تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا میخواهید شاد زندگی کنید باید چه کنید

image آیا میخواهید شاد زندگی کنید باید چه کنید

می‌توانید با تلاشی هوشیارانه از هر روز و هر لحظه آن لذت ببرید. بخش اصلی این مسأله مربوط به شکرگزاری برای چیزهایی است که دارید.ممکن است به خاطر برخی چیزهای خاص در زندگی‌تان بسیار شکرگزار باشید، اما هرگز از آن لذت نبرید و برعکس، ممکن است خانه و ماشینی نداشته باشید و از زندگی لذت ببرید.

دوست داشتن زندگی و شاد بودن به ما کمک می‌کند تا بیشتر عمر کنیم.

بی‌شک افرادی که شاد هستند و مثبت فکر می‌کنند، بهره بیشتری از زندگی می‌برند. شادی نقشی کلیدی در سلامت طولانی مدت دارد.

همچنین عامل اصلی کاهش استرس می‌باشد. افرادی که خوشبین‌تر و مثبت اندیش‌تر هستند، کمتر دچار بیماری و افسردگی و مرگ زود هنگام می‌شوند.

تکفارس آی آر

خوشحال بودن و مثبت‌اندیشی تأثیر زیادی روی انتخاب‌های ما دارد. افرادی که به مصرف دخانیات اعتیاد دارند، الکلی‌ها و کسانی که پُرخوری کرده و اصلاً ورزش نمی‌کنند، معمولاً افسرده و منفی‌نگر هستند.

به زندگی باید عشق ورزید

منتظر نمانید تا رویاهای‌تان به واقعیت برسند و بعد شروع به لذت بردن از زندگی کنید.

پیش از آنکه رویاها تحقق یابند، لذت بردن از زندگی را تجربه کنید. زندگی یعنی زمان؛ پس چرا باید با انرژی‌های منفی آن را بر باد دهیم.

آیا می‌دانید افرادی که امروز با هر آنچه که دارند، از زندگی لذت نمی‌برند، در آینده نیز با هر آنچه که به‌دست بیاورند، باز هم از زندگی لذت نخواهند برد؟

www.takfars.ir

زیرا هرگز یاد نگرفته‌اند چگونه باید زندگی کنند. آنها همیشه به دنبال چیز بهتری هستند و وقتی به آن می‌رسند، دیری نمی‌پاید که دوباره شکوه و شکایت را شروع می‌کنند.

پس از امروز زندگی را دوست بدارید. تصمیم بگیرید و برای اولین قدم شکرگزار باشید. فراموش نکنید هر چه منفی‌تر باشید، چیزهای منفی‌تری را جذب خواهید کرد.

برای جذب مثبت‌ها، باید خودتان هم مثبت باشید. تنها راه برای آنکه در شرایط منفی، مثبت باشید، این است که مثبت عمل کنید و زندگی خود را دوست بدارید.

فقط یک‌بار ذهن خود را پیرایش کنید. امروز، روز شروع است برای عشق ورزیدن به زندگی.

به رغم تمام ناملایمات زندگی را دوست خواهیم داشت؛ چرا که: به خاطر هر آنچه که داریم، زندگی را دوست داریم، به خاطر تمام یقین‌ها زندگی را دوست داریم، به خاطر تمام دوستان و نزدیکان‌مان زندگی را دوست داریم.

به خاطر یک سفر زیبا، به خاطر تمام خاطرات دلنشین و به یاد ماندنی، به خاطر کسانی که دوست‌شان داریم، به خاطر کسانی که فراموش‌شان کرده‌ایم، ولی برای زندگی ما خوشایند بودند، به خاطر کاری که انجام می‌دهیم، به خاطر لطیفه‌هایی که خواهیم شنید، به خاطر سفرهای خوبی که در پیش داریم، به خاطر زیباترین طلوع خورشید که تا به حال دیده‌ایم، به خاطر یک غروب به یادماندنی، به خاطر تمام هدایایی که تا به حال دریافت کرده‌ایم، به خاطر نعمت سلامتی که از آن بهره‌مند هستیم، به خاطر تمام زیبایی‌هایی که در پیرامونمان است، به خاطر تمام پاسخ‌هایی که برای سؤالات خود شنیده‌ایم، به خاطر موفقیت‌ها، نصایح خوبی که آنها را در زندگی به کار گرفته‌ایم، به خاطر تمام چیزهای کوچک زندگی‌مان، به خاطر اهداف رویایی که داریم، به خاطر لبخندهایی که هر روز می‌بینیم، به خاطر لبخندهایی که هر روز می‌زنیم، به خاطر تمام صبح‌های پرانرژی و غروب‌های رمانتیک، به خاطر بوی باران، به خاطر برفی که به زودی خواهد بارید و ما آن را شاهد خواهیم بود، به خاطر تمام ایده‌های درخشانی که امروز در سر داریم، به خاطر تمام حرف‌های خوبی که هنوز به زبان نیاورده‌ایم، به خاطر تمام اشتباهات‌مان و فرصت‌هایی که برای جبران آنها در اختیار داریم، به خاطر کتاب‌هایی که هنوز نخوانده‌ایم، چیزهایی که هنوز ننوشته‌ایم و قصه‌هایی که هنوز نشنیده‌ایم، به خاطر خانواده‌ای که داریم، به خاطر قلبی که از عشق لبریز می‌شود، به خاطر تمام فرصت‌هایی که در انتظارمان هستند، به خاطر آزادی‌هایی که داریم، به خاطر تمام چیزهایی که خودمان خلق می‌کنیم، به خاطر زیبایی هر بهار، انرژی هر تابستان، احساسات هر پائیز و سرمای هر زمستان، به خاطر تمام زیبایی‌های درون‌مان که هنوز کشف نشده‌اند، زندگی را به خاطر تمام تک‌تک لحظاتش دوست بداریم.

احساس خوشبختی و لذت از زندگی

یکی از راه‌های مناسب برای احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی، روش سم‌زدایی است.

در این روش نوشیدن آب فراوان اهمیت زیادی دارد؛ چرا که آب یکی از بهترین سم‌زداهاست و برای تنظیم تمام فرایندهای بدن، لازم است.

نوشیدن آب به شما کمک می‌کند تا شفاف‌تر فکر کنید و متمرکزتر شوید و همچنین پوست بهتری داشته باشید.

تک فارس

بی‌شک یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن فکر سالم و خوشبخت، جسم سالم است.

سبزیجات سبز از بهترین سم‌زداها هستند؛ مثل کلم، بروکلی، بروکسل، کاهو، اسفناج، چغندر، جعفری و … این سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرها هستند و تمام سلول‌ها را پاکسازی می‌کنند.

سبزی‌ها خاصیت ضد سرطانی دارند. فیبرها نیز باعث پاکسازی و گوارش بهتر می‌شوند. فیبرها به شما احساس سیری می‌دهند و از این راه کمک می‌کنند تا قند خون تنظیم شود.

زندگی پر از نشاط و شادی است و نباید اجازه دهید سختی‌های زندگی بر شما غلبه کنند و موجب افسردگی‌تان شوند. کسی که دچار افسردگی می‌شود، هر روز و هر لحظه زندگی را عذاب‌آور می‌داند.

علاوه بر روش سم‌زدایی از بدن، می‌توانید از شیوه‌های دیگر نیز استفاده کنید و شادی خود را افزایش دهید. دانشمندان پس از انجام تحقیقات بسیار روش‌های زیر را پیشنهاد می‌کنند:

یک روش خوب برای شادتر بودن و بهتر زندگی کردن

سم‌زدایی، روشی است که باعث دفع سموم انباشه شده در بدن شده و با آن احساس سبکی، راحتی، تازگی، طراوت و جوانی می‌کنید.

سموم بدن باعث حساسیت و آزردگی فیزیکی و روحی می‌شوند و اثرات منفی روی بافت‌های بدن می‌گذارند.

این سموم روی تمام ارگان‌های بدن اثر گذاشته و باعث کاهش انرژی می‌شوند و حتی خواب را مختل می‌سازند.

یک سیستم گوارش سم‌زدایی شده بهتر غذاها را هضم و بیشتر مواد مغذی را جذب می‌کند و عملکرد بهتری خواهد داشت.

T A K F A R S

عدم دفع این سموم باعث ایجاد خستگی زیاد، سردرد و گوفتگی عضلانی می‌شود. سموم اضافی بدن اگر دفع شوند، متوجه تغییرات بزرگی در رفتار خود خواهید شد.

احساس پرانرژی بودن می‌کنید. دیدتان به زندگی مثبت‌تر می‌شود و به شیوه سالم‌تری زندگی می‌کنید. با این‌کار از شر هر آنچه آزارتان می‌دهد، رها خواهید شد.

به هنگام سم‌زدایی چه غذاهایی را نباید بخورید؟ شکر و آرد تصفیه شده، قهوه، الکل و نوشابه، گوشت قرمز، محصولات لبنی و گندم.

شیوه‌های دیگر شاد زیستن

به‌طور مرتب ورزش کنید. این‌کار باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود؛ همچنین افسردگی را کاهش و به شما انرژی و نشاط می‌دهد.

از چربی‌های خوب، مثل امگا۳ استفاده کنید تا عملکرد سیستم عصبی بدن‌تان بهبود یابد. سعی کنید به بدنتان بیشتر ویتامین‌های B12، اسید فولیک، ویتامین D3 و تیروسین برسانید.

این ویتامین‌ها را در غذاهایی مثل ماهی، لوبیاها، آجیل، حبوبات، سبزیجات برگدار و محصولات لبنی می‌توان یافت. به نورهای روشن نگاه کنید.

متخصصان می‌گویند، نگاه کردن به نور درخشان در صبح زود، اثر بسیار خوبی روی روحیه دارد.

به همین دلیل از روش نور درمانی برای درمان برخی از بیماری‌ها، از جمله افسردگی استفاده می‌کنند.

صبحانه بخورید. مقداری کربوهیدرات و پروتئین قند خون را تنظیم می‌کند. مدیتیشن و یوگا تمرین کنید. این ورزش‌ها باعث بهبود تنفس، فکر و احساسات می‌شوند.

تک فارس www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر