تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خانم های باردار میتوانند قلیان یا سیگار بکشند

فیبر عصبی شبکیه مسئول دریافت اطلاعات بیماری از گیرنده نوریه شبکیه و مخابره به عصب اپتیکی است و همچنین تخریب آن تأثیر جبران ناپذیری در تأثیر بینایی برجای می‌گذارد.

گاهی اثرات نامطلوب استعمال دخانیات بر چشم به اثرات ابتلا به سرطان ریه قلمداد می‌گردد، در افراد سیگاری امکان ابتلا به بیماری «تباهی کله‌ی زرد» (دژنداسیون ماکولا) ۳ برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است.

ریسک تولد نوزاد نارس و یا دارای اختلالات بیماری نظیر انحراف چشم یا (رتینو پاتی) در مادرانی که در حین بارداری به استعمال دخانیات می‌پردازند به مراتب بیشتر می‌باشد.

عموماً استعمال دخانیات تأثیر نامطلوب و ناگواری به کلیه‌ی اعضا و بر مکانیسم‌ عمومی فعالیت ارگان‌های بدن برجا می‌گذارد، از جمله تأثیرات وخیم و ناهنجاری‌ که به مرور زمان به چشم و سیستم بینایی تحمیل می‌کند که از سوی افراد چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، استعمال دخانیات تأثیرات مشابه با بیماری‌های خطرناک چشمی نظیر آب سیاه و بیماری RP بر جای می‌گذارد و به مرور به کاهش ضخامت فیبر عصبی شبکه و تقلیل بیماری محیطی و ایجاد نقاط کور در بینایی منجر می‌شود.

احتمال ابتلا به آب مروارید نیز در افراد سیگاری ۲ برابر سایرین می‌باشد و علائم این بیماری به طور متوسط ۵ سال زودتر در این افراد ظاهر می‌شود. همچنین روند پیشرفت بیماری «دژنراسیون ماکولا» در مصرف‌کنندگان دخانیات سریع‌تر و فرایند درمان کندتر خواهد بود.

تکفارس آی آر

در مجموع تنباکو حاوی بیش از ۴۰۰۰ ترکیب سمی است که برای سلامتی عضو حساس نظیر چشم به مراتب مضر است، همچنین ریسک تولد نوزاد نارس و یا دارای اختلالات بیماری نظیر انحراف چشم یا (رتینو پاتی) در مادرانی که در حین بارداری به استعمال دخانیات می‌پردازند به مراتب بیشتر می‌باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر