تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا الکتروتراپی واقعا بدن را لاغر می کند

image آیا الکتروتراپی واقعا بدن را لاغر می کند

الکتروتراپی به یکی از روش‌های رایج در مراکز مختلف خدمات زیبایی و لاغری تبدیل شده است. بنابراین، آدم‌های بسیاری تمایل دارند این روش را امتحان کنند و انتظار دارند نتیجه‌ی خوبی از آن به دست بیاورند.

الکتروتراپی ساز و کاری است که در آن، با استفاده از تجهیزات الکتریکی، جریان کنترل شده‌ای از برق را وارد ماهیچه‌ها و دستگاه‌های بدن می‌کنند. گفته می‌شود برق وارده می‌تواند به تحریک اعصاب موجود در مغز کمک کند تا بتوانند بر اشتها غلبه کنند و باعث شوند فرد مقدار کم‌تری غذا میل کند. از این رو، این ساز و کار می‌تواند به آن‌هایی که با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند تا با کنترل اشتهای‌شان بتوانند وزن‌شان را نیز کنترل کنند.

کاهش اشتها

یکی از ساز و کارهای این تجهیزات شامل ورود میزان اندکی برق به عصب مغز است. این کار مغز را تحریک به کاهش اشتها می‌کند. به این ترتیب، این کار مغز را وادار می‌کند از مصرف غذای بیش‌تر جلوگیری کند. این اثر الکتروتراپی مشابه‌ی خاصیت طب سوزنی برای کاهش وزن است؛ طب سوزنی نیز قادر است اشتها را کاهش دهد و باعث شود سهم کم‌تری از غذای روزانه مصرف شود.

تکفارس آی آر

بهبود سرعت متابولیسم (سوخت و ساز)

هم‌زمان با این‌که بدن مصرف غذا را مدیریت می‌کند، سیستم بدنی نیز فرایند متابولیسم (سوخت و ساز) را در تبدیل کالری‌ها به انرژی مورد نیاز بدن بهبود می‌بخشد. از این رو، الکتروتراپی سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) را افزایش می‌دهد و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. بنابراین، از این راه نیز می‌تواند وزن بدن را کاهش دهد.

افزایش سرعت گوارش

با بهبود متابولیسم (سوخت و ساز) در بدن، عملکرد دستگاه گوارش نیز بهتر می‌شود. این کار باعث بهبود حرکات روده، و وضعیت گوارش غذا می‌شود. بنابراین، الکتروتراپی می‌تواند سرعت گوارش را افزایش دهد و کنترل وزن را بهبود ببخشد.

ایجاد تعادل در هورمون‌ها

www.takfars.ir

هم‌چنین، تحریک ناشی از الکتروتراپی برای بهبود تعادل هورمون‌ها در بدن نیز مفید است. همراه با بهبود تعادل هورمون‌ها، متابولیسم (سوخت و ساز) و عملکرد دستگاه گوارش نیز بهبود می‌یابند. ایجاد تعادل در هورمون جزء فهرست خواص گیاه پنج انگشت نیز هست.

بهبود جذب مواد مغذی

با بهبود تعادل هورمونی و افزایش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز)، جذب مواد مغذی در بدن نیز بهبود می‌یابد. بنابراین، الکتروتراپی می‌تواند به جذب بهتر ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن بیانجامد.

الکتروتراپی برای کاهش وزن ۶. پیشگیری از جذب چربی

وقتی بدن مواد مغذی را به شکل بهتری جذب کند، می‌تواند چربی را از خود دور کند. این عملکرد طبیعی بدن است که مواد مغذی را جایگزین میزان مصرف چربی می‌کند. این ساز و کار به بهبود کنترل وزن و جلوگیری افزایش آن منجر می‌شود.

کمک به کنترل وزن

تمام ساز و کارهای متابولیسم (سوخت و ساز) و گوارش بدن در رابطه با بهبود جذب مواد مغذی می‌توانند به بهبود وضعیت کنترل وزن بدن کمک کنند. هنگامی که از ورود و جذب چربی جلوگیری شود، بدن به اندازه‌ی کافی پروتئین دریافت می‌کند و به شکل طبیعی وزن خود را کاهش می‌دهد. وزنه زدن نیز می‌تواند مانند الکتروتراپی به بهبود کنترل وزن کمک کند.

الکتروتراپی برای کاهش وزن ۸. بهبود وضعیت ماهیچه‌ها

استفاده از الکتروتراپی بر بهبود وضعیت ماهیچه‌ها نیز اثر می‌گذارد. این کار به افزایش تراکم ماهیچه‌ها، و در نتیجه، از بین رفتن چربی‌های اطراف‌شان کمک می‌کند. از این رو، الکتروتراپی چربی‌های اطراف ماهیچه‌ها را از بین می‌برد.

بهبود وضعیت قلبی و عروقی بدن

تک فارس

از دیگر خاصیت‌های الکتروتراپی برای کاهش وزن بدن، بهبود وضعیت قلبی و عروقی است. این کار به متعادل کردن سطوح کلسترول در بدن کمک می‌کند. بنابراین، با بهبود عملکرد سرخرگ‌های خونی، بدن با قدرت بیش‌تری می‌تواند از اضافه وزن جلوگیری کند.

کاهش فشار خون

از دیگر خواص الکتروتراپی برای بدن می‌توان به کاهش فشار خون اشاره کرد که به پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک کمک می‌کند. بنابراین، این کار به حفظ سلامتی بدن و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. این اثر الکتروتراپی مانند تاثیر مصرف خیار است که می‌تواند فشار خون بالا را در افراد کاهش دهد.

کاهش وزن

تمام خواص الکتروتراپی، در نهایت، به کاهش وزن بدن منجر می‌شوند. بنابراین، این کار برای آدم‌هایی که از رژیم‌های غذایی‌ پیروی می‌کنند، بسیار مناسب است.

بهبود سطح انرژی

الکتروتراپی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود سطح انرژی بدن نیز می‌شود. از این رو، این کار توان مورد نیاز را برای انجام فعالیت‌های روزانه فراهم می‌کند.

تقویت ماهیچه‌ها

هم‌چنین، این روش برای آب کردن چربی اطراف ماهیچه‌ها، و در نتیجه، تقویت تدریجی آن‌ها بسیار مفید است. از این رو، استفاده‌ی مکرر از الکتروتراپی می‌تواند به ماهیچه‌ها قدرت ببخشد و تمام چربی‌ها را به شیوه‌ای کاملا طبیعی از بین ببرد.

آب شدن شکم

T A K F A R S

از دیگر خاصیت‌های الکتروتراپی می‌توان به شکل دادن به بدن و آب کردن شکم اشاره کرد. وقتی چربی‌های بدن از بین بروند، ماهیچه‌های بدن شکل زیبایی به خود می‌گیرند و شکم به شکل دلخواه در می‌آید. شنا کردن نیز دارای اثر مشابه‌ای است و باعث کاهش وزن، تقویت ماهیچه‌ها، و آب شدن شکم می‌شود.

عوارض جانبی الکتروتراپی

با این‌که الکتروتراپی برای کنترل وزن و جذب چربی بسیار مفید به نظر می‌رسد، دارای اثرات جانبی متعددی نیز هست که نیازمند بررسی هستند. از این رو، جهت اجتناب از هر گونه عارضه‌ی جانبی الکتروتراپی، لازم است قبل از انجام آن به صورت مرتب و کامل، توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید.

الف. الکتروتراپی باید توسط فرد متخصص و مجرب انجام شود. در غیر این صورت، مدیریت و کنترل نوسان برق دشوار خواهد بود. در صورتی که الکتروتراپیست قادر به کنترل جریان برق نباشد، ممکن است صدمات جدی به پوست بیمار وارد شود.

ب. آدم‌های مبتلا به علائم حمله‌ی قبلی باید از انجام انواع مختلف الکتروتراپی خودداری کنند. زیرا این کار می‌تواند بر پایداری وضعیت قلبی تاثیر بگذارد و به بروز حمله‌ی قلبی ناگهانی منجر شود. بنابراین، در صورت ابتلا به مشکلات قلبی، برای کاهش وزن بهتر است از سایر روش‌ها استفاده کنید.

پ. زنان باردار نیز نباید از الکتروتراپی استفاده کنند، زیرا این کار ممکن است بر سلامتی جنین تاثیر بگذارد و به سقط آن منجر شود.

ت. آدم‌هایی که تحت مراقبت‌های درمانی خاص قرار دارند، باید قبل از انجام الکتروتراپی با پزشک معالج‌شان مشورت کنند، تا از بروز اثرات مخرب یا تداخل میان الکتروتراپی و داروهای تجویزی پیشگیری شود.

در این مقاله، به تمام خواص الکتروتراپی برای کاهش وزن اشاره کردیم. از آن‌جا که این روش در حال رواج است، بسیاری از زنان مایل به انجام آن هستند. با وجود این، از آن‌‌جا که الکتروتراپی کمی هزینه‌بر است، بهتر است پیش از انجام آن، سایر روش‌های لاغری را نیز بررسی کنید. به این ترتیب، نتیجه‌ی حاصل مطلوب‌تر می‌شود، و وزن‌تان به شکل بهتری کنترل می‌یابد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر