تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش کامل بسته بندی زباله ها برای بازیافت

image آموزش کامل بسته بندی زباله ها برای بازیافت

بازیافت زباله‌ها از هر دو جهت مفید خواهد بود: هم زباله کمتری در محیط ایجاد خواهد شد و هم مواد خام کمتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این امکان وجود دارد که بیشتر دورریختنی‌هایتان را به شکل یک روز قبل از تولید آنها برگردانیم و برای این منظور لازم است بدانید چطور می‌توانید به بهترین صورت زباله‌هایتان را برای بازیافت آماده کنید.

۱. با شهرداری منطقه تماس گرفته و درمورد تسهیلاتی که برای بازیافت زباله‌ها در اختیار دارند سوال کنید. اگر برایشان مقدور باشد می‌توانید از آنها درخواست کنید سطل‌های مختلف مربوط به انواع مختلف زباله برایتان بیاورند و اگر این امکانپذیر نبود، از آنها آدرس نزدیک‌ترین سطل‌های بازیافت را سوال کنید.

۲. زباله‌هایتان را برحسب نوع دسته‌بندی کنید – محصولات کاغذی، پلاستیکی، فلزی، شیشه‌ای و زباله‌های غذایی. همه ظرف‌های غذا را به خوبی خالی و تمیز کنید.

۳. محصولات کاغذی را بگردید و هر چیزی که نمی‌خواهید از کاغذ باطله گرفته تا مجلات و روزنامه‌ها را جدا کنید. آنها را روی هم قرار داده و با طناب ببندید و در سطل‌های مخصوص زباله‌های کاغذی بریزید.

تکفارس آی آر

۴. در پلاستیک‌هایتان بگردید و کیسه‌های زباله پلاستیکی را جدا کنید. بیشتر میوه‌فروشی‌ها محلی برای گذاشتن این کیسه‌ها جهت بازیافت دارند. دقت کنید که بطری‌های پلاستیکی مثل بطری‌های نوشابه و امثال آن را جدا کنید زیرا قابل بازیافت نیستند. به علامت قابل بازیافت بودن روی پلاستیک‌ها در زمان جداسازی آنها دقت کنید.

۵. همه لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های برقی را از زباله‌های فلزی جدا کنید. این وسایل باید جداگانه دسته‌بندی شوند.

۶. در محصولات شیشه‌ای‌تان بگردید و ظروف، پیرکس، لامپ‌ها و آینه‌های غیرقابل استفاده را جدا کنید. دقت کنید که اگر قسمتی فلزی به آنها چسبیده باشد باید جداگانه دسته‌بندی شود.

۷. زباله‌های دسته‌بندی‌شده را جداگانه بسته‌بندی کرده و در سطل‌های مخصوص هرکدام بیندازید.

۸. زباله‌های غذایی‌تان را به محصولات حیوانی و گیاهی دسته‌بندی کنید. زباله‌های گیاهی را می‌توانید خودتان در خانه یا با استفاده از تسهیلات مخصوص تبدیل به کود کنید. زباله‌های حیاط مثل برگ‌ها و شاخه‌های درختان هم می‌توانند جزء این زباله‌های دسته‌بندی شوند. بعضی از زباله‌های حیوانی را نیز می‌توانید جزء زباله‌های گیاهی بیندازید اما می‌بایست استخوان‌ها را دور بریزید.

www.takfars.ir

۹. بقیه آشغال‌های غیرقابل بازیافت را هم در سطح زباله عادی‌تان بیندازید.

۱۰. زباله‌های دسته‌بندی و بسته‌بندی شده‌تان را در روزی مناسب بیرون یا در سطل مخصوص گذاشته یا آنها را به مرکز بازیافت زباله ببرید.

چیزهایی که لازم دارید:

سطل‌های مخصوص زباله

نکات:

شاید بازیافت و دسته‌بندی زباله به منظور آن کاری وقت‌گیر برسد اما خیلی زود به آن عادت کرده و آن را سریعتر انجام خواهید داد. گذاشتن سطل‌های مخصوص هر نوع زباله در محلی از آشپزخانه باعث می‌شود خیلی راحت هر زباله را در سطل مربوط به آن ریخته و بعداً مجبور به دسته‌بندی آنها نشوید.

هشدارها:

برای جلوگیری از جمع شدن حشرات در سطل‌های زباله بعد از بیرون ریختن آنها داخل سطل را به خوبی تمیز کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر