تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت شیرینی های خانگی به روش سلامت

image آموزش پخت شیرینی های خانگی به روش سلامت

۱- با اینکه آرد شیرینی ‌پزی معمولا آرد بسیار سفید است اما ما به شما توصیه می ‌کنیم از آرد کامل و سبوس‌دار استفاده کنید ولی بدانید که شیرینی‌ ها کمی تیره ‌تر می ‌شوند. این شیرینی ‌ها برای کسانی که از یبوست رنج می ‌برند و یا حتی برای بچه ‌ها در هر سنی، به خصوص به عنوان میان وعده به همراه شیر یا یک لیوان آب میوه تازه بسیار مفید هستند.

۲- به جای شکر، از قند رژیمی استفاده کنید تا میزان کالری شیرینی ‌های تان کاهش پیدا کند. به علاوه، می ‌توانید به عنوان شیرین کننده، از عسل طبیعی استفاده کنید البته اشتباه نکنید، عسل به اندازه شکر کالری دارد اما به غیر از آن، دارای خواص مفید فراوان دیگری هم است.

۳- به جای تخم‌ مرغ معمولی از تخم ‌مرغ‌ هایی که امگا ۳ دارند استفاده کنید تا به جای کلسترول، امگا ۳۳ مورد نیاز بدن تان تامین شود و با خوردن شیرینی‌ ها، از خواص بی‌ نظیراسیدهای چرب امگا ۳ بهره ببرید. استفاده از این تخم مرغ‌ ها فقط برای افرادی که چربی خون دارند، توصیه نمی ‌شود بلکه امگا ۳ برای هر سنی خصوصا کوکان نیز مفید است.

۴- سعی کنید شیری را که به کار می ‌برید، شیر بدون چربی باشد. بسیاری از افراد به غلط تصور می‌ کنند که شیر بدون چربی هیچ‌ گونه خاصیتی ندارد، در حالی که فقط تفاوت این شیرها در میزان چربی آن ها است و از نظر مواد مغذی دیگر هیچ تفاوتی ندارند.

تکفارس آی آر

۵- حتی می‌ توانید به جای شیر، از ماست استفاده کنید. استفاده کردن از ماست، تردی بیشتری را به شیرینی ‌های تان می‌ دهد البته سعی کنید از نوع کم چرب آن استفاده کنید.

۶- به جای کره از روغن مایع استفاده کنید البته به مقدار کم تا از این طریق سطح کلسترول موجود در شیرینی ‌های تان کاهش پیدا کند.

۷- برای تزئین شیرینی‌ های تان، به جای خامه از انواع میوه ‌های تازه و ژله استفاده کنید تا از این طریق انواع ویتامین و پروتئین را نیز دریافت کنید.

اما اگر شیرینی ‌های تان از نوع خشک هستند مغز ‌هایی نظیر پسته، بادام و فندق از بهترین موادغذایی برای تزئین به حساب می ‌آیند به علاوه می‌ توانید از آن ها در داخل شیرینی ‌ها نیز استفاده کنید تا ارزش تغذیه ‌ای آن ها چند برابر شود.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر