تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا سبزی های فریز شده هم خاصیت دارند یا نه

image آیا سبزی های فریز شده هم خاصیت دارند یا نه

یافته‌ها نشان داده افرادی که میوه‌ها و سبزی‌های منجمد خریداری می‌کنند، به طور کلی نسبت به آنهایی که میوه‌ها و سبزی‌های تازه تهیه می‌کنند، مصرف‌شان بیشتر است. همچنین این افراد دارای شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تر و دریافت بیشتری از پتاسیم، فیبر، کلسیم و ویتامین D دارند.

این یافته‌ها از نظر من، تنها یک دلیل دارد و آنهم این است که مصرف میوه‌های منجمد بسیار ساده‌تر است. میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیازی به شستشو و پوست کردن و خرد کردن ندارند و قبل از اینکه بخواهید آنها را بخورید، طعم‌شان عوض نمی‌شود یا فاسد نمی‌شوند.

و نکته‌ی قابل توجه اینکه بابت این همه راحتی، خواص و فواید میوه و سبزی هم کم نمی‌شود. در بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، میزان مواد مغذی میوه‌ها و سبزی‌ های منجمد و میوه‌ها و سبزی‌هایی که سه روز در یخچال مانده بودند اندازه گیری شد و نتیجه این بود که، نمونه‌های منجمد (که شامل بروکلی و بلوبری بودند)، نسبت به نمونه‌های تازه، به طور کلی مغذی‌تر بودند.

ضمنا، محصولات منجمد ممکن است ارزان قیمت‌ تر از انواع تازه باشند. البته قصد ما این نیست که توصیه کنیم میوه‌ها و سبزی‌ های منجمد را جایگزین میوه‌ها و سبزی‌های تازه کنید، چون تازه بودن هم اهمیت دارد. اما برای اینکه شرایطی فراهم کنید تا حتما روزانه پنج وعده میوه مصرف کنید، می‌توانید به میوه و تره‌بار منجمد به عنوان مکملی برای انواع تازه‌ی آنها، فکر کنید.

تکفارس آی آر

با انتخاب میوه‌ها و سبزی‌ های منجمد ، به راحتی می‌توانید به نوع تمیز و بدون افزودنی این خوردنی‌های مفید دسترسی پیدا کنید چون انجماد، یک محافظت طبیعی است.

در ادامه چند راهکار ساده به شما توصیه می‌کنیم که بتوانید از این میوه‌های منجمد لذت بیشتری ببرید:

می‌توانید از میوه‌های منجمدی چون انواع بری‌ها یا گیلاس و همینطور از سبزیجات برگدار منجمد در اسموتی صبحانه‌تان استفاده کنید.

سبزی‌ های منجمد را همراه با کمی عصاره‌ی سبزیجات بدون نمک، سیر، ادویه و فلفل تفت دهید و به عنوان یک ساید دیش فوری یا از آن برای مزه‌دار کردن گوشت یا مرغ استفاده کنید. مثلا بروکلی منجمد همراه با زنجبیل تازه‌ی خرد شده، سیر و فلفل قرمز خرد شده، یک ترکیب بسیار دوست داشتنی و لذیذ است.

سبزی‌ های منجمد را بخارپز کرده و سپس با سس ریحان یا زیتون پرورده میل کنید. این ترکیب‌ها هم عالی هستند: بروکلی با سس پستوی گوجه فرنگی، اسفناج با سس پستوی قرمز، گل کلم با سس پستوی کنگر فرنگی و لوبیای سبز خرد شده با زیتون پرورده.

www.takfars.ir

برای تهیه‌ی یک سوپ فوری سبزیجات، در یک قابلمه‌ی کوچک، سبزی‌ های منجمد را با کمی سیر و ادویه تفت دهید، عصاره‌ی گوشت را به آن اضافه کنید و بگذارید به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بپزد و جا بیفتد. این سوپ را همراه با لوبیا، عدس یا نخود آبگوشتی می‌توانید سرو کنید.

اسکوپ‌های میوه‌های منجمد را در یخچال، یخ‌ زدایی کنید و سپس به جوی دوسر، ماست یا سالادتان اضافه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر