تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا از اثرات جالب روزه داری برای سلامتی اطلاع دارید

image آیا از اثرات جالب روزه داری برای سلامتی اطلاع دارید

کاهش وزن از فواید روزه گرفتن

روزه گرفتن بهتون کمک میکنه که وزنتون کم بشه. مطالعات نشون میده که روزه داری به بدنتون کمک میکنه تا سلول های چربی رو سریع تر از رژیم غذایی ساده بسوزونه. بدنتون مجبور میشه چربی ذخیره شده رو به جای قند تبدیل به انرژی بکنه. در حقیقت ورزشکاران مختلف از چنین روشی برای کاهش چربی بدنشون استفاده میکنن.

حساسیت به انسولین رو افزایش میده

تحقیقات اخیر ثابت کرده که هر چند وقت یک بار روزه گرفتن برای حساسیت بدن به انسولین مفیده. این بدین معنیه که بدنتون برای پردازش کربوهیدرات ها بهتر آماده میشه تا موقعی که روزه نیستین.

تکفارس آی آر

روزه گرفتن برای افزایش طول عمر مفیده

ممکنه زیان آور به نظر برسه، ولی در حقیقت کم خوری میتونه در مسیر زندگی طولانی و سالم قرارتون بده. تحقیقات انجام شده توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشون داده که روزه داری متناوب با افزایش عملکرد سلولی باعث کاهش روند پیری و در نتیجه داشتن زندگی سالم و طولانی میشه.

سوخت و ساز بدن رو زیاد میکنه

بهترین راه برای اینکه به شکمتون مقداری استراحت بدین روزه گرفتنه. روزه گرفتن سوخت و ساز بدنتون رو به طور سالم افزایش میده که بهتون کمک میکنه کالری بیشتری بسوزونین. دز حقیقت اگه از دستگاه گوارش ضعیفی رنج میبرین، سوخت و ساز و کالری بدنتون با روزه گرفتن تحت تاثیر قرار میگیره. این به نوبه خود، میتونه گوارش، عملکرد روده و سوخت و ساز بدنتون رو بهتر کنه.

باعث میشه باهوشتر بشین

www.takfars.ir

تحقیقات دیگه ای نشون میده که روزه گرفتن برای مغز مفیده. این تحقیقات میگه که موقعی که روزه هستین، عملکرد حافظه بهتر میشه و از آسیب مغزی در مان میمونید و حتی احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر و پارکینسون کمتر میشه.

تقویت سیستم ایمنی با روزه گرفتن

تقویت سیستم ایمنی مورد دیگه ای از فواید روزه گرفتن هست. محققان میگن که موقعی که برای مدت حدودا ۱۲ ساعت در روز چیزی نمیخورین، بدنتون میتونه تمرکزش رو از تغییر سیستم گوارش به بازسازی اندام های مختلف مثل کلیه و کبد بده. علاوه بر این، تولید گلبول های سفید بدنتون بیشتر میشه که منجر به سیستم ایمنی قویتری میشه.

کمک میکنه عادات غذاخوردنتون رو اصلاح کنین

اگر از اختلال غذاخوردن رنج میبرین، مخصوصا اگه زیاد غذا میخورین، میتونین به وسیله روزه گرفتن اونو درمان کنین. این برای کسانی هم که به دلایل مختلفی مثل کار یه برنامه غذایی منظم ندارن هم جواب میده. روزه داری بهتون تونایی تشخیص اینکه بدنتون چه موقع گرسنه هست رو میده و احساس نیاز بیش از حد نمیکنین.

باعث خود روشن بینی میشه

روزه داری تقریبا در تمام ادیان دنیا تشویق میشه و دلیلی برای اون وجود داره. موقعی که روزه هستین، بدنتون احساس سبکی میکنه و ذهنتون روشن تر میشه که باعث احساس بهبودی جسمی و ذهنی میشه. همچنین روزه داری باعث سپاس گذاری بیشترشون میشه.

روشنی پوست صورت

همونطور که قبلا گفتیم، موقعی که بدنتون تمرکزش رو از گوارش برداره، بهش قابلیت بازیابی میده. این سیستم بدنتون رو سم زدایی میکنه و یه راه برای داشتن پوست درخشان به حساب میاد.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر