تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا می دانید یک لبخند ساده سلامتی شما را تضمین میکند

image آیا می دانید یک لبخند ساده سلامتی شما را تضمین میکند

وقتی می بینیم کسی می خندد، ما نیز معمولا لبخند می زنیم و به همین دلیل خنده مسری است. تحقیقات نشان می دهد مشاهده خنده دیگران باعث فعالیت بخشی از مغز می شود که حرکت های صورت را کنترل میکند و به همین دلیل ما هم می خندیم. این یک سرایت مفید است.

کاهش استرس و فشارهای قلبی

وقتی عصبی هستید خنده کار آسانی نیست، اما تحقیقات نشان می دهد وقتی می خندید استرس شما فروکش میکند و گرفتگی قلبی کاهش می یابد، و به همین دلیل احساس راحتی میکنید.

اندرفینز آزاد می شود

تکفارس آی آر

اندرفینز مواد شیمیایی است که باعث خوشحالی می شود. این مواد در هنگام فعالیت های بدنی همچون ورزش و دویدن آزاد می شود. خنده هم باعث آزاد شدن این مواد می شود، و شما با خنده هم همان احساس شادی مشابه با ورزش را خواهید داشت.

تقویت ایمنی بدن

خنده باعث تولید گلبول های سفید در خون و افرایش مقاومت بدن در مقابل بیماری ها می شود. به همین دلیل کودکانی که تحت درمان هستند بهتر است که با شنیدن قصه و بازی بخندند، زیرا خنده باعث بالا رفتن گلبول های سفید و تسریع فرایند بهبودی آنها می شود.

سلامتی مغزی

خنده چارچوب ذهنی ما را برای مدت طولانی مثبت نگه می دارد، و باعث افزایش کارآیی ما می شود. خنده قدرت تمرکز ما بیشتر میکند و توانایی ما برای مقابله با مشکلات را افزایش می دهد.

www.takfars.ir

به دلیل اثرات مثبت خنده، مردم این روزها هرچه بیشتر عضو کلوب های خنده می شوند، و افرادی که از بیماری رنج می برند، با این کار به درمان خود کمک میکنند.

خندیدن به وضعیت قلبی و جریان خون شما کمک میکند و باعث شل شدن عضلات می شود. خنده برای شش های شما هم خوب است و عوارض بیماریهایی همچون آلرژی، رماتیسم و آسم را کاهش می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر