تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت مدل متنوع کوکوی فوری

کوکوی اسپاگتی با کالباس گوشت

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۲۰ دقیقه

مواد لازم:

۳ عدد تخم مرغ

۳ پیمانه اسپاگتی پخته

تکفارس آی آر

۲ ق س پنیر پارمسان رنده شده

۲ /۱ پیمانه کالباس گوشت خردشده

۴ /۱ پیمانه جعفری خردشده

به میزان لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

www.takfars.ir

۱ در یک ظرف مناسب تخم مرغ ها را بریزید و خوب بزنید. مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید، سپس اسپاگتی پخته را داخل کاسه بریزید و با کمک دست آن را کاملاً آغشته به تخم مرغ کنید. کالباس خردشده و نیمی ازجعفری خردشده را هم بریزید و به هم زدن مواد ادامه دهید تا مایه کوکوی شما آماده شود.

۲ یک تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. نیمی ازپنیر را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا پنیر کمی آب شود، سپس مخلوط اسپاگتی را داخل تابه بریزید.

۳ وقتی مخلوط کمی خودش را گرفت، کوکو را از تابه خارج کنید، بقیه پنیر را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا آب شود. حالا کوکو را از آن طرف داخل تابه قرار دهید تا آن طرف کوکو که هنوز نپخته است، بپزد. صبر کنید تا کوکو آماده شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

۴ بعدازآنکه کوکو کمی سرد شد، آن را داخل ظرف موردنظر بریزید و با باقیماندهجعفری آن را تزیین کنید، سپس آن را برش زده و سرو کنید. برای تهیه این کوکو از هر سس اسپاگتی که دوست دارید، می توانید استفاده کنید.

یه جور دیگه

حتما لازم نیست که این کوکو را با اسپاگتی و یا کالباس درست کنید می توانید به جای اسپاگتی از پاستاهای دیگر و به جای کالباس از مرغ پخته شده استفاده کنید .

image آموزش پخت مدل متنوع کوکوی فوری

۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (۴) – آکاکوکو،انواع کوکو

۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (۴)

کوکوی بادمجان پنیری

تک فارس

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۴۰ دقیقه

مواد لازم:

یک کیلوگرم بادمجان

۱ پیمانه پنیر موزارلای رنده شده

۲ /۱ پیمانه جعفری خردشده

۲ حبه سیر له شده

۲ /۱ پیمانه پودر سوخاری

۴ /۱ پیمانه آرد سفید

۲ عدد تخم مرغ

به میزان لازم نمک

T A K F A R S

به میزان لازم فلفل

به میزان لازم روغن

طرز تهیه:

۱ ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سربادمجان ها را جدا کنیدو همه اطراف آنها را با چنگال خراش دهید، سپس آنها را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده اید، قرار دهید. سینی را حدود ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا بادمجان ها نرم شوند، بعد از فر درآورید و صبر کنید تا خنک شوند.

۲ حالا بادمجان ها را، پوست بگیرید و داخل یک کاسه مناسب کاملا لهً کنید.بادمجان ها را داخل ظرف غذاساز هم می توانید بریزید تا خوب له شوند.

۳ حالا پنیر، جعفری، سیر، پودر سوخاری، آرد، تخم مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل را به بادمجان های له شده اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکوآماده شود. کمی از مایه را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

۴ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. یک قاشق سوپخوری از مایه را بردارید و به آن شکل دهید، سپس داخل روغن سرخ کنید. هر تعداد که می شود به همین شکل کوکوها را آماده کنید.

یه جور دیگه

شما می توانید پودر سوخاری را داخل مواد نریزید به این ترتیب که مایه را به شکل مورد نظر درآورید و بعد روی آن ها پودر بپاشید سپس سرخ کنید.

image آموزش پخت مدل متنوع کوکوی فوری

تک فارس www.takfars.ir

کوکوی مرغ و قارچ با طعم پیازچه

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۲۵ دقیقه

مواد لازم:

۳ عدد سینه مرغ پخته

۲ عدد سیب زمینی پخته

۲ عدد پیازچه خردشده

۴ /۱ پیمانه جعفری خردشده

۱ ق چ زردچوبه

۵ عدد تخم مرغ

۴ عدد قارچ ریز خردشده

تکفارس

به میزان لازم روغن، نمک و فلفل

ماست وسبزی به دلخواه

طرز تهیه:

۱ در یک کاسه مناسب تکه های مرغ را ریز خرد کنید. آنها را داخل ظرف غذا ساز هم می توانید بریزید تا کاملاً خرد شوند. تکه های مرغ پخته را همچنین می توانید چرخ کنید. سیب زمینی پخته را هم کاملاً له کنید. بعدآن را داخل کاسه بریزید و با مرغ خوب مخلوط کنید.

۲ حالا قارچ های خردشده را همراه با جعفری خردشده، پیازچه خردشده، زردچوبه و به میزان لازم نمک و فلفل داخل کاسه بریزید. بهتر است مواد را ریز خرد کنید. حالاتخم مرغ ها را اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. مقداری از مواد را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک اضافه کنید.

۳ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس مایه کوکو را یک باره داخل تابه بریزید. حرارت را کم کرده و صبر کنید تا یک طرف کوکو سرخ شود، سپس آن را برش بزنید و برگردانید تا آن طرف کوکو هم بپزد.

۴ کوکوی آماده شده را داخل ظرف موردنظرتان بریزید و همراه با ماست و سبزیهای دلخواه سرو کنید.

یه جور دیگه

این کوکو را می توانید در قالب های مختلف شیرینی ÷پزی و در فر هم درست کنید.

image آموزش پخت مدل متنوع کوکوی فوری

takfars.ir

کوکوی گوجه گیلاسی و سیب زمینی

برای ۴ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۵۰ دقیقه

مواد لازم:

۶ عدد تخم مرغ

۳ /۳ پیمانه ماست

۵ عدد قارچ ریز خردشده

۲ حبه سیر له شده

۱ عدد پیاز خردشده

۲ /۱ پیمانه پنیر پارمسان رنده شده

۲ /۱ پیمانه پیازچه خردشده

تک فارس آی آر

۳۰۰ گرم گوجه فرنگی گیلاسی

۱ عدد سیب زمینی پخته

به میزان لازم نمک و فلفل

به میزان لازم روغن

طرز تهیه:

۱ ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید.

۲ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعدازآنکه سیر و پیاز نرم و طلایی شد، تکه های قارچ و پیازچه را همراه با مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا نرم شوند. بعد از حدود ۴-۳ دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا مخلوط داخل تابه کمی خنک شود.

۳ در یک کاسه مناسب سیب زمینی پخته را له کنید، سپس مخلوط داخل تابه را به آن اضافه کنید. حالا تخم مرغ ها ماست، پنیر و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۴ مخلوط را داخل قالب موردنظرتان بریزید. گوجه ها را از وسط نصف کنید، سپس آن ها را داخل مواد فرو کنید. قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکوی شما آماده شود. بعد از زمان ذکرشده قالب را از فر درآورده و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن

TakFars

حواستان باشد ماستی که برای این کوکو استفاده میکنید آبدار و شل نباشد.

image آموزش پخت مدل متنوع کوکوی فوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر