تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش مدل صحیح حالت بدن در هنگام مطالعه برای دانش آموزان

image آموزش مدل صحیح حالت بدن در هنگام مطالعه برای دانش آموزان

افرادی که طولانی مدت مطالعه می‌کنند یا به حالت نشسته کاری را انجام می‌دهند، باید هر ۲۰ دقیقه یک بار عضلات خود را حرکت دهند.

در هنگام مطالعه سر و گردن نباید بیشتر از ۲۰ درجه به طرف پایین خم شود، بعضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد.

متناسب نبودن میز و نیمکت‌ها با ابعاد بدنی دانش آموزان ناراحتی‌های کمر، گردن، خستگی زودرس، افت تحصیلی و اشکال در فشارخون آن‌ها را موجب می‌شود، بنابراین میز و نیمکت‌ها باید با ابعاد بدنی آن‌ها متناسب باشد و دارای شرایط و ویژگی های خاص خود باشد.

یکی از شرایط میز و نیمکت‌ها این است که به نحوی طراحی شود که کف پاها، صاف روی زمین باشد چرا که وقتی کف پا روی زمین قرار می‌گیرد، زاویه‌ای که ران با تنه می‌سازد حدود ۹۰ درجه است و در این صورت گودی کمر حفظ می‌شود.

تکفارس آی آر

باید فضایی بین پشت پاها و لبه جلویی نشیمنگاه وجود داشته باشد، همچنین هیچ گونه فشاری از طرف قسمت جلویی سطح نشیمنگاه به سطح خلفی ران وارد نشود و فضایی بین سطح بالایی ران و سطح زیرین میز برای حرکت آزادانه وجود داشته باشد.

آرنج‌ها هنگامی که بازو عمودی است تقریباً در ارتفاع سطح رویی میز قرار گیرد، همچنین باید تکیه گاهی مستحکم در ناحیه کمری و زیر تیغه‌های شانه وجود داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر