تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا زدن واکسن آنفولانزا تاثیری در سرماخوردگی دارد یا نه

image آیا زدن واکسن آنفولانزا تاثیری در سرماخوردگی دارد یا نه

عوارض جانبی و مضرات واکسن آنفولانزا بیشتر از فواید آن هاست.

از طرفی با توجه به این که ویروس ها همواره در حال تغییر هستند هیچ اطمینانی وجود ندارد که شما در برابر ویروس های جدید واکسینه شده باشید. طبق آخرین اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تمام افرادی که شش ماه به بالا سن دارند هر سال با شروع پاییز و اپیدمی شدن آنفولانزا باید واکسن بزنند. بارها طی سالهای اخیر گفته شده آنفولانزا بیماری خطرناکی است که حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

به همین دلیل طی این سال ها هر ساله انواع و اقسام مختلف واکسن در داروخانه از راه می رسد تا افراد نسبت به زدن واکسن اقدام کنند. آمارها هم نشان می دهد بسیاری از والدین هر سال نسبت به واکسینه کردن فرزندان شان اقدام می کنند تا بچه ها بیمار نشوند یا آن که بیماری آنها خفیف باشد. ولی بهتر است قبل از زدن واکسن آنفلوآنزا به چند نکته مهم توجه کنیم.

چرا که به ۶ دلیل گاهی بهتر است اصلا واکسن نزنیم. واکسن های آنفولانزا کمتر از آن چه که ادعا می کنند امن و مفید هستند و درباره آن ها بیشتر اغراق شده است تا بیان حقیقت. پس بد نیست تا امروز در نت نوشت حقایقی را به شما در مورد مضرات واکسن آنفولانزا بگوییم.

تکفارس آی آر

مضرات واکسن آنفولانزا

علت اول: بعضی از واکسن ها خود عامل ابتلا به بیماری آنفولانزا هستند

تحقیقات طی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نشان داد که استفاده از واکسن آنفولانزایی که به صورت اسپری یا همان افشانه استفاده می شد تقریبا بی اثر است و تنها حدود ۲۰ درصد شانس ابتلا به این بیماری فصلی را کاهش می دهد. تحقیقات دیگری نشان داده تاثیر این نوع اسپری ها حتی از ۲۰ درصد کمتر است. ولی دلیل بی تاثیری این نوع واکسن چیست؟

خیلی ساده است. تقریبا بیش از ۶۶ نوع ویروس آنفولانزا وجود دارد که تمام واکسن های تولید شده نمی تواند بدن را در برابر بیماری مقاوم کند. نکته قابل تامل دیگر در مورد مضرات واکسن آنفولانزا این است که خود واکسن می تواند باعث ایجاد بیماری شود. این دیگر مساله مهمی است که باید قبل از واکسن زدن به دقت بررسی کنید.

علت دوم : وجود آلومینیوم و جیوه در واکسن

www.takfars.ir

وجود فلزات سنگین در واکسن آنفولانزا

مشکل دیگر مضرات واکسن آنفولانزا این که بنا به گفته دکتر جوزف مرکولا Dr. Joseph Mercola وجود آلومینیوم یا جیوه یا هر دو با هم در بعضی از واکسن ها است. وقتی بدن به فلزات سنگینی مثل آلومینیوم یا جیوه آلوده شود ضمن ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی نیز دستخوش تغییرات ناگواری می شود که از جمله ابتلا به آلزایمر است.

علت سوم : وجود سرب در واکسن

وجود سرب در بعضی از واکسن ها اولین علت مضرات واکسن آنفولانزا است. ورود سرب به بدن باعث خستگی، اضطراب، کارکرد نادرست اعضا و هورمون های بدن شده و سیستم ایمنی به شدت ضعیف می شود. این مساله بخصوص برای کسانی که هر سال واکسن آنفلوانزا می زنند اهمیت دارد. چرا که سرب و به طور کلی فلزات سنگین یا برای بدن فلزات سمی دفع نمی شوند و با تجمع در بدن عوارض خطرناکی دارند که از آن جمله می توان به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و هجوم انواع باکتری، ویروس و قارچ برای بیمار کردن بدن، باعث خستگی، اضطراب، اختلال، افسردگی و بیماری های قلبی و عروقی می شود.

علت چهارم: بعضی از تولید کنندگان واکسن خودشان هم نمی دانند چه می کنند

از آنجا که ویروس های آنفولانزا هوشمندانه عمل کرده و هر بار خود را به داروهای جدید مقاوم می کنند و در عین حال بسیار متنوع هستند، تولید واکسن برای آن که بتواند مانع از ابتلا فرد به آنفولانزا شود بسیار مشکل است. آمار سال ۲۰۰۹ گواه این ادعا است. در این سال ۱۳۰۰ نفر در آمریکا با تزریق واکسن آنفلوانزا دچار بیماری نارکولوپسی narcolepsy یا حمله در خواب شدند. علت آن را می توان در تحریک شیمیایی مغز دانست که در نتیجه واکسن بوجود می آید و حتی باعث مرگ بعضی از سلول های مغز می شود.

علت پنجم : واکسن ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند

دکتر مرکولا اعتقاد دارد ما پزشکان هم نمی دانیم دقیقا چگونه ولی می دانیم که واکسن آنفولانزا سیستم ایمنی بدن فرد را برای مدتی ضعیف می کند و عامل ایجاد بعضی از سندروم ها مثل سندروم گیلن باره Guillain-Barre می شود.

علت ششم : شیوع مکرر بیماری

تحقیقات نشان داده است گاهی تزریق واکسن باعث شیوع بیماری در جامعه می شود. اتفاقی که در سال ۲۰۰۹ در آمریکا و در سال ۲۰۱۲ در هنگ کنگ اتفاق افتاد. در عین حال گاهی افرادی که واکسن می زنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفولانزاها و سرماخوردگی های مکرر قرار می گیرند. این افراد همچنین از مشکلات تنفسی بیشتر رنج می برند.

تک فارس

فراموش نکنیم تنوع ویروس های آنفولانزا آنقدر زیاد است که نمی توان یک واکسن خاص را برای آنفولانزا تولید کرد. معمولا جامعه پزشکی با توجه به ویروس های سال قبل واکسن های جدیدی می سازند. ولی بهتر است قبل از اقدام به واکسن آنفولانزا حتما بررسی کنید و با یک پزشک معتمد مشورت نمایید.

واکسن ها آنقدر هم مفید نیستند.

بسیاری از پزشکان تاکید می کنند که برخی افراد مانند افراد سالخورده و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند حتما با شروع فصل پاییز واکسن بزنند. آن ها معتقدند که آنفولانزا در این افراد خطرناک است و حتی می تواند منجر به مرگ نیز شود. در صورتی که اینچنین نیست. مطالعات نشان داده که تزریق واکسن آنفولانزا هیچ تاثیری در کاهش نرخ مرگ و میر در افراد سالخورده نداشته است.

مضرات واکسن آنفولانزا برای کودکان

دانشمندان نگرانی هایی بابت تشنج حاصل از واکسن آنفولانزا در کودکان دارند. آن ها می گویند در حالی که بسیاری از پزشکان اصرار بر تزریق واکسن به کودکان بالای شش ماه دارند اما این واکسن ها حاوی یک دوز جیوه است که یک سم قوی برای مغز به شمار می رود.

*واکسن آنفولانزا هیچ تاثیری در کودکان زیر ۵ سال ندارد…

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر