تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

نکته کلیدی در رنگ آمیزی مو با حنا این است که ابتدا حنا را به درستی با آب ترکیب کنید و اجازه دهید چند ساعت باقی بماند.

وقتی حنا را روی موهای خود قرار دادید، باید آن را با پلاستیک بپوشانید و چند ساعت اجازه دهید به همان حالت بماند قبل از اینکه آن را بشویید.

قسمت اول: آماده سازی حنا برای استفاده

طرز تهیه حنا برای مو، بسیار ساده است. حنا به شکل پودر به فروش می رسد. برای استفاده از این پودر و گذاشتن حنا روی سر ، باید حنا را با آب ترکیب کنید. یک دوم فنجان حنا یا ۵۰ گرم از پودر حنا را با یک چهارم فنجان یا ۵۹ میلی لیتر آب گرم ترکیب کنید. در صورت نیاز، یک قاشق غذاخوری دیگر آب گرم به آن اضافه کنید. غلظت حنا باید مثل پوره سیب زمینی باشد.

تکفارس آی آر

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

بعد از ترکیب کردن آب و حنا، کاسه را با پلاستیک بپوشانید و در دمای اتاق برای مدت ۱۲ ساعت قرار دهید.

بعد از آماده شدن حنا، مقداری آب گرم دیگر به آن اضافه کنید تا به راحتی روی مو پخش شود.

قبل از استفاده از حنا، موهای خود را بشویید و خشک کنید. چون حنا را باید روی موهای تمیز استفاده کنید.

از شامپوهای همیشگی خود برای تمیز کردن چربی، محصولات مرتبط با مو و آلودگی ها استفاده کنید. بعد از شستن مو، موها را خشک کنید یا با سشوار یا با حوله.

www.takfars.ir

به موهای خود نرم کننده نزنید. چون چربی های موجود در نرم کننده ها مانع از ورود حنا به مو و ریشه های مو می شود.

اگر موهای بلند دارید، آنها را بالای سرتان جمع کنید. روی پیشانی و اطراف صورت خود و جاهایی که نمی خواهید رنگ بگیرند با روغن نارگیل، کره بدن یا وازلین بپوشانید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

این مواد روغنی مانع از رنگ شدن این نواحی می شود.

موهای خود را شانه کنید و به چند دسته تقسیم کنید. بهتر است که از شانه هایی با دندانه های عریض استفاده کنید.

موهای خود را باید لایه لایه به حنا آغشته کنید.

شانه و پوست بخش های مختلف بدن را که ممکن است حنا روی آن بریزد، بپوشانید. چون حنا می تواند پوست تان را رنگی کند.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

برای جلوگیری از رنگی شدن دست و ناخن های خود، دستکش دست کنید.

قسمت دوم: گذاشتن حنا روی مو

تک فارس

بعد از اینکه خمیر حنا آماده شد، باید موها را دسته بندی کنید و به حنا آغشته کنید. برای این کار، دسته های نسبتا باریک حدودا با ۵ سانتی متر عرض جدا کنید. مو را باید از بالا و پشت سر دسته بندی کنید و از لایه بالایی شروع به رنگ کردن کنید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

با یک قلموی بزرگ مخصوص رنگ یا با انگشتان خود، حدود یک تا دو قاشق چای خوری از خمیر را روی ریشه مو بگذارید و روی ساقه موهای جدا کرده، پخش کنید. اگر لازم بود و حنا به انتهای موهایتان نرسید، حنای بیشتری اضافه کنید.

حنا مثل سایر رنگ های غیرطبیعی، به راحتی روی مو خشک نمی شود. برای همین باید در پخش کردن آن از ریشه تا نوک موها، دقت کنید و حوصله به خرج دهید.

موهای خود را بالای سرتان بپیچید. وقتی اولین دسته از مو را به حنا آغشته کردید، آن را چند دور بپیچید و بالای سرتان فیکس کنید. حنا چسبناک است بنابراین موهای پیچیده شده بدون هیچ ابزاری بالای سرتان قرار می گیرند. ولی اگر دوست دارید می توانید با گیره جای آن را محکم کنید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

برای موهای کوتاه، دسته های مو را با گیره بالای سرتان نگه دارید تا مانع رنگ کردن لایه های دیگر مو نشود.

دسته بعدی را جدا کنید و خمیر حنا را روی آن پخش کنید. از ریشه موها شروع کنید و کم کم خمیر حنا را تا نوک مو پخش کنید. اگر لازم بود، حنای بیشتری اضافه کنید تا جایی که کل قسمتی که جدا کرده اید از ریشه تا نوک مو به حنا آغشته شود.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

این دسته را نیز بپیچید و بالای سرتان روی دسته قبلی قرار دهید.

T A K F A R S

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

برای همه قسمت ها و دسته های مو، این کار را تکرار کنید تا جایی که همه موهایتان را با خمیر حنا پوشانده باشید. ابتدا از پشت سر شروع کنید سپس به سمت جلوی سر و بعدا دو طرف سر، دسته بندی و رنگ کردن مو را ادامه دهید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

برای اینکه مطمئن شوید موهایتان کاملا با حنا پوشانده شده است، دسته های باریک و حدودا ۵ سانتی از مو جدا کنید و این روند را تا آخر ادامه دهید.

بعد از پیچیدن همه قسمت های مو در بالای سر، اطراف خط رویش مو را چک کنید و هر جایی که حنا کم داشت، به آن حنا اضافه کنید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

قسمت سوم: شست و شو

دور موهای خود، پلاستیک بپیچید. بعد از اینکه موهایتان را کاملا با حنا پوشاندید، یک تکه بزرگ ورق پلاستیکی جدا کنید و موهایتان را با پلاستیک بپیچید. همه قسمت های موهای خود را بپوشانید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

پوشاندن موها در پلاستیک باعث می شود که حنا گرم و مرطوب بماند و به خوبی رنگ بدهد.

تک فارس www.takfars.ir

رنگ دادن حنا معولا بین دو تا چهار ساعت طول می کشد. هر چقدر زمان بیشتری حنا روی موهایتان باقی بماند، رنگ بهتری می گیرد. با گرم نگه داشتن حنا، می توانید رنگ آن را بیشتر کنید. برای این کار می توانید روی پلاستیک، یک کلاه گرم بپوشید.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، اجازه دهید که حنا برای مدت ۶ ساعت روی موهایتان باقی بماند.

بعد از این مدت، دستکش را دست تان کنید و پلاستیک را بردارید. خمیر حنا را در حمام از روی موهایتان بشویید. برای اینکه خمیر راحت تر از موها جدا شود، از نرم کننده مو کمک بگیرید.

شستن و نرم کننده زدن به ساقه مو را ادامه دهید تا جایی که حنا کاملا از روی موهایتان شسته شود.

چند روز صبر کنید تا رنگ روی موهایتان تثبیت شود و نتیجه نهایی را مشاهده کنید. تقریبا ۴۸ ساعت طول می کشد تا حنا کاملا به موها جذب شود و در اصطلاح رنگ باز کند. وقتی برای اولین بار موهایتان را بعد از حنا خشک می کنید، بسیار روشن و نارنجی به نظر می رسد ولی بعد از چند روز تیره تر می شود.

رنگ حنا روی موی مشکی چگونه است؟

حنا می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را روی موها ایجاد کند. این رنگ ها شامل قرمز تا نارنجی، شرابی، قهوه ای شاه بلوطی و … است که با توجه رنگ زمینه موهایتان متفاوت خواهد بود. هرچه رنگ زمینه موهای شما تیره تر باشد، طبیعتا حنا نیز رنگ تیره تری به شما خواهد داد. بنابراین، اگر می خواهید بدانید رنگ حنا روی موی مشکی چگونه است، باید میزان تیرگی موهای خود را در نظر بگیرید. اما به طور کلی رنگ حنا روی موی مشکی طبیعی حالت قهوه ای شرابی یا قهوه ای رو به قرمز خواهد یود. اما باید توجه داشته باشید که مدت زمان زیادی حنا را روی موهایتان نگه دارید تا رنگ دلخواهتان را به شما بدهد. همچنین، اگر به طور مداوم حنا را روی موی مشکی خود بگذارید، رنگ آن روشن تر شده و تفاوت آن را واضح تر خواهید دید. همچنین، برای کسانی که رنگ موی طبیعی مشکی تیره دارند، توصیه می شود حنا را با پودر ایندیگو (نیلی) مخلوط کنند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

حنا رو با چی مخلوط کنیم؟

علاوه بر مزایای بیشماری که حنا برای مو و پوست سر ما دارد، می توانیم با مخلوط کردن حنا با مواد مغذی مختلف دیگر، فواید رنگ کردن مو با حنا را افزایش داده و موهای خود را تقویت کنیم.

تکفارس

رنگ مو با حنا و زردچوبه

رنگ مو با حنا و زردچوبه مشکلات پوست را برطرف می کند، فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین، این ترکیب باعث می شود موهای ضخیم تر و زیباتری داشته باشید. این ترکیب دارای ارزش غذایی بالایی است که موها را تغذیه می کند و پوست سر را از چربی اضافی که باعث ایجاد عرق و ریزش مو می شود، محافظت می کند. همچنین، زردچوبه توانایی مبارزه با میکروب ها و قارچ های سر را دارد.

برای تهیه مخلوط حنا و زردچوبه مواد زیر را تهیه کنید

یک فنجان حنا

سه قاشق غذاخوری زردچوبه

قاشق غذاخوری سرکه سیب

آب لیمو

آب داغ

همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و سپس آب داغ را به آن اضافه کنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید. نیم ساعت صبر کنید و سپس مخلوط را روی سرتان بگذارید. اجازه دهید ترکیب حنا و زردچوبه ۴ ساعت روی سرتان بماند و سپس با آب و شامپوی معمولی بشویید.

ترکیب حنا و موز

takfars.ir

با افزودن مقدار کافی آب به پودر حنا، خمیر غلیظی تهیه کنید. سپس اجازه دهید این خمیر بیش از ۸ ساعت بماند. اکنون یک موز رسیده را در یک کاسه له کرده و خمیر حنا را به آن اضافه کنید.

خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند. اما اگر قصد دارید رنگ موهایتان نیز تغییر کند، می توانید مدت زمان بیشتری آن را روی سر خود نگه دارید. می توانید هفته ای یکبار از این ترکیب استفاده کنید. ترکیب موز و حنا موخوره را کاهش داده، موهای شما را براق کرده و حالت می دهد.

image آموزش عکس به عکس گذاشتن حنا روی موی سر

مخلوط حنا و شیر نارگیل

یک فنجان شیر نارگیل را گرم کنید و ۱۰ قاشق غذاخوری پودر حنا به آن اضافه کنید. چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست و صاف به دست آید.

این خمیر را روی موها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس، آن را با شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. می توانید هفته ای یک بار از این ترکیب استفاده کنید. مخلوط حنا و شیر نارگیل برای کسانی که موهای بسیار خشک دارند ایده آل است. شیر نارگیل بیشتر بخاطر خواص مغذی و تقویت کننده آن شناخته شده است.

حنا و چای سبز

یک فنجان پودر حنا و یک فنجان چای سبز تازه دم کرده گرم را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست و همگن حاصل شود. اجازه دهید این ترکیب یک شب بماند. صبح روز بعد چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. می توانید هر ماه یکبار این کار را انجام دهید.

ترکیب حنا و چای سبز به رنگ شدن موهای شما و پوشاندن موهای سفید کمک می کند. اگر رنگ قهوه ای را به جای رنگ نارنجی – قرمز ترجیح می دهید، می توانید به جای چای سبز و از قهوه سیاه استفاده کنید. این ترکیب برای کسانی که پوست سر چرب دارند ایده آل است. همچنین چای سبز برای تحریک رشد مو عالی است.

آیا روی موی رنگ شده میشه حنا گذاشت؟

تک فارس آی آر

قطعا بله. تا زمانی که فقط از حنا استفاده می کنید، مشکلی نخواهید داشت. مشکلات زمانی ایجاد می شوند که افزودنی هایی مانند نمک فلزی به حنا اضافه کنید. زیرا این افزودنی ها ممکن است با مواد شیمیایی موجود در رنگ های مصنوعی (آمونیاک) واکنش نشان دهند و باعث بروز مشکلاتی در موی شما شود. همچنین، اگر از حنای بی کیفیت استفاده کنید ممکن است مشکلاتی برای شما بوجود بیاید. به همین دلیل بسیار مهم است که تحقیق کنید و حنای کاملا طبیعی را خریداری کنید.

توجه: اگر موهای شما به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی بسیار آسیب دیده است یا از مقادیر زیادی صاف کننده مو استفاده می کنید، بهترین گزینه برای شما این است که قبل از استفاده از حنا یا هر محصول دیگری یک ماه صبر کنید.

از بین بردن رنگ حنا هندی از روی مو

حنا یک رنگ مو دائمی است و بسیاری از رنگ های شیمیایی روی آن اثر نمی گذارند. بنابراین اگر می خواهید رنگ موهای خود را تغییر دهید یا به موهای طبیعی خود برگردید، ممکن است مجبور شوید حنا را از روی موهای خود پاک کنید. برای از بین بردن رنگ حنا هندی روش های زیر را انجام دهید.

از روغن های مختلف استفاده کنید

شاید از شنیدن این که روغن می تواند حنا را از بین ببرد شگفت زده شوید. اما این روش واقعا موثر است. احتمالا لازم است چندین بار از روغن استفاده کنید تا لایه های حنا به طور کامل از روی مو برداشته شود. همچنین، هر چه حنا مدت طولانی تری روی موهای شما مانده باشد، از بین بردن آن نیز سخت تر می شود. برای از بین بردن رنگ حنا هندی از روی مو با روغن مراحل زیر را دنبال کنید

روغن آرگان، روغن نارگیل، و روغن زیتون، شامپو شفاف کننده و نرم کننده مناسب برای نوع موی شما، و همچنین یک کلاه دوش تهیه کنید.

موهای خود را با شامپوی شفاف کننده بشویید تا مطمئن شوید هیچگونه چربی یا محصول دیگری روی ساقه های موی شما وجود ندارد. این کار ضروری است، زیرا روغن باید بتواند به لایه های حنا که موهای شما را پوشانده است نفوذ کرده و آن ها را از بین ببرد.

هر سه روغن را به طور مساوی در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

روغن را روی موهای خود بمالید. به طوری که تمام تار موهای شما با روغن آغشته شود.

TakFars

پس از خیساندن موهای خود در روغن، از کلاه دوش برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید. باید چندین ساعت از کلاه استفاده کنید و اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، اجازه دهید یک شب روی سرتان بماند. به منظور تسریع اثر این روش، می توانید از سشوار برای حرارت دادن به موهای خود استفاده کنید. این ترفند به روغن کمک می کند تا سریعتر عمل کرده و لایه های حنا را با کارآیی بیشتری از بین ببرد.

پس از گذشت مدت زمان لازم، کلاه دوش را بردارید و دوباره موهای خود را بشویید. سپس از نرم کننده استفاده کنید و بگذارید خشک شود یا با سشوار خشک کنید. اگر برای مدت طولانی از حنا استفاده کرده اید، ممکن است لازم باشد این کار را دوباره انجام دهید تا موهای شما کاملاً از حنا پاک شود.

الکل را امتحان کنید

از آنجایی که الکل می تواند نمک های فلزی موجود در برخی پودرهای حنا را خنثی کند، برای از بین بردن رنگ حنا از روی مو موثر است. برای استفاده از الکل به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید

مواد مورد نیاز مانند شامپو شفاف کننده، شامپو آب سخت، الکل، و نرم کننده را تهیه کنید.

قبل از استفاده از الکل موهای خود را با دقت شستشو دهید. این مرحله برای پاکسازی موهای شما از هرگونه چربی و کثیفی یا محصولات مو مهم است. ممکن است لازم باشد موهای خود را بیش از یک بار بشویید تا به اندازه کافی تمیز شود.

الکل را با استفاده از اسفنج روی موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که موهای شما کاملاً به الکل آغشته شده است. اجازه دهید الکل به مدت ۱۵ دقیقه روی موهای شما بماند تا نمک های فلزی موجود در حنا را خنثی کند.

پس از گذشت مدت زمان لازم، دوباره از شامپوی آب سخت برای تمیز کردن موهای خود استفاده کنید. در اولین مرحله تمام الکل را از بین ببرید و سپس دوباره موهای خود را بشویید تا مطمئن شوید به خوبی تمیز شده است.

از نرم کننده برای افزودن مواد مغذی مورد نیاز موهای خود استفاده کنید. ممکن است لازم باشد از مقدار بیشتری نرم کننده استفاده کنید تا به خوبی مرطوب شود. زیرا الکل موهای شما را خشک می کند.

آب لیمو می تواند بسیار موثر باشد

تک فارس

استفاده از آب لیمو می تواند روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن رنگ حنا از روی موهای شما باشد. برای امتحان این روش مراحل زیرا را به دقت انجام دهید

آب لیموی خالص، شامپو، و ماسک مو مناسب موهای خود تهیه کنید.

موهای خود را مثل همیشه بشویید. آب لیمو را روی آن بمالید. دقت کنید که تمام تار موهای شما باید به آبلیمو آغشته شود.

می توانید آب لیمو را تا ۳ ساعت روی موهای خود بگذارید. اما حواستان باشد که از این مدت زمان بیشتر نشود. زیرا آبلیمو می تواند موهای شما را به شدت خشک کند.

موهای خود را آبکشی کرده و پس از تمیز شدن آبلیمو، دوباره آن را با شامپو بشویید. ممکن است لازم باشد آن را بیش از یک بار بشویید تا به اندازه کافی تمیز شود.

یک لایه ضخیم از ماسک مو را به موهایتان بزنید تا مطمئن شوید موهای شما رطوبت مورد نیاز خود را دریافت می کند. شما باید از مواد مغذی مناسب پس از چنین فرآیندی که موجب خشک شدن موهای شما می شود، استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر