تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا شیره انگور برای افراد مبتلا به دیابت مضر است

image آیا شیره انگور برای افراد مبتلا به دیابت مضر است

مصرف شیره انگور به دلیل دارا بودن مقادیر بالای قند، برای مبتلایان به دیابت ضرر دارد و این گروه از افراد نباید فریب چربزبانی عرضه کنندگان این نوع محصولات را مبنی بر فواید آن برای سلامتی بخورند.

همچنین این فراورده در افرادی که فشارخون دارند، منجر به افزایش فشارخون نمی شود، اما به درمان و کاهش آن هم کمک نمیکند.

دکتر عین‌الله ولی‌زاده با اشاره به اینکه شیره انگور طبع گرمی دارد و خوردن زیاد آن به افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند توصیه نمی شود گفت: این فراورده در گرم مزاج ها موجب غلیظ شدن صفرا و بروز جوش در نواحی صورت و بدن می شود و این افراد در صورت مصرف شیره انگور باید از میوه های تازه با طبیعت سرد استفاده کنند.

این متخصص و پژوهشگر طب سنتی، تصریح کرد: شیره انگور خاصیت انرژی زایی دارد و مقدار کالری آن بالاست و مصرف آن در افراد کم تحرکی که ورزش نمیکنند منجر به چاقی و عوارض ناشی از اضافه وزن می شود.

تکفارس آی آر

دکتر ولی زاده به فواید شیره انگور نیز اشاره کرد و گفت: خوردن شیره انگور مخلوط شده با کمی پودر زعفران، برای رفع غم، غضب شدید و ضعف اعصاب بسیار مفید است، منتها مصرف آن تا بهبودی کامل باید ادامه داده شود.

وی همچنین افزود:کسانی که بر اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بهتر است شیره انگور را با شیر گاو و کمی پودر بادام مخلوط کرده و روزانه دو تا سه لیوان بنوشند.

ولی زاده با اشاره به اینکه برای درمان کک و مک می توان شیره انگور را به تنهایی یا مخلوط با نمک روی لکه ها مالید گفت: این فرآورده باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیر مفید بدن می شود و متخصصان اتفاق نظر دارند که شیره انگور پاک کننده بقایای غذاها در روده و معده است. ضمن اینکه محرک اعمال کبدی هم محسوب می‌شود و به خونسازی کمک میکند. شیره انگور و خرما، هر دو تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر