تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت پیراشکی مخصوص برای عصرانه بچه ها

image آموزش پخت پیراشکی مخصوص برای عصرانه بچه ها

آرد را داخل کاسه بریزید و با نمک مخلوط کنید، وسط آرد را کمی گود کنید. درگودی تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. پودر خمیر ترش و ماست را به همراه روغن مایع به تخم‌مرغ اضافه کرده و مواد را با هم خوب مخلوط کنید و ورز دهید.

خمیر را به مدت پنج دقیقه ورز دهید و به ده قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به اندازه یک پیش‌دستی باز کنید. روی هرکدام مقداری کره آب‌شده یا روغن مایع بمالید و آنها را روی هم بگذارید ، بعد خمیر را روی تخته آردپاشی‌شده با کمک وردنه باز کنید تا به اندازه یک نان تافتون شود.

دوباره خمیر را رول کنید و از خمیر به اندازه یک نارنگی (۸۰ گرم) جدا کنید و کناری بگذارید. روی هر تکه خمیر را با چاقو یک برش ایجاد کنید و کل خمیرها را کناری بگذارید تا استراحت کنند. در این فاصله مایه گوشتی را آماده کنید.

یک عدد پیاز را خرد کنید، به همراه روغن و کمی زردچوبه تفت دهید تا پیازها طلایی شوند. گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و همراه پیاز داغ و کمی نمک و فلفل تفت دهید. در آخر وقتی گوشت خوب سرخ شد، حرارت را خاموش کرده و جعفری‌های خردشده را اضافه کرده و با گوشت سرخ‌شده مخلوط کنید. سیب‌زمینی‌ها را هم آب‌پز کرده و بعد رنده کنید.

تکفارس آی آر

هر قسمت از خمیر را بردارید و کمی باز کنید. در وسط خمیر مقداری از مواد گوشتی بریزید، بعد روی آنها کمی سیب‌زمینی رنده‌شده و مقداری پنیر پیتزا بریزید. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

پیراشکی‌های آماده‌شده را روی سینی فر بگذارید و روی آنها زرده رقیق شده با شیر بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه حرارت دهید تا آماده سرو کردن شود.

مواد لازم خمیر پیراشکی:

آرد ۴ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

www.takfars.ir

روغن مایع ۱/۲ پیمانه

ماست‏ ۱/۲ پیمانه

پودر خمیر ترش ۱ قاشق سوپ خوری

نمک کمی

کره آب شده ۱ پیمانه

تخم مرغ (زرده) ۱ عدد

شیر ۱ قاشق سوپ خوری

مواد داخل پیراشکی

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

تک فارس

جعفری خرد شده ۱/۲ پیمانه

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

پنیر پیتزا رنده شده ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

روغن ۳ قاشق سوپ خوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر