تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا سرماخوردگی با ویتامین ث واقعا خوب می شود

image آیا سرماخوردگی با ویتامین ث واقعا خوب می شود

اگرچه نتایج بدست آمده از این مطالعه نشان داده که خوردن ویتامین ث از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری نمیکند اما آشکار ساخته که مصرف مداوم این نوع ویتامین، روند بهبود سرماخوردگی را سریع تر میکند.

دکتر لیزا فیشر متخصص تغذیه در این باره می گوید: به دلیل تاثیر ویتامین ث بر سیستم ایمنی بدن، مکمل های این ویتامین طول دوره سرماخوردگی را کوتاه تر میکنند. این بدان معنا نیست که ویتامین ث سرماخوردگی تان را درمان میکند بلکه مقاومت بدن برای مبارزه با ویروس ها را افزایش می بخشد.

علاوه بر افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن، فیشر بر نقش ویتامین ث در ترمیم و ساخت دوباره سلول ها نیز تاکید میکند. با این جریان، از ابتلا به بیماری قلبی عروقی، برخی از انواع سرطان ها جلوگیری و به جذب بهتر آهن، کاهش میزان کلسترول غیرمفید کمک میکند و در ساخت کلاژن نیز ایفای نقش میکند.

این ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان از سلول های بدن مراقبت کرده و در مقابل رادیکال های آزاد و سایر عوامل مخرب و آسیب رسان به سلول های بدن مقاومت میکند. فیشر بیماران خود را به مصرف روزانه این ویتامین تشویق میکند.

تکفارس آی آر

وی می گوید: این ویتامین نه تنها در طول درمان سرماخوردگی بلکه در سایر مواقع هم به صورت روتین و مداوم توصیه می شود. فیشر بیماران بسیاری را در مرکز سلامت اُلترا وِلنِس در لنوکس ایالت ماساچوست مورد درمان های غذایی و دارویی قرار می دهد و در کار خود نیز تبحر دارد.

با همه این تفاصیل چندان توصیه به مصرف مکمل های دارویی این ویتامین نمی شود و بهترین نوع آن را دریافت از طریق مواد غذایی حاوی این ویتامین می دانند. همچینن فیشر غذاهای گیاهی و فیتوشیمیایی را نیز در مبارزه با سرطان و برخی دیگر از بیماری ها موثر می داند.

بهترین منبع دریافت ویتامین ث ممکن است موجبات تعجب شما را به همراه داشته باشد. فیشر در این باره می گوید: بسیاری از افراد تصور میکنند میوه هایی چون پرتقال، سبزیجاتی چون فلفل سبز، بروکلی، کلم و کدوحاوی مقادیر فراوانی ویتامین ث هستند اما بهترین منبع دریافت این نوع از ویتامین، میوه هایی چون پاپایا، توت فرنگی، آناناس، پرتقال، کیوی و طالبی هستند.

وی بر آن باور است که افرادی به سمت مکمل های دارویی این ویتامین می روند که آن را به اندازه کافی از مواد غذایی که میل میکنند دریافت نمیکنند. اگر شما هم در گروه افرادی هستید که از این مکمل ها استفاده میکنید، به میزانی حدود ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز نیاز دارید. باید توجه داشت که مصرف روزانه بیش از این مقدار می تواند باعث شکم روش، بادهای معده و نیز سایر مشکلات گوارشی شود.

فیشر تاکید میکند مصرف بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث در روز می تواند با سایر داروهایی که مصرف میکنید تداخل نامناسبی را به وجود آورد. به عنوان مثال در تاثیر داروهای شیمی درمانی و آسپرین اختلالاتی پیش می آورد.

www.takfars.ir

پیش از آنکه به سمت مصرف مکمل های این ویتامین بروید، حتما در مورد میزان آن با پزشک خود مشورت کنید تا با سایر داروهایی که مصرف میکنید تداخلی نداشته باشد و برای تان لازم و مفید باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر