تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن غذا و خوراکی سرد به سلامتی بدن آسیب می رساند

image آیا خوردن غذا و خوراکی سرد به سلامتی بدن آسیب می رساند

مصرف غذاهای خیلی سرد موجب بروز بیماری‌های دستگاه گوارش می‌شود.

بارها مشاهده شده است که افراد پس از نوشیدن آب خیلی سرد و یا نوشابه‌هایی که درجه حرارت آنها بسیار پایین بوده دچار دل درد و یا تیر کشیدن شده‌اند.

حرارت مواد مصرفی در معده به حد متعادل و مطلوب برای هضم و سپس جذب است به این ترتیب هرچه غذا از دمای مطلوب فاصله داشته باشد احتمال بیشتری برای ناراحتی و سنگینی دستگاه گوارش وجود خواهد داشت.

از آنجایی که یکی از وظایف مهم معده، تعدیل حرارت غذا و رساندن دمای آن به حد مطلوب است بنابراین مصرف غذاهای خیلی گرم بار سنگینی برای معده بوده و وظیفه معده را به منظور تعدیل حرارت غذا مشکل‌تر می‌کند و این امر چنانچه ادامه یابد موجب احساس سنگینی و ناراحتی در معده خواهد شد.

تکفارس آی آر

برخی از افراد عادت دارند که مواد خیلی گرم و سرد را با یکدیگر و یا با فاصله کوتاه میل کنند،این امر به سلامت دندان‌ها که ابزار بسیار مهم برای عمل هضم و جذب است لطمه وارد می‌کند و موجب ترک خوردن مینای دندان می‌شود که نتیجه آن پوسیدگی و فساد دندانها است.

لطمه دیگری که این امر به بدن وارد میکند بروز اختلال و درد در معده است که سبب مانع کفایت هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر