تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کاپ کیک رنگی با شکلات

کاپ کیک‌ زرد با طعم وانیل فوق العاده خوشمزه است و با یک روکش شکلاتی عالی و کلی چیپس شکلات یا ترافل رنگی ظاهر بسیار جذابی هم پیدا می‌کند و مورد استقبال همه از بزرگترها گرفته تا بچه‌ها قرار می‌گیرد.

تهیه کاپ کیک زرد خیلی خیلی آسان است. فقط کافی است مواد خشک را با هم مخلوط کنید و بعد همه مواد تر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. دیگر از این آسان تر نمی‌شود. با قرار دادن مایه در فر کاپ کیک زرد پر مایه و منسجمی بدست می‌آید که با یک روکش شکلاتی بی‌نقص می‌شود.

طرز تهیه: قبل از هر چیز فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و در یک قالب مافین ۱۲ عددی، کاغذ کاپ کیک قرار دهید و کف آنها را کمی چرب کنید.

آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید. سپس کره، تخم مرغ، زرده تخم مرغ، اسانس وانیل و ماست را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه با سرعت متوسط همزن هم بزنید تا مایه یکدست و یکنواختی بدست آید.

حفره های قالب را به طور یکنواخت از مایه تهیه شده پر کنید و آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. یعنی تا زمانی که کاپ کیک ها به رنگ طلایی روشن درآیند و با فرو کردن خلال دندان داخل کاپ کیک، چیزی به خلال دندان نچسبد. قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاپ کیک ها به دمای محیط برسند. پس از اینکه کاپ کیک ها خنک شدند، روکش شکلاتی را با لیسک روی آنها بمالید و یا با استفاده از قیف و یک ماسوره بزرگ گرد یا ستاره ای آن را روی هر کاپ کیک‌ زرد بریزید. در آخر هم برای تزیین بیشتر روی روکش شکلاتی را با شکلات رنده شده و یا ترافل رنگی بپوشانید.

تکفارس آی آر

روکش شکلاتی: شکلات را داخل ظرف پیرکس بریزید و آن را روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا ذوب شود. سپس صبر کنید تا شکلات به دمای محیط برسد.

کره را با همزن آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شود (حدود ۱ دقیقه). شکر را به آن اضافه کنید و دو دقیقه دیگر هم بزنید. حال، اسانس وانیل را اضافه و مخلوط کنید. در آخر هم شکلات را اضافه کنید و با سرعت کم همزن هم بزنید تا با مواد دیگر مخلوط شود. حال، سرعت همزن را بیشتر کنید و هم بزنید تا مخلوط نرم و براقی ایجاد شود. روکش شکلاتی شما آماده است.

نکته: کاپ کیک‌ها در روز اول بیشترین کیفیت را دارند، اما می‌توانید چند روزی آنها را در ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

مواد لازم

آرد سفید ۱۹۵ گرم (۱ و ۱/۲ پیمانه)

www.takfars.ir

شکر ۲۰۰ گرم (۱ پیمانه)

بیکینگ پودر ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

کره ۱۱۳ گرم (۱/۲ پیمانه)

تخم مرغ بزرگ ۱ عدد

زرده تخم مرغ ۲ عدد

اسانس وانیل ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

ماست پر چرب ۱/۲ پیمانه

برای تهیه روکش شکلات:

شکلات تلخ (۸۰% به بالا) ۱۲۰ گرم

تک فارس

کره ۱۵۰ گرم

پودر قند ۱۶۰ گرم

اسانس وانیل ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

شکلات رنده شده یا ترافل رنگی دلخواه

محصولات معتبر
محصولات معتبر