تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ساخت کرم مرطوب کننده سالم و طبیعی در خانه

کرم مرطوب کننده پوست سبک با روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا

برای تهیه این لوسیون تنها کافیست روغن جامد نارگیل را با ژل آلوئه ورا هم بزنید و از آن به عنوان لوسیونی مرطوب کننده استفاده کنید. در مقایسه با روغن نارگیل ساده، این لوسیون بر روی پوست بسیار سبک خواهد بود.

مواد و وسایل لازم:

ژل آلوئه ورا تازه

روغن خالص نارگیل

تکفارس آی آر

روغن گیاهی معطر مثل روغن اسطوخودوس یا روغن نعناع( اختیاری)

کاسه برای مخلوط کردن

پیمانه و قاشق اندازه گیری

مخلوط کن یا میکسر

همزن دستی یا برقی

www.takfars.ir

ظرف مناسبی برای نگهداری لوسیون

مراحل تهیه:

یک برگ کوچک آلوئه ورا را برداشته و با قاشق ژل داخل آن را خالی کنید و درون مخلوط کن بریزید و با دور تند چند دقیقه اجازه دهید تا به خوبی یکدست شود. نصف پیمانه روغن نارگیل جامد خالص را درون کاسه جداگانه ای بریزید.

آلوئه ورای همزده و یکدست شده را به روغن نارگیل اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی یا برقی این دو را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه یا تا وقتی که مخلوطی نرم و پفی و با غلظتی شبیه به خامه حاصل شد، هم بزنید.

بطور دلخواه چند قطره روغن گیاهی معطر مثل روغن نعناع را به مخلوط هم زده شده بیافزایید و دوباره هم بزنید. در انتها لوسیون نارگیل آماده شده را درون ظرف مناسبی مثل ظرف قدیمی و تمیز یک کرم یا لوسیون ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید. این لوسیون برای چندین هفته قابل نگهداری می باشد.

می توانید این لوسیون را مانند لوسیون ها و کرم های دیگر برای پوست تمام نقاط بدن استفاده کنید. برای افزایش میزان تاثیر این لوسیون، سعی کنید همیشه بعد از حمام، زمانی که پوست بدنتان کمی مرطوب است از این لوسیون استفاده کنید تا رطوبت را در پوستتان ماندگار کنید. این لوسیون همچنین یک پاک کننده آرایش بسیار خوب به شمار می رود.

کرم مرطوب کننده ای برای انواع پوست ها:

مواد لازم :

۲ قاشق غذاخوری ماست

یک ونیم قاشق چای خوری عسل

تک فارس

نصف لیموترش، یک سفیده تخم مرغ

روش تهیه :

آب لیموترش را بگیرید، سپس سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کاملا پف کند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید که به شکل کرم در بیاید، سپس این کرم را به صورت و گردن تان بمالید و

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر