تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت نان زیتون فرانسوی عصرانه مقوی

طرز تهیه: فر را روی ۲۱۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. زیتون ها را چند دقیقه در آب قرار دهید تا نمک اضافیشان گرفته شود، سپس آبکشی کنید و روی دستمال کاغذی بریزید تا خشک شوند. ورقه های ژامبون را به قطعات کوچک خرد کنید. پنیر را رنده کنید.

آرد و بکینگ پودر را در کاسه ای الک کنید. تخم مرغ، روغن زیتون و سرکه را به آرد اضافه کنید و ترکیب کنید تا خمیر شود. به میزان دلخواه نمک و فلفل به خمیر اضافه کنید، سپس ژامبون خرد شده، زیتون و پنیر رنده شده را به خمیر اضافه کنید.

کف قالب لوف را با کره چرب کنید. خمیر نان را داخل قالب بریزید تا ۳/۴ قالب را پر کند. قالب را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۲۱۰ درجه سانتیگراد قرار دهید، پس از این مدت دما را به ۱۵۰ کاهش دهید و ۳۵۵ دقیقه دیگر نان را بپزید. سپس نان را از قالب خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا کمی خنک شود. این نان خوشمزه را بصورت گرم نوش جان کنید.

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد

تکفارس آی آر

آرد ۲۵۰ گرم

پنیر گرویر( یا گودا) ۱۰۰ گرم

زیتون بی هسته ۱۰۰ گرم

بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

کره ۲۰ گرم

www.takfars.ir

نمک و فلفل به میزان دلخواه

روغن زیتون ۱/۲ فنجان

سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری

نان زیتون و ژامبون یکی از نان های سنتی فرانسه و از محبوب ترین پیش غذاها در فرانسه است. این نان خوشمزه علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد طعم بسیار خوبی نیز دارد. در این نان می توانید بدلخواه از مواد دیگر مثل پیاز، پنیر چدار، فلفل، سالمون و … نیز استفاده کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر