تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن کیک با بلوبری

image آموزش درست کردن کیک با بلوبری

۱-فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید و دو قالب را به قطر ۲۰ سانتیمتر چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه کره، وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

۲-سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا مخلوط الک کرده آرد، بیکینگ‌پودر و آرد ذرت را همراه با شیر، به طور یک‌درمیان درون مایه تخم‌مرغی بریزید و هم بزنید.

۳-اکنون این مایه را به طور مساوی، در قالبها بریزید و به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه، در فر بپزید.

۴-همینکه کیک‌ها خنک شدند، آنها را از ارتفاع دو قسمت کنید و روی هر لایه از کیک‌ها، کرم پاتیسیر بمالید و اندکی فیلینگ بلوبری بریزید.

تکفارس آی آر

۵-آن‌گاه لایه‌های کیک را روی هم قرار دهید و رو و اطراف کیک را با خامه فرم گرفته بپوشانید، روی خامه را با ایربراش رنگ کنید و با بلوبری بیارائید.

یادآوری ۱: فیلینگ بلوبری را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

یادآوری ۲: برای تهیه کرم پاتیسیر؛ ۲۵۰ میلی‌لیتر شیر را بجوشانید. ۳ عدد زرده تخم‌مرغ را همراه با ۷۵ گرم شکر و یک‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین با همزن برقی بزنید تا به شکل کرم درآید.

۶-اکنون ۳۰ گرم آرد را به آن اضافه کنید. اینک شیر داغ را به این مایه بیفزائید و دوباره روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. کرم را از روی حرارت بردارید. کیسه پلاستیکی را مستقیم روی کرم قرار دهید تا در هنگام استفاده رویه نبندد.

مواد لازم:

www.takfars.ir

کره ۲۲۵ گرم

وانیل یک‌چهارم قاشق چایخوری

شکر ۲۲۵ گرم

تخم‌مرغ ۴ عدد

آرد ۳۰۰ گرم

بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

آرد ذرت ۴ قاشق سوپخوری

شیر ۱۲۵ میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

فیلینگ بلوبری ۱۵۰ گرم

کرم پاتیسیر ۱ پیمانه

تک فارس

خامه فرم گرفته به میزان لازم

بلوبری به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر