تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن و مصرف پیاز برای سلامتی موهای سر مفید است

image آیا خوردن و مصرف پیاز برای سلامتی موهای سر مفید است

اگر هنوز مردد هستید که آیا پیاز می تواند واقعا به رشد مو کمک کند یا خیر، جواب بله است چرا که پیاز سرشار از سولفور است.

سولفور ماده ایست که برای مو در بدن مورد نیاز است. علاوه بر آن، این ماده باعث می شود جریان خون بهتر و روان تر صورت بگیرد که همین مساله کمک میکند تا فولیکل های مو به میزان کافی مواد مغذی دریافت کرده و بهتر رشد کنند.

علاوه بر اینها، پیاز خواص ضدعفونی کننده نیز دارد. این خاصیت این محصول آلودگی هایی که ممکن است روی پوست سرمان باشند، که یکی از دلایل ریزش موهایمان هستند – را از بین ببرند. همچنین وجود نوعی آنزیم به نام کاتالایز نیز در پیاز برای مو مفید است.

این آنزیم همانند یک آنتی اکسیدان عمل میکند و باعث می شود سفیدی های زودرس موهایتان کم شود. برای اینکه بهتر از این خواص پیاز بهره مند شوید باید از آب آن برای موهایتان استفاده کنید. راحت ترین روش برای بهره بردن از خواص پیاز، این است که پیاز ها را تکه تکه کرده و داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کن به خوبی می تواند پیاز را تا جای ممکن خرد کرده و آب آن را جدا کند. ماده بدست آمده را با آب بجوشانید یا به طور مستقیم فقط از این ماده روی موهایتان بریزید و سپس سر را ماساژ دهید. یا در کنار یکی از این ترکیبات برای رشد موهایتان استفاده کنید.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر