تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ساخت جعبه محکم و قابل خوردن از شکلاتی

image آموزش ساخت جعبه محکم و قابل خوردن از شکلاتی

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد، گرم کنید و کف قالب مربعی به اندازه ۲۰سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ را با وانیلین و۵۰ گرم از شکر، با همزن برقی بزنید تاغلیظ و کمرنگ شود.

سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید و کم‌کم باقیمانده شکر را به آن بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط کنید و آرد، پودر کاکائو و نمک را به این مایه بیفزائید و مخلوط سازید. اکنون مایه فراهم‌کرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه، در فر بپزید.

کیک را در قالب خنک کنید. اینک کیک را از ارتفاع به سه لایه ببرید و روی هر یک از لایه‌های کیک، قدری کرم گاناش بمالید. حال لایه‌های کیک را روی هم بگذارید و به اطراف کیک نیز کرم گاناش بمالید. آن‌گاه زرورق را به اندازه عرض و کمی بلندتر از ارتفاع کیک ببرید و روی هر قسمت، شکلات آبکرده بمالید.

سپس بگذارید شکلات کاملاً سفت شود. حالا تکه‌های زرورق شکلاتی را در اطراف کیک قرار دهید و کیک را در فریزر بگذارید. در این میان در جعبه شکلاتی را آماده کنید.

تکفارس آی آر

از باقیمانده زرورق به اندازه در کیک و برای تزئین در جعبه، نوارهائی به طول تقریبی ۱۳ سانتیمتر و عرض ۴ سانتیمتر، از زرورق ببرید. اکنون روی زرورق در جعبه، شکلات بمالید و بگذارید کاملاً سفت شود، سپس آن را در فریزر قرار دهید. روی نوارهای بریده شده از زرورق نیز شکلات بمالید و همین که شکلات نیم‌بند شد، زرورق را مانند شکل تا کنید و کنار بگذارید تا شکلات کاملاً ببندد.

اینک زرورق در جعبه و نوارها را جدا کنید و مطابق شکل روبان‌های شکلاتی را با شکلات آبکرده، روی در جعبه بچسبانید. حالا کیک را از فریزر بیرون آورید و زرورق اطراف کیک را جدا کنید، ترافل آلو را روی کیک بچینید و در جعبه را رویش قراردهید. کیک را برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه کرم گاناش

خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه شکلات خردکرده را به آن بیفزائید و مخلوط کنید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود. سپس صبر کنید تا کرم خنک شود. حالا آن را در یخچال بگذارید تا کاملاً سفت و قابل مالیدن روی کیک شود.

مواد لازم

www.takfars.ir

تخم‌مرغ ۳ عدد

شکر ۷۵ گرم

وانیلین یک‌چهارم قاشق چایخوری

آرد ۵۰ گرم

پودر کاکائو ۲۵ گرم

نمک یک پینچ

شکلات آب کرده حدود ۶۰۰ گرم

زرورق شکلات به میزان لازم

مواد لازم کرم گاناش

خامه ۲۰۰ گرم

تک فارس

شکلات ۳۰۰ گرم

محصولات معتبر
محصولات معتبر