تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا شیره انگور برای سلامتی مفید است و چرا

image آیا شیره انگور برای سلامتی مفید است و چرا

خواص شیره انگور برای معده

اگر از مادربزرگ و پدربزرگ هایتان از خواص شیره انگور بپرسید احتمالا اولین خاصیتی که به ذهنشان می رسد و به شما خواهند گفت درمان ناراحتی معده است. گزارشات پزشکی نشان می دهد حتی در رده های بالای التهاب معده، مصرف شیره انگور می تواند بسیار کمک کننده باشد.

التهاب معده می تواند زمینه ساز بیماری هایی همچون زخم معده باشد. پس شروع درمان آن بلافاصله پس از تشخیص ضروری است. در کنار درمان دارویی یا رژیم غذایی پیشنهاد شده توسط پزشک با اجازه ی او می توانید از شیره ی انگور به عنوان یک درمان کمکی قوی بهره مند شوید.

خواص شیره انگور برای کودکان

تکفارس آی آر

شیره سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها و بسیار ارگانیک می باشد. کودکان در دوران رشد قرار دارند و باید این ویتامین و مواد مغذی لازم را به میزان کافی دریافت کنند. شیره می تواند به تنظیم تعدادی از مواد معدنی، ویتامین و آهن کمک کند. همچنین در نی که به دلایل مختلفی به ضعف جسمانی دچار هستند مصرف شیره یک درمانگر خواهد بود.

خواص شیره انگور برای چاقی صورت

با داشتن گونه های برجسته و صورت پر تر، جوان تر به نظر خواهید آمد. اگر کالری که بدن دریافت می کند، بیشتر از میزان سوزاندن مقادیر ذخیره ای آن باشد، مقداری کالری در بدن اضافی خواهند ماند. اگر این کالری باقی مانده حاصل تعداد خاصی از مواد غذایی باشد می تواند موجب چاقی صورت شود.

شیره یکی از این مواد غذایی خاص است. شیره انگور با داشتن ویتامین و مواد مغذی و در عین حال کالری بالا می تواند موجب چاقی صورت شود. اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید در کنار شیره انگور می توانید از عسل و سیب نیز به صورت روزانه استفاده کنید.

خواص شیره انگور برای مو

www.takfars.ir

از اهمیت رژیم غذایی بر سلامت مو و بخصوص کاهش ریزش آن نمیتوان نادیه گرفت. شایع ترین علت ریزش مو سر در خانم ها، کمبود ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن است. به دلیل رژیم غذایی نادرست افراد دچار کمبود در مواد مهمی همچون پروتئین، روی، آهن، اسیدهای آمینه، ویتامین های گروه B و … می گردند.

شیره انگور با داشتن تعداد زیادی از این ها مانند ویتامین B12، ویتامین E، آهن منبعی غنی برای رفع مشکلات مو و بازگشت سلامتی آن است.

خواص شیره انگور برای کبد

مصرف شیره انگور به همراه سرکه آن سبب باز شدن رگ ها و مجاری کبدی و جلوگیری از انسداد آن ها می شود.

خواص شیره انگور برای رحم

شیره انگور حاوی آهن، کلسیم و منیزیوم است به همین دلیل در کاهش درد دوران قاعدگی که به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود، نقش مهمی دارد. مصرف شیره انگور موجب حفاظت از ماهیچه های رحم و درمان گرفتگی های این ناحیه به خصوص گرفتگی های قاعدگی خواهد شد.

علاوه بر این ها پس از دوران قاعدگی خانم ها در معرض بیماری های استخوانی و بروز ضعف هستند. خواص شیره انگور به عنوان یک کمک کنده در جلوگیری از بروز این مسائل است.

خواص شیره انگور برای پوست

مصرف شیره انگور می تواند در ترمیم بافت های آسیب دیده و تسریع بهبودی آن نقش زیادی داشته باشد. همچنین این ماده با داشتن ویتامین های خاصی مانند E و یا گروه B می تواند از پری زودرس جلوگیری کند.

اگر مقاومت کمی در برابر سرما دارید. یا هنگام قرار گرفتن در سرما پوست صورت و دست هایتان خشک می شود. یا در مناطق زندگی می کنید و دست هایتان خشکی بی دلیل دارد، مصرف شیره انگور میتواند این علائم را در شما کاهش دهد.

تک فارس

خواص شیره انگور و ارده

خواص شیره انگور و ارده آن را در خانه های ایرانی محبوب کرده است. شیره انگور به همرا ارده یک وعده ی غذایی بسیار مقوی و خوشمزه است که می توانید به عنوان یک صبحانه لذیذ و یا عصرانه میل کنید. این ترکیب کاملا گیاهی و بدون گلوتن یا گلیکوژن است.

این ترکیب برای افراد مبتلا به کم خونی مفید است. به علت وجود طبع گرم در هر دو ماده، مصرف ارده و شیره زمستان ها توصیه می شود. تا با صرف این مواد مغذی انرژی بیشتری کسب کنید و درون بدنتان گرم باشد و از سرما محافظت شود. علاوه بر این ها کلسیم موجود در ادره کمبود کلسیم را رفع می کند.

با وجود فواید زیادی که ما در اینجا تنها تعدادی از آن ها بیان کردیم اما نباید در مصرف شیره انگور زیاده روی کرد. مصرف زیاد آن به هیچ عنوانی باعث افزایش سرعت تاثیر گذاری آن بر بدن ما نخواهد بود. فقط موجب گرمی، جوش زدن و عوارض این چنین خواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر