تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت غذای مورد علاقه بچه ها گراتین کالباس

image آموزش پخت غذای مورد علاقه بچه ها گراتین کالباس

جهت تهیه گراتین کالباس ابتدا قارچ را خرد می کنیم و می شوئیم و سپس آن را با کره قدری سرخ می کنیم و کمی نمک به آن می زنیم و می گذاریم آب آن تبخیر شود .

کالباس را خرد و با قارچ مخلوط می کنیم .آرد را در ظرف کوچکی می ریزیم. شیر را به تدریج با آرد مخلوط می کنیم ، برای اینکه آرد کاملا در شیر حل شود، مخلوط آرد و شیر را از صافی رد می کنیم . کمی نمک می زنیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم ، مرتب به هم می زنیم تا شیر جوش بیاید و کمی غلیظ شود.

سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا می کنیم ، زرده را خوب به هم زده ، آن را با شیر که داغ است مخلوط می کنیم. خردل را به آن اضافه کرده ، هم می زنیم . سفیده ها را جداگانه آنقدر می زنیم تا مثل پنبه خشک و سفید شوند.

قارچ و کالباس را داخل مخلوط زرده و شیر می کنیم . در آخر کار سفیده را می ریزیم و به سرعت مخلوط می کنیم . مایه را در ظرف نسوز مناسبی می ریزیم ، مایه باید ظرف را پر کند. پنیر را روی مایه می پاشیم . ظرف را در کف فری که قبلا با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده است ، قرار می دهیم . بهتر است ظرف را در سینی فر ، که آب در آن ریخته ایم ، بگذاریم تا سوفله نچسبد و لطیف تر طبخ شود . در فر را می بندیم و حرارت آن را ۵۰ درجه کم می کنیم ، گراتین کالباس (سوفله کالباس ) باید ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بماند تا کاملا بالا بیاید و روی آن طلایی شود .بعد از آماده شدن باید بلافاصله با همان ظرف سر میز برده شود.

تکفارس آی آر

تمام لطف گراتین کالباس (سوفله کالباس) در آن است که کاملا پف کند و داغ مصرف شود، در صورت امکان بهتر است آن را در سر میز روی چراغ های مخصوص بگذاریم که سرد نشود.

گراتین یک ن

مواد اولیه گراتین کالباس :

آرد (سفید نرم) ۲ق سوپ خوری

تخم مرغ کامل ۴ عدد

www.takfars.ir

کالباس ۲۵۰ گرم

شیر شیر ۲ لیوان

سفیده تخم مرغ ۲ عدد

پنیر (گرویر رنده شده) ۱۰۰ گرم

کره ۵۰ گرم

قارچ تازه ۵۰۰ گرم

خردل ۱ ق مربا خوری

وع تکنیک تهیه غذاست که رویه غذا با پودرسوخاری و پنیر رنده شده طلایی و برشته و در ترکیب مواد آن از تخم مرغ و کره نیز استفاده میشود .

این نوع غذا از کشور فرانسه منشا گرفته و معمولا در یک ظرف مخصوص فر که دیواره ای نسبتا کوتاه دارد در فر و تنور و زیر گریل آماده و با همان ظرف نیز سرو میشود . واژه گراتن در زبان فرانسه از یک فعل به معنای رنده شده گرفته میشود که به براده های نان سوخاری و پنیر رنده شده اشاره دارد . برایترکیبات این غذا از ژامبون و ماهی و مرغ و گوشت و سبزیجاتی مانند تره فرنگی و ریشه رازیانه و بادنجان و همچنین پاستاها و سس ها وخامه و پنیر رنده شده گودا و چدار و … پودر نان سوخاری و … استفاده میشود .

* رنگ سطح این غذا به واسطه پنیر رنده شده باید طلایی شود .

تک فارس

* وقتی میگوییم رویه و سطح یک غذا باید گراتینه شود یعنی سطح آن باید طلایی شود .

آماده سازی: ۱۵ دقیقه

مدت انتظار: ۳۰ دقیقه

مجموعاً: ۴۵ دقیقه

محصولات معتبر
محصولات معتبر