‌باشد.

تکفارس آی آر

ویتامین ب کمپلکس

علاوه بر کمک به اجرای یک تمرین سالم از طریق این مزایای تقویت کننده عضله و استخوان، یک فنجان آب هویج، یک منبع عالی از ویتامین‌های B6، B2 و B1 می‌باشد. این ویتامین‌ها برای تجزیه قند، چربی و پروتئین و در نتیجه افزایش توانایی شما برای ساخت عضله، افزایش متابولیسم شما و کاهش وزن ضروری هستند. این ویتامین‌های گروه B، استرس و افسردگی (که هر دوی آنها مانع کاهش وزن در سطوح عالی می‌شوند) را نیز کاهش می‌دهند.

همانطور که لین هیلی در نسخه ژانویه ۲۰۰۶ از DOC News گزارش می‌دهد، مدیریت استرس و افسردگی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، جلوی افزایش مجدد وزن را بگیرد و احتمال چاقی را کاهش دهد.

مواد معدنی

یک لیوان آب هویج حاوی ۶.۱ درصد از آهن مورد نیاز یک خانم در سن باروری می‌باشد که همان مقدار معادل ۱۳.۶ درصد از آهن مورد نیاز مردان و زنان یائسه است. این عنصر با افزایش ظرفیت ورزش، عملکرد ورزشی، حمل و نقل اکسیژن، و انرژی، به کاهش وزن کمک می‌کند. یک لیوان آب هویج حاوی ۱۴.۱ درصد از فسفر مورد نیاز روزانه شما می‌باشد. این عنصر به ساخت، ترمیم و حفظ عضلات کمک می‌کند، درد پس از تمرین را کاهش داده و مصرف انرژی بدن شما را افزایش می‌دهد.

www.takfars.ir

علاوه بر داشتن اثرات مشابه به اثرات فسفر، ۱۴.۷ درصد از پتاسیم روزانه شما در یک لیوان آب هویج، سلامت استخوان را افزایش داده و به کاهش فشارخون کمک می‌کند. مردان می‌توانند ۱۳.۳ درصد از منگنز و ۷.۸ درصد از منیزیم روزانه‌شان را از یک لیوان آب هویج دریافت کنند، در حالیکه خانم‌ها به ترتیب تقریبا ۱۷.۱ درصد و ۱۰.۳ درصد از این مواد معدنی را از یک لیوان آب هویج دریافت می‌کنند. علاوه بر اثرات مشابه به اثرات پتاسیم، هر دوی این مواد معدنی به تنظیم قند خون کمک می‌کنند و ممکن است کاهش وزن ناشی از دیابت را کاهش دهند.

درشت مغذی‌ها

علی رغم سطوح بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک لیوان آب هویج تنها ۹۴ کالری، ۰.۴ گرم چربی، ۲۱.۹ گرم کربوهیدرات و ۹.۲ گرم قند دارد. از آنجا که کاهش وزن هنگامی رخ می‌دهد که شما کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می‌کنید بسوزانید، آب هویج کم کالری و متراکم از نظر مواد مغذی، یک راه عالی برای تامین نیازهای تغذیه‌ای روزانه و دستیابی به اهداف کاهش وزنتان می‌باشد.

یک لیوان آب هویج با ۱.۹ گرم فیبر به هضم سالم نیز کمک می‌کند، سطوح قند خون را تنظیم می‌کند و به شما کمک می‌کند برای مدت طلانی‌تری با تعداد کالری نسبتا کم، احساس سیری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر