تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا هنگام رانندگی استرس نداشته باشم

image چه کنم تا هنگام رانندگی استرس نداشته باشم

برای افزایش اعتماد به نفس در رانندگی باید خودتان تمرین کنید

اگر در حال حاضر یک راننده ماهر هستید، اما احساس می کنید که اعتماد به نفس ندارید، به اطمینان خاطر نیاز دارید تا یک مانور یا مهارت خاص را انجام دهید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

راهنماها را به صورت آنلاین بررسی کنید. با توجه به تکنیک یادگیری مورد نظرتان، ممکن است نکات را از یک ویدیوی آنلاین، یا از یک راهنمای گام به گام نوشتاری بهتر متوجه شوید.

از رانندگی اجتناب نکنید. به جای نادیده گرفتن مشکل، فضای امنی برای تمرین مهارت های خود در اختیار خود قرار دهید. برای انجام مانور، به مکانی آرام، مانند پارکینگ یا شهرک صنعتی بروید.

تکفارس آی آر

تابلوی احتیاط را روی ماشین خود بزنید. این به شما کمک می کند که احساس خودآگاهی داشته باشید، زیرا باعث می شود سایر رانندگان اطراف شما متوجه شوند که به فضایی نیاز دارید.

درس های تازه بگیرید. از مربی خود بخواهید روی کمک به شما در هر کاری که به نظرتان چالش برانگیز می آید تمرکز کند.

شناسایی آنچه شما را به عنوان یک راننده مضطرب می کند

سعی کنید بفهمید که آیا محرک خاصی وجود دارد که بر اعتماد به نفس شما در هنگام رانندگی تاثیر می گذارد یا خیر؟ در ادامه مواردی مطرح شدند که به شما کمک می کنند اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. البته ممکن است یکی از آن ها یا همه آن ها را تجربه کرده باشید. ترس از

اشتباه کردن

www.takfars.ir

سبقت گرفتن یا رانندگی با سرعت

تقاطع های شلوغ

رانندگی به تنهایی

انجام مانور ویژه

رانندگی در شب

شناسایی نگرانی ها به تمرکز روی تمرین کمک می کند. اما قبل از سوار شدن به ماشین، بررسی کنید که قوانین را به درستی می دانید، به خصوص اگر مدتی از تجدیدنظر در آزمون تئوری گذشته باشد.

قوانین را تمام و کمال یاد بگیرید

در حالی که هیچ راه میانبری برای پیشرفت مهارت های عملی واقعی شما وجود ندارد، می توانید با آشنایی با تئوری رانندگی خود به این روند کمک کنید. در کل داشتن اطلاعات کافی و خبره شدن در این مسیر خود به خود باعث افزایش اعتماد به نفس در رانندگی در خانم ها و آقایان می شود. این کار به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری در رانندگی پیدا کنید زیرا

شما می دانید که چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست، بنابراین لازم نیست نگران قوانین در هر شرایطی باشید

زمانی که بیرون از خانه هستید، می توانید روی بهبود مهارت های عملی خود تمرکز کنید.

تک فارس

اگر مطمئن نیستید منظور ما از مهارت های تئوری و عملی چیست، در اینجا چند مثال ذکر شده است.

در امان بمانید

یک نکته مهم در رانندگی با اعتماد به نفس بالا این است که بین راننده ایمن بودن و احتیاط بیش از حد، یک خط وجود دارد. وقتی شروع به رانندگی می کنید، یا اگر به طور طبیعی راننده عصبی هستید، احتمالا ریسک نمی کنید. اما یک راننده مطمئن بودن به معنای بی پروا رانندگی کردن نیست. این فقط به این معنی است که شما می توانید ریسک ها را به درستی ارزیابی کرده و به آن ها واکنش نشان دهید.

کلید افزایش اعتماد به نفس در رانندگی در عین دقت و کنترل، این است که درک خطر خود را بالا ببرید. شما می توانید این مهارت را زمانی که بیرون از خانه هستید و در خیابان می روید یا به عنوان مسافر سوار خودرو می شوید، تمرین کنید.

تا جایی که می توانید به جلو نگاه کنید بدون اینکه از مسیر خود منحرف شوید.

همانطور که منظره در مقابل شما تغییر می کند، به هر چیزی که پتانسیل تاثیرگذاری بر مسیر شما دارد دقت کنید.

به این فکر کنید که اگر رانندگی می کردید چه واکنشی به این تغییر نشان می دادید. شاید آینه های خود را چک کنید، سرعت خود را کم کنید، یا فقط وضعیت را زیر نظر داشته باشید تا ببینید که آیا پیشرفت می کنید یا نه.

از درس های رانندگی خود به طور موثر استفاده کنید (برای تبدیل شدن به یک راننده یادگیرنده مطمئن)

بهترین مکان برای رسیدگی به مسائل مربوط به اعتماد به نفس، در طول کلاس های رانندگی است. پس از قبولی در آزمون، دیگر نمی توانید به مربی خود اعتماد کنید تا شما را از موقعیت های استرس زا نجات دهد.

شما در طول کلاس در موقعیت منحصر به فردی قرار دارید: یک معلم حرفه ای درست در کنار شما نشسته است. وظیفه او این است که به شما آموزش دهد، به سوالات شما پاسخ دهد و نکاتی به شما یاد بدهد، پس از او استفاده کنید. اگر اجازه دهید خجالت مانع از آن شود که برای صدمین بار بپرسید چگونه کاری را انجام دهید، فقط یک فرصت ارزشمند از شما دور خواهد شد. این، موقعیتی است که برای آن پول می پردازید.

T A K F A R S

اعتماد به نفس خود برای رانندگی را با بیرون آمدن از منطقه امن خود افزایش دهید

ترس از ناشناخته ها اعتماد به نفس بسیاری از رانندگان را خدشه دار می کند. هر نوع اتفاق غیر منتظره ای می تواند در یک سفر رخ دهد. اما وقتی قبول کردید که همیشه قرار نیست در لاین درست برانید، یا مسیر درست را بروید، یا مکانی را که می خواهید پارک کنید، پیدا نمی کنید، می توانید یاد بگیرید که چگونه این ترس را کنار بگذارید.

رانندگان واقعاً مطمئن بدون هراس با موقعیت های ناشناخته سازگار می شوند.

برای رسیدن به این نقطه و تبدیل شدن به راننده مطمئن مهم است به خودتان فشار بیاورید، اما به تدریج. بیرون آمدن از منطقه امن شما را در معرض شکست قرار می دهد، که به نوبه خود احتمالاً باعث می شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشید. در اینجا چند چالش وجود دارد که می تواند به شما کمک کند با موقعیت های غیر منتظره کنار بیایید و افزایش اعتماد به نفس در رانندگی را به روشی پایدار انجام دهید.

به خودتان زمان دهید تا آماده شوید

استرس باعث ایجاد استرس بیشتر می شود و در جاده نباید استرس داشته باشید. بنابراین سعی کنید همیشه زمان کافی برای سفر خود بگذارید و قبل از آن کمی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که

لباس مناسب پوشیده اید

در حالت ایده آل، باید با کفش هایی با کفی صاف رانندگی کنید تا بتوانید پدال ها را احساس کنید. این عادت باعث می شود رانندگی با اعتماد به نفس را تجربه کنید. همچنین بهتر است لباس خیلی گرم نپوشید. اگر عصبی هستید، احتمالاً شروع به عرق کردن می کنید. لباس گرم همراه خود ببرید و از کنترل های دمایی خودرو برای تنظیم دمای بدن خود در حین رانندگی استفاده کنید.

نقشه ی مسیر را بررسی کنید

گم شدن یا ترس از گم شدن می تواند اعصاب شما را به هم بریزد. برای بررسی مسیرتان و یک رانندگی مطمئن و با اعتماد به نفس از قبل وقت بگذارید. این شامل بررسی مکانی است که می خواهید پارک کنید و در حالت ایده آل یک گزینه پشتیبان، در صورتی که اولین مورد در روز در دسترس نباشد.

تک فارس www.takfars.ir

تلفن خود را راه اندازی کنید

برای برنامه نقشه به گوشی خود متکی هستید؟ مطمئن شوید که شارژ شده است. برای وارد کردن مقصد خود وقت بگذارید و قبل از استارت زدن ماشین، دستگاه خود را روی صدای مناسب تنظیم کنید.

در حین رانندگی راحت باشید

چیزی که می تواند رانندگان جدید یا بی اعتماد را اذیت کند، ترس از مسخره کردن دیگران است. به خصوص اگر نیاز به تمرین داشته باشید، یا اشتباهی مرتکب شوید.

اول از همه شما می خواهید مردم شما را مسخره نکنند. کار زیادی نیست که بتوانید در این مورد انجام دهید و برای افزایش اعتماد به نفس در رانندگی باید بر موارد دیگری تکیه کنید. اگر مردم بتوانند با خیال راحت از کنار شما عبور کنند قطعا چنین چیزی رخ نمی دهد و اگر نتوانند، خب، این فقط بخشی از رانندگی است. گاهی اوقات باید منظر باشید زیرا که دیگری به صورت موازی پارک کرده است و گاهی اوقات آنها باید منتظر شما باشند.

برای رانندگی با اعتماد به نفس باید عوامل حواس پرتی را محدود کنید

اگر مطمئن نیستید که می توانید یک ماشین پر از مسافر را خودتان برانید، این کار را نکنید. با یک یا دو مسافر شروع کنید که می توانید به آن ها اعتماد کنید تا آرام و ساکت بمانند.

با تمرینات تنفسی آرامش خود را حفظ کنید

یک راننده آرام، یک راننده مطمئن است. اضطراب خود را به صورت فیزیکی نشان می دهد: قلب شما سریع تر می تپد؛ ممکن است کف دست تان عرق کرده باشد یا شروع به لرزش کند. افزایش آگاهی و درک خطرات رانندگی نیز موثر است. اما این علائم فیزیکی استرس بر توانایی شما برای رانندگی ایمن تاثیر منفی نیز می گذارند. تکنیک های خاص تنفسی می توانند به کاهش ضربان قلب شما کمک کنند.

تکفارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر