تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا ازدواج با یک مرد مسن برای یک زن کار درستی است یا خیر

اگر قصد وارد شدن در یک رابطه با فردی مسن تر از خودتان را دارید، بهتر است این مسئله را همواره در ذهن داشته باشید.

تحقیقات گویای این مطلب هستند که خانم ها به طور طبیعی بیش از آقایون عمر میکنند. البته این امر بدان معنا نیست که تا به حال اتفاق نیفتاده که مردی بیش از همسر خود عمر کند، بلکه به طور طبیعی ثابت شده که میانگین طول عمر خانم ها بیشتر از آقایون است.

با توجه به سن فعلی شما و تفاوت سنی موجود این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. به عنوان مثال خانم ۳۰ ساله ای که با یک آقای ۵۰ ساله وارد ارتباط میشود باید به این نکته توجه داشه باشد که اگر بخواهد با این مرد ازدواج کند، ممکن است که به سرعت بیوه شود. البته این امر برای خیلی از افراد اهمیتی ندارند و بیشتر ترجیح می دهند از زمانیکه در کنار هم هستند استفاده کنند تا اینکه بخواهند به زمان مرگ شریک خود فکر کنند. به هر حال خانم های جوان باید از یک چنین حقیقتی آگاه باشند و تصمیم گیری های خود را در نهایت دقت انجام دهند. خود فرد تنها کسی است که می تواند تشخیص دهد که آیا این موضوع برای ایجاد رابطه اهمیت دارد و یا خیر.

افکار عمومی نیز در این میان قابل بحث و بررسی هستند. معمولاً اگر یک خانم جوان با مرد مسنی ازدواج کند مردم فرض را بر این می گذارند که خانم قصد شریک شدن در اموال او را دارد و می خواهد پس از مرگش صاحب کلیه دارایی های او شود. شاید همه خانم ها به چنین قصدی پا پیش نگذارند، اما در اکثر موارد مردم یک چنین پیش فرضی را در ذهن خود می پرورانند؛ اما حقیقت تلخ تر این است که حتی غریبه هایی که شما دو نفر را در خیابان می بینند، نگاه های زیر چشمی به شما میکنند و با این کار خود عدم رضایت از رابطه شما را به نمایش می گذارند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید چنین اتهاماتی را تحمل کنید، شاید به هیچ وجه قادر به برقراری رابطه با افراد سن بالا نباشید. توجیه کردن رابطه برای تک تک افرادی که می بینید، می تواند فشار بسیار زیادی را بر روی شما وارد کند. البته اگر اینقدر اعتماد به نفس داشته باشید و معتقد باشید که اهداف و نیاتتان برای خودتان مشخص است و هیچ لزومی ندارد که بخواهید تمام امور را در نظر دیگران موجه جلوه بدهید، می توانید از رابطه خود لذت ببرید. افراد جامعه ای که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم عادت پیدا کرده اند به حکم دادن نسبت به کارهای دیگران، اما اگر با بهره گیری از اعتماد و اقتدار کامل، اجازه ندهید تا دیگران بر روی شما تاثیر بگذارند، آنوقت به راحتی می توانید در رابطه خود به موفقیت دست پیدا کنید.

خانواده نیز یکی از فاکتورهایی است که می تواند در پیمودن این راه تاثیر گذار واقع شود. در چنین شرایطی افراد فامیل زن و مرد، دو دیدگاه کاملاً متفاوت را دنبال می کننند. افراد خانواده دختر معمولاً احساس میکنند که آقای مسن قصد سوء استفاده و بهره کشی از خانم را دارد و خانواده آقا نیز تصور میکنند که خانم به دنبال مال و منال آقا است. به هر حال تعجبی وجود ندارد که هر یک از خانواده ها سعی در حمایت از طرف خودشان دارند. هر چند نظر خانواده ها اهمیت دارد، اما باید بدانید که خودتان به شخصه باید در مورد زندگی خصوصی تان تصمیم بگیرید و گاهی اوقات ضروری است که مخالف نظر آنها عمل کنید.

تکفارس آی آر

خانمی که تصمیم به برقراری رابطه با یک فرد مسن را می گیرد به خودی خود پذیرای مشکلات بسیار زیادی می شود. باید بداند که ممکن است در سنین جوانی همسرش را از دست بدهد و با مسئله مرگ او روبرو شود. همچنین باید با تفکرات درست یا غلط اطرافیان نیز کنار بیاید و با عقاید خانواده خود و همسرش نیز بسازد؛ اما نهایتاً این زوجین هستند که باید برای زندگی خود تصمیم بگیرند و ببینند که آیا با هم بودنشان ارزش عبور از چنین موانع دشواری را دارد؛

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر