تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا میدانید برگ درخت بلوط چه خواصی دارد

image آیا میدانید برگ درخت بلوط چه خواصی دارد

به عنوان یک آنتی‌اکسیدان علیه رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند

در برگ بلوط ترکیب فنلی یافت شده‌است. این ترکیب به عنوان یک قدرتمند عمل می کند و می‌تواند در برابر رادیکال‌های آزاد از بدن محافظت کند.

از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند

برگ بلوط اثر بالقوه‌ی ضد سرطانی دارد. این اثر حاصل از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن است که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را مهار کنند. رادیکال‌های آزاد قادر هستند موجوب رشد سلول‌های سرطانی شوند.

تکفارس آی آر

از سلامت قلب پشتیبانی می‌کند

فعالیت‌های فلاونوئیدی نیز در برگ‌های بلوط یافت شده‌اند. این ترکیب دارای فعالیت محافظت از قلب است و می‌تواند خطر بیماری قلبی عروقی را از طریق مکانیسم‌های مختلف، مانند مهار التهاب رگ و جلوگیری از تشکیل پلاک، کاهش دهد.

زخم‌های سطحی را به سرعت التیام می‌دهد

برگ بلوط همان‌طور که در بالا ذکر شد، دارای ترکیب فلاونوئیدی است که در فرایند التیامزخم، به ویژه برای آسیب‌های سطحی نقش ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید برگ بلوط تازه را روی زخم یا ناحیه‌ی آسیب‌دیده قرار بدهید و شاهد بهبودی سریع آن باشید.

به درمان زخم معده کمک می‌کند

www.takfars.ir

برگ بلوط به دلیل ترکیبات فلانوئیدی که دارد، می‌تواند به درمان زخم معده کمک کند. فلاونوئید ماده‌ای را آزاد می‌کند که می‌تواند زخم معده را درمان کند و در عین حال از بروز التهاب نیز جلوگیری کند.

التهاب موضعی را کاهش می‌دهد

برگ بلوط می‌تواند علائم التهاب موضعی مانند قرمزی، تورم و درد را در ناحیه‌ی کاهش دهد. شما فقط باید برگ بلوط تازه را در ناحیه‌ی دچار التهاب موضعی قرار دهید و منتظر بمانید تا ترکیب فلاونوئیدی موجود در برگ بلوط به منظور کاهش علائم التهاب، دست به کار شود.

با ویروس‌ها و باکتری‌ها مبارزه می‌کند

ترکیب فلاونوئیدی موجود در برگ بلوط علاوه بر تاثیری که بر سرکوب التهاب دارد، دارای اثر ضد میکروبی هم است. این ترکیب می‌تواند علیه ویروس‌ها و باکتری‌ها مبارزه کند و به شما کمک کند تا از شر عفونت رهایی بیابید.

از رخ دادن تصلب شرایین جلوگیری می‌کند

اثر آنتی‌اکسیدانی موجود در برگ‌های بلوط می‌تواند باعث افزایش HDL (کلسترول خوب) و کاهش LDL (کلسترول بد) شود. این مکانیسم برای جلوگیری از رخ دادن تصلب شرایین که ممکن است به تشکیل پلاک در عروق منجر شود، مهم است. چنین تاثیری به جلوگیری از بیماری ایسکمیک قلب یاسکته‌ی مغزی کمک خواهد کرد.

فشار خون را کاهش می‌دهد

ترکیب فلاونوئیدی موجود در برگ درخت بلوط دارای قابلیت مهار فعالیت ACE (آنزیم مبدل آنژیوتانسین) که باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود، است. برگ درخت بلوط دارای ماده‌ای است که مشابه داروهای ضد فشار خون در کلاس مهارکننده‌ی ACE هستند. این گیاه دارویی می‌تواند فشار خون را به طور موثر در بیماران مبتلا فشار خون بالا کاهش دهد.

به درمان دیس‌لیپیدمی کمک می‌کند

تک فارس

برگ درخت بلوط به دلیل ترکیب فلاونوئید موجود در آن می‌تواند به درمان اختلال دیس‌لپیدمی(اختلال سطح کلسترول) کمک کند. این گیاه دارویی می‌تواند سطح HDL را افزایش دهد و سطح LDL را به طور موثری کاهش دهد.

به درمان تب کمک می‌کند

برگ بلوط ترکیبی دارد که می‌تواند به عنوان یک جایگزین برای کینین استفاده شود. این ترکیب به شما کمک می کند تا علائم تب را درمان کنید.

سبب توقف خونریزی می‌شود

برگ بلوط نقش موثری در مکانیسم بهبود زخم ایفا می‌کند. این برگ ماده‌ای دارد که سبب توقف خونریزی می‌شود. خیلی ساده برگ درخت بلوط تازه را در محل خونریزی قرار دهید و آن را فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

سوزش پوست را کاهش می‌دهد

اثر ضد التهابی و ضد میکروبی برگ‌های بلوط می‌تواند برای کاهش تحریک و سوزش پوست استفاده شود. این برگ‌ها باعث کاهش قرمزی و تحریک پوست در منطقه‌ی آسیب‌دیده می‌شوند.

به عنوان یک ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند

فلاونوئید موجود در برگ درخت بلوط همچنین می‌تواند به عنوان یک عامل ضدعفونی‌کننده عمل کند. شما می‌توانید از برگ بلوط برای تمیز کردن زخم یا باکتری در منطقه‌ی زخمی استفاده کنید. فراموش نکنید که ابتدا با آب زخم را تمیز کنید، و سپس آن را با برگ درخت بلوط ضدعفونی کنید.

ناحیه‌ی زخمی پوست را تسکین می‌دهد

T A K F A R S

برگ بلوط می‌تواند به تسکین ناحیه‌ی زخمی کمک کند. این مزیت برگ درخت بلوط ناشی از اثرات ضد التهابی فلاونوئید موجود درون این گیاه است. شما می‌توانید با استفاده از این برگ‌ها تورم ناحیه‌ی آسیب‌دیده را کاهش بدهید.

۱۵ خاصیت برگ بلوط برای سلامتی در بالا توضیح داده شد. شما می‌توانید برگ‌های بلوط را برای اختلالاتی که به تازگی رخ‌ داده‌اند به عنوان کمک‌های اولیه استفاده کنید. اگر دوست دارید، می‌توانید برگ بلوط را با جوشاندن در آب یا بخار دادن کمی نرم کنید. برای استفاده‌ی خارجی به عنوان یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده و همین‌طور برای درمان زخم، می‌توانید برگ‌های بلوط نرم‌شده را له کنید و خمیر حاصل را در ناحیه‌ی آسیب‌دیده استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید تمیز بودن ناحیه زخمی اهمیت زیادی دارد.

اگر می‌خواهید از مزایای سلامت برگ درخت بلوط برای درمان بیماری‌های مختلف یا شاید برای کنترل فشار خون استفاده کنید، می‌توانید از برگ‌ها جوشانده تهیه کنید. برای تهیه‌ی جوشانده‌ی برگ بلوط این مراحل ساده را انجام دهید

۴ تا ۵ برگ بلوط را آماده کنید.

برگ‌های بلوط را با آب شستشو دهید.

سپس آن‌ها را با ۴۰۰ سی‌سی آب بجوشانید.

در نهایت ترکیب را صاف کنید و جوشانده‌ی حاصل را بنوشید.

برای به دست آوردن مزایای سلامتی جوشانده‌ی برک بلوط، روزی یک بار آن را بنوشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر