تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا لمینت دندان سالم آن را خراب میکند

image آیا لمینت دندان سالم آن را خراب میکند

لمینت کردن دندان های سالم، تاثیر نامطلوبی روی آن ها گذاشته و ممکن است منجر به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن دندان شود. در عین حال، دو رنگ شدن دندان ها، ساییده شدن قسمتی از دندان، کج بودن یا کم شدن طول آن و همچنین ردیف نبودن دندان ها از مواردی هستند که به انجام لمینت نیاز دارند.

افراد تا زمانی که دندان هایشان به ترمیم نیاز ندارد، نباید از لمینت استفاده کنند، اگر دندان فردی در اثر انجام لمینت دچار آسیب دیدگی شد، می تواند به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کند تا به شکایت فرد، رسیدگی شود.

در هر بار لمینت دندان، لایه فوق العاده نازکی از آن تراشیده می شود و اگر همین روال ادامه پیدا کند و هر بار مقداری از دندان تراشیده شود، عمر دندان کوتاه شده و در دراز مدت و در اثر آسیب های ایجاد شده ممکن است دندان به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن احتیاج داشته باشد.

حدود ۸۰ درصد افراد بین سنین ۱۷ تا ۳۰ سال صرفا به دلیل زیبایی و سفید شدن دندان ها از لمینت استفاده میکنند، به تاثیر نامطلوب استفاده از آن در دراز مدت اشاره کرد .

تکفارس آی آر

عمر این لمینت ها دائمی نیست و بنابراین فرد پس از مدتی دوباره باید دندان هایش را لمینت کند.

به طور معمول شش دندان جلو لمینت می شوند و انجام آن بین ۴۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان هزینه در پی دارد، عقل سالم، دندان سالم را دستکاری نمیکند و کسی که دندان های سالمی دارد و از مشکل خاصی رنج نمی برد، دلیلی ندارد از لمینت استفاده کند.

کسانی که علاقمند به لمینت کردن دندان های شان هستند تا زمانی که مشکل حادی برای دندان های شان پیش نیامده است، از انجام لمینت خودداری کنند. چرا که اگر دندانپزشکی لمینت را به درستی انجام ندهد، ممکن است دندان هایش نسبت به گرما و سرما حساس شده و یا عصب های داخل دندان از بین بروند.

لمینت روشی در دندانپزشکی زیبایی است که موجب اصلاح رنگ دندان ها و پرشدن فاصله آنها می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر