تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن سیب در افزایش حجم عضلات تاثیری دارد

خواص سیب در افزایش حجم عضلات

تحلیل عضلانی ناشی از پروتئینی به نام ATF4 است که عضلات را از پروتئین های مورد نیاز خود محروم میکند. در نتیجه عضلات ضعیف شده و تحلیل می روند. خوشبختانه ترکیبی طبیعی در پوست سیب (اسید اورسولیک) وجود دارد که به نظر می رسد می تواند این وضعیت را با کاهش فعالیت ATF4 تغییر دهد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، افزودن اسید اورزولیک و توماتیدین به رژیم غذایی موش های آزمایشگاهی باعث کاهش ضعف عضلانی و افزایش ۱۰ درصدی توده عضلانی آن ها در عرض ۲ ماه شد. محققان ابراز امیدواری کرده اند که از این پس به کمک این کشف درمان های جدیدی در اختیار افراد سالمند قرار خواهد گرفت تا بتوانند مدت زمان طولانی تری فعال و شاداب بمانند.

خواص سیب برای لاغری

خوردن سیب به چند روش به لاغر شدن و کاهش وزن کمک میکند، نخست آنکه حدود ۸۰ درصد از وزن سیب را آب تشکیل می دهد، دوم اینکه سیب کالری یک میوه کم کالری می باشد و سومین مفید بودن خوردن سیب در لاغر شدن و کاهش وزن را باید در وجود مقدار زیاد فیبر در آن جستجو کرد. دانشمندان معتقدند که خاصیت لاغرکنندگی سیب مدیون وجود فیبری به نام پکتین در آن است. پتکین باعث می شود تا با خوردن سیب، بدون اینکه کالری زیادی وارد بدن شود، معده پر شده، و احساس گرسنگی نکنید. علاوه بر این، فیبر پکتین در زمان گوارش غذا جذب چربی ها و قند ها را کاهش می‌دهد، در نتیجه چربی‌ ها کم تر در بدن ما انباشته می شوند. اگر رژیم گرفته‌اید سعی کنید از سیب‌های تازه و سبز استفاده کنید چون حاوی بیشترین میزان پکتین می‌باشد.

تکفارس آی آر

خواص سیب برای لاغری و کاهش وزن

پکتین در مجاورت آب حجیم می‌شود. برای همین بهتر است قبل از صرف غذا یک عدد سیب میل کنید و سپس یک لیوان بزرگ آب بنوشید. در این صورت این فیبر حجم بیشتری از معده را اشغال کرده و سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. همچنین خوردن غذاهای حاوی فیبر، سبب کاهش اشتها می شود. به علاوه اگر از سیب به عنوان میان وعده استفاده کنید، هم کالری زیادی بدن تان دریافت نمیکند و خطر چاق شدن کاهش می یابد، هم اینکه سیب به مواد غذایی دیگری همچون چیپس و شکلات و شیرینی مصرف شده است، و این شکل این مواد پرکالری و مضر از برنامه غذایی تان حذف شده است، که خود گام بسیار مفید و موثری در جهات لاغری شدن و کاهش وزن است. توصیه می شود که سیب را با پوست میل کنید چرا که بیشترین میزان فیبر سیب در پوست آن قرار دارد.

خواص سیب در پیشگیری از سرطان

سیب به دلیل وجود مقادیر بالای فیبر و برخورداری از مواد آنتی اکسیدان، به ویژه پُلی فنول‌ها تأثیر مثبتی در پیشگیری از برخی از سرطان دارد. فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر بوده و از خطر ابتلا به کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) جلوگیری می‌کند.

نتایج یک پژوهش که توسط دانشمندان آلمانی بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی آب سیب (بدون افزودن شکر و مواد نگه‌دارنده) یا مصرف یک یا چند عدد سیب در روز از ابتلا به سرطان کولورکتال یا سرطان ریه پیشگیری می‌کند. خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند از ابتلا به سرطان سینه نیز جلوگیری کند. اگر پوست سیب را می‌گیرید، در‌واقع خود را از یک منبع سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و سایر ترکیبات لازم برای مبارزه با سرطان محروم کرده‌اید. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند پوست سیب می‌تواند از گسترش سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری کند.

www.takfars.ir

خواص آب سیب در جلوگیری از سکته قلبی

سیب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد، برای همین با فشارخون بالا مقابله می‌کند. به عقیده‌ی متخصصان، آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب و به ویژه پُلی فنول‌ها و کوئرستین، جریان خون را بهتر کرده و رگ‌ها را در وضعیت بهتر و سالم‌تری نگه می‌دارند. توجه داشته باشید که آنتی اکسیدان‌های سیب بیشتر در پوست آن وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که سیب را به طور کامل و با پوست بخورید.

خواص سیب برای دیابت

میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت نقش مهمی دارد. مقدار قند خون بیماران دیابتی بیش از میزان مجاز است، زیرا در افراد مبتلا به دیابت، بدن انسولین کافی برای متعادل نگه داشتن قند خون تولید نمیکند. در چنین بیمارانی علاوه بر تزریق انسولین و دارو درمانی، پیروی از برنامه غذایی کم‌چرب و کم قند نیز توصیه می‌شود.

خواص سیب برای دیابت

پکتین موجود درسیب می تواند به حفظ سطح قند خون کمک نماید. قندهای طبیعی موجود در سیب به آهستگی هضم و جذب می شوند، بخشی از این امر می تواند ناشی از تأثیر پکتین باشد که در دستگاه گوارش تشکیل ماده ای ژل مانند می دهد. افزایش آهسته سطح قند خون پس از مصرف سیب بدین معناست که سیب شاخص گلیسمیک (واحدی علمی که سرعت افزایش قند خون پس از خوردن مواد غذایی مختلف را مشخص میکند) پایینی دارد. این امر نشان می دهد که به رغم وجود قند طبیعی در سیب اما خوردن سیب در افزایش سریع قند خون اثر نمیگذارد. بنابراین سیب برای افراد مبتلا به بیماری دیابت مفید است. البته لازم است بخاطر حساسیت مسئله افراد مبتلا به دیابت، قبلا در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

خواص سیب در پیشگیری از سکته مغزی

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ریز مغذی های سیب در کاهش بروز خونریزی های مغزی مؤثر است. پژوهشی که توسط محققان در هلند صورت گرفت نشان می دهد افرادی که در کنار مصرف دیگر میوه ها و سبزیجات مقدار زیادی سیب مصرف میکنند کمتر دچار ناراحتی های عروق مغزی می شوند.

تاثیر خوردن سیب در کاهش خطر ابتلا به آسم

مصرف مرتب سیب در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد. سیب حاوی میزان قابل توجهی پُلی فنول است که به همراه منیزیم و اسیدهای چرب امگا ۳ جز قوی ترین ضدالتهاب ها خواهند شد. این تأثیر ضدالتهابی سیب با آسیب‌های وارد شده به نای مقابله می‌کند. نتایج یک پژوهش که در سال ۲۰۰۷ در کشور هلند صورت گرفته نشان داده که مصرف حداقل ۴ عدد سیب در هفته در دوران بارداری، خطر ابتلای نوزادان به آسم را به میزان ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

تک فارس

سیب برای سلامت دهان و دندان

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد.

مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند. اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند. پژوهش‌ های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود ۹۰ درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.

فواید خوردن سیب در پیشگیری از بیماری های مفاصل

یکی از بیماری‌هایی که به‌طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می‌کند، درد مفاصل و نقرس است. البته دلیل اصلی ابتلا به این بیماری ارثی است. در موارد شدید، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان می‌شود. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری، پیروی از برنامه غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است.

سیب در درمان و کاهش درد ناشی از بیماری های مفصلی و نقرس نیز موثر می باشد، علت این موضوع آن است که از سویی سیب چربی چندانی ندارد و از سوی دیگر موجب کاهش اوره می‌گردد. سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می‌گردد.

خوردن سیب سبب تقویت دستگاه گوارش می شود

حضرت علی‌علیه السلام فرموده‌اند: سیب بخورید؛ زیرا سیب معده را دباغی می‌کند. سیب ترشحات معده را مساعد و متعادل می‌سازد. افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد گوارشی خود را در حد نرمال نگه دارند. مهم‌ترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. هر عدد سیب تا ۵ گرم فیبر دارد که برای تنظیم عملکرد روده ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر هموروئید لازم است. سیب مانند یک ضد اسهال طبیعی و ملین ملایم عمل میکند. به علاوه خوردن سیب برای بهبود کولیت و همچنین جلوگیری از یبوست بسیار مفید است.

خواص سیب در درمان پیشگیری از عفونت ها و درمان سرفه

سیب به وسیله‌ مواد معدنی موجود در آن، برای سینه و مجاری تنفسی بسیار سودمند است. بررسی‌ها نشان‌گر این واقعیت است که افرادی که بیشتر سیب مصرف می‌کنند کمتر دچار سرماخوردگی یا عفونت‌های قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شده و معمولاً کمتر بیمار می‌شوند. بررسی های علمی نشان داده است که ویروس ها نمیتوانند در عصاره سیب مدت زیادی زنده بمانند. در آزمایشی برای مقایسه قدرت ویروس کشی سیب با عصاره ۱۸ نوع میوه دیگر معلوم شد که عصاره سیب، انگور و چای دارای بیشترین توانایی در از بین بردن ویروس ها هستند.

T A K F A R S

خواص سیب برای پوست – ۲ ماسک سیب

یکی از خواص سیب این است که در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است.با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش داد.لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C و A ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می‌باشد

ماسک صورت سیب برای پوست های خشک

یک سیب کوچک راپوست کنده و هسته های آن را خارج کنید و سپس با کمک مخلوط کن آن را له کرده و تبدیل به پوره کنید بعد از یک صافی رد کنیدوسپس یک قاشق شیر و یک قاشق خاک رس طبی (خاک رسی که تمیز و پاک باشد) را به آن اضافه کرده و از آن به عنوا ن یک ماسک پاک کننده استفاده کنید.این ماسک برای پوستهای تیره و خشک خیلی مفید است.بعد از استفاده از ماسک صورتتان را بشوئید و از نرم کننده همیشگی خود استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر