تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا مردهای چاق قدرت باروری کمی دارند

متاسفانه به نظر می رسد که داشتن اضافه وزن در میان عواملی است که بر باروری مردان اثر میگذارد.

مطالعات متعدد، داشتن اضافه وزن یا چاق بودن را با مشکلات باروری در مردان مرتبط دانسته اند. یک بررسی که در سال ۲۰۱۵ در غدد بالینی منتشر شد، دریافت که چاقی، باروری مردان را کاهش می دهد. یک بررسی دیگر در سال ۲۰۱۵ در مجله آندرولوژی آسیا همان چیز را گزارش می دهد. که چاقی مردان در واقع برای مردانی است که سعی دارند پدر شوند، مشکل ساز است. دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد و MedlinePlus نیز این یافته ها را تایید میکنند.

چرا وزن بدن بر باروری تاثیر میگذارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا داشتن اضافه وزن بر باروری در مردان اثر میگذارد. بررسی سال ۲۰۱۵ که در غدد درون ریزشناسی بالینی منتشر شد، گزارش می دهد که مردان چاق دارای سطوح تستوسترون پایین تر، احتمال بیشتری برای اختلال ن.ع.و.ظ و میل ج.ن.س.ی کمتری دارند. بررسی سال ۲۰۱۵ در مجله آندرولوژی آسیا دریافت که چاقی مردان، تعداد اسپرم را کاهش می دهد، در سطوح هورمون های جنسی اختلال ایجاد میکند، آسیب اسپرم را افزایش می دهد و خطر سقط جنین را بالا می برد.

آیا کاهش وزن باعث بهبود باروری می شود؟

تکفارس آی آر

مردانی که دارای اضافه وزن بوده یا چاق هستند، ممکن است قادر باشند با دستیابی به یک وزن بدن سالم تر، قدرت باروری شان را بهبود ببخشند. با این حال کاهش وزن تضمین نمیکند که به یک مرد بارور تبدیل شوید. بررسی سال ۲۰۱۵ در غدد درون ریز شناسی گزارش می دهد که مشخص نیست که آیا کاهش وزن در مردان چاق، قدرت باروری آنها را بهبود خواهد بخشید یا نه. با این حال برخی مطالعات، نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهند. مطالعه سال ۲۰۱۴ که در مجله Plos One منتشر شد، دریافت مردان دارای اضافه وزن که چربی شکمی از دست دادند، بهبودهایی در کیفیت اسپرم داشته اند.

سایر راه ها برای بهبود باروری مردان

حفظ یک وزن سالم، تنها کاری نیست که یک مرد می تواند برای افزایش شانس پدر شدنش انجام دهد. برای به حداکثر رساندن تعداد و کیفیت اسپرم، مایوکلینیک خوردن یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات، ورزش به طور منظم، جلوگیری از بیماری های مقاربتی، پایین نگه داشتن سطوح استرس و اجتناب از سیگار و الکل بیش از حد را توصیه میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر