تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کیک زبرا خوشمزه و مجلسی مخصوص سرآشپز

image آموزش پخت کیک زبرا خوشمزه و مجلسی مخصوص  سرآشپز

ابتدا فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به مرور زمان گرم شود.آرد را سه بار الک می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و بکینگ پودر را نیز الک می کنیم و به آرد اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.

تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و بعد وانیل و شکر را به آن ها اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی مخلوط تخم مرغ را هم میزنیم تا مایه کشدار شود و به رنگ سفیدی تبدیل شود.

بعد از کشدار شدن مایه ،روغن مایع را به مخلوط شکر و تخم مرغ می افزاییم و کمی با مواد هم می زنیم و شیر را نیز اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا با همزن خوب هم می زنیم و ۲ قاشق غذاخوری از آرد را بر می داریم و کنار می گذاریم.

image آموزش پخت کیک زبرا خوشمزه و مجلسی مخصوص  سرآشپز

تکفارس آی آر

سپس باقی آرد را کم کم به مایه اضافه می کنیم و ترجیحا با لیسک به شکل دورانی مایه را مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم. خمیر به دست آمده را به قسمت یکسان تقسیم میکنیم و به نصف مایه خمیر ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم.

در ادامه به نصف دیگر آن ۲ قاشق غذاخوری آردی که کنار گذاشته بودیم را می افزاییم. سپس قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم و کف آن یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا آنرا با قلموی آغشته به کمی روغن کاملا چرب می کنیم.

سپس کمی آرد نیز کف قالب به صورت پخش می پاشیم. در ادامه برای طرح دادن به لایه های کیک یک یا دو ملاقه از مایه سفید داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا در قالب پخش شود و بعد یک یا دو ملاقه از مایه کاکائو روی آن می ریزیم.

image آموزش پخت کیک زبرا خوشمزه و مجلسی مخصوص  سرآشپز

مجددا صبر می کنیم تا در قالب پخش شود و بعد مجددا به همین صورت لایه لایه می ریزیم. برای شکل دادن لایه های کیک با یک خلال دندان می توانیم روی مایه کیک طرح های مورد نظر خود را اجرا کنیم. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

www.takfars.ir

در پایان مایه کیک را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه در فر بماند تا آماده شود. برای اینکه از آماده شدن کیک مطمئن شوید می توانید پس از گذشت زمان پخت یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون آورید.

اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبیده بود یعنی کیک کاملا پخته شده است و می توانید کیک را از فر بیرون بیاورید. پس از خارج کردن کیک از فر صبر می کنیم تا کاملا خنک شود سپس آنرا به دلخواه تزیین کرده و برش می زنیم.

مواد لازم برای ۶ نفر

آرد سفید ۲-۵ پیمانه

شیر ۱ پیمانه

شکر ۱ پیمانه

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۳ عدد

روغن مایع نصف پیمانه

تک فارس

وانیل نصف قاشق چایخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر