تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا میتوانم به این فرد برای ازدواج اعتماد کنم یا خیر

در این مقاله موارد شش‌گانه‌ای را آورده‌ایم که تعیین کننده منش نامزد یا همسر شما است و می‌توانید بفهمید آیا یک شخص آمادگی پایبند ماندن به رابطه با شما را دارد یا خیر.

تعهد به رشد شخصی

اگر نامزد شما به رشد شخصی متعهد باشد، شما با بسیاری از مشکلاتی که زوج‌های دیگر با آن مواجه می‌شوند برخورد نخواهید کرد؛ مسایلی از قبیل اینکه یکی از دو طرف تمایل به رشد شخصی و صحبت درباره مشکلات دارد و متوجه ابعادی از رابطه‌اشان که نیاز به اصلاح دارد می‌باشد اما طرف دیگر اینگونه نیست. در واقع متعهد بودن به رشد یعنی:

* فرد متعهد شود آنچه را لازم است تا او را به فرد مناسب برای ازدواج و همسر شایسته‌ای تبدیل کند بیآموزد.

* تمایل داشته باشد از هر نوع کمک و راهنمایی مانند خواندن کتب، شرکت در سخنرانی یا رفتن نزد مشاور بهره‌مند شود.

تکفارس آی آر

* از نقاط کور و برنامه ریزی احساسی دوران کودکی خود آگاه باشد و بداند که با چه کوله باری از مسایل حل نشده گذشته وارد رابطه شده است.

* به دنبال اصلاح و بهبود شخصی خود باشد و در راستای رسیدن به آن اهدافی را تعیین کرده باشد و با گذشت زمان ببینید که تغییرات خاص و مثبتی کرده است.

باز بودن روحی – احساسی

اساس و پایه هر رابطه نزدیک و صمیمی به معنای یکی شدن خانه، اتاق خواب، حمام و غیره نیست، بلکه به معنای سهیم شدن در احساسات و عواطف نیز هست. باز بودن روحی – احساسی یعنی:

با احساس باشد.

www.takfars.ir

از احساسات خود باخبر باشد.

احساسات و عواطف خود را با شما سهیم شود.

بداند چگونه احساسات خود را با شما در میان بگذارد.

چنانچه نامزد یا همسر شما نتواند احساسات و عواطف خود را بشناسد و آن را با شما در میان بگذارد، او آمادگی برقراری رابطه صمیمی را ندارد.

عزت نفس

صداقت داشتن،‌ عزت نفس داشتن و قابل اعتماد بودن از ویژگی‌های یک فرد مناسب برای ازدواج و مصالح لازم و ضروری برای ساختن رابطه‌ای سالم است. کسی که صادق است و عزت نفس دارد یعنی:

با خودش صادق است. بعضی از افراد شاید به شما دروغ نگویند اما به خودشان دروغ می‌گویند. باید از کسانی که در دروغ گفتن به خود مهارت دارند دوری کنید.

با دیگران صادق است. آیا او به مشتریان و همکارانش به بهانه اینکه اینها جز کار و شغلش به حساب می‌آید دروغ می‌گوید؟ آیا واقعیت‌هایی از زندگی خودش را از خانواده‌اش پنهان می‌کند؟ آیا بعضی از کارهایش را توجیه می‌کند و کمبود عزت نفس دارد؟ اگر در مورد عزت نفس نامزد یا همسرتان تردید کنید به مرور احترامی را که برای او قایلید را از دست می‌دهید.

با شما صادق است. یک فرد مناسب برای ازدواج صادق است. کسی که با شما صادق باشد بخش‌هایی از زندگی خودش یا شخصیت و منش خود را از شما پنهان نمی‌کند. برای آنکه خودش را در دل شما جا کند چیزهایی نمی‌گوید که شما دوست دارید بشنوید. صادقانه تمام حقیقت را می‌گوید، هرچند شما دلتان نخواهد آن را بشنوید. همیشه حقیقت را با شما در میان می‌گذارد بدون اینکه مجبور شوید با ترفند حقیقت را از زیر زبانش بیرون بکشید.

با شما بازی نمی‌کند. رابطه جای بازی کردن نیست.

تک فارس

بلوغ، پختگی و مسئولیت‌پذیری

با کمک نشانه‌های زیر می‌توانید بفهمید نامزد یا همسرتان به اندازه کافی دارای بلوغ و پختگی هست یا خیر:

او می‌تواند از خودش مراقبت کند. چنانچه نامزد یا همسرتان به اندازه کافی رشد کرده باشد قادر خواهد بود به اندازه کافی پول در بیاورد، به طوری که خرج خودش را به راحتی تامین کند، می‌داند چطور محل زندگیش را تا حدودی تمیز نگه دارد، می‌داند چگونه برای خودش غذا تهیه کند.

مسئولیت پذیر است. مسئولیت‌ پذیری یعنی پایبندی به تعهدات، به خاطر سپردن پرداخت صورت حساب‌ها، خوش قول بودن، کارها را به موقع و سروقت انجام دادن و دیگران را قال نگذاشتن. مسئولیت پذیری تنها یک مفهوم نیست، بلکه عمل است.

محترمانه و مودبانه رفتار می‌کند.

خودباوری و اعتماد به نفس فراوان

گفته می‌شود نامزد یا همسر شما می‌تواند همان اندازه که خودش را دوست دارد شما را دوست بدارد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ما در انتخاب فرد مناسب برای ازدواج مرتکب می‌شویم این است که فقط نگاه می‌کنیم که او چقدر ما را دوست دارد و توجه نمی‌کنیم که در اصل چقدر خودش را دوست دارد و رفتارش با خودش چگونه است. هرچه اعتماد به نفس و خودباوری او بیشتر باشد رابطه‌اتان با هم محکم‌تر خواهد شد. اما چرا باید نامزد شما خودباوری و اعتماد به نفس فراوان داشته باشد:

به خودش افتخار کند. اگر فردی بابت شکست‌ها و ناکامی‌هایش در زندگی عذر و بهانه آورده و مدام خود را در نزد دیگران پایین می‌آورد نمی‌تواند به خودش افتخار کند. یک فرد مناسب برای ازدواج باید تا حدی از خودش و آنچه هست و آنچه قرار است در آینده به آن برسد احساس رضایت داشته باشد.

بلد باشد از خود مراقبت کند و خودرا آزار ندهد. شما با مشاهده رفتار دیگران با خودشان می‌توانید بگویید که آن شخص چه احساسی نسبت به خودش دارد. برای مثال نوع غذاهایی که می‌خورد، محیطی که در آن زندگی می‌کند، چگونگی مراقبت از بدن، دارایی و ثروتش و تمامی مواردی که بازتاب دهنده میزان خودباوری و اعتماد به نفس باشد. کسی که با خودش بدرفتاری می‌کند به راحتی با شما نیز بدرفتاری می‌کند.

به دیگران اجازه ندهد او را مورد آزار و اذیت قرار دهند. اگر افراد قربانی پندار را انتخاب کنید، انتخاب نادرستی کرده‌اید، هرچند ممکن است خیلی هم آنان را دوست داشته باشید و احساس سودمند بودن نیز بکنید. از دید آنان همه چیز وحشتناک است. تمام بلاهایی که می‌گویند دیگران بر سرشان آورده‌اند تنها بازتاب عدم اعتماد به نفس و خودباوری در آنان است.

T A K F A R S

اعتماد به نفس خود را با عمل کردن نشان دهد. خودباوری واقعی در عمل خودش را نشان می‌دهد. دقت کنید فرد مناسب برای ازدواج در مورد اهداف و آرزوهایش فقط حرف نمی‌زند بلکه اقدام می‌کند.

دید و نگرش مثبتی نسبت به زندگی داشته باشد. از قدیم گفته‌اند در دنیا دو جور آدم هست: آدم‌های مثبت و آدم‌های منفی. آدم‌های منفی همیشه بر مشکلات و سختی‌ها متمرکز می‌شوند و فقط به سختی‌ها توجه می‌کنند و همیشه چیزهایی را پیدا می‌کنند که بتوانند از آنان شکایت کنند و اجازه می‌دهند نگرانی بر آنان غلبه کند. آنان نسبت به همه بدبین و بدگمان هستند. اما آدم‌های مثبت موانع و مشکلات را به فرصت‌هایی تبدیل می‌کنند که بتوانند هرچه بهتر از آنها به نفع خودشان استفاده کنند. آنان اوضاع را بهبود می‌بخشند و به جای شکایت کردن و غرغر کردن به حل مساله و مشکل خودشان می‌پردازند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر