تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن ماست بستنی خانگی

image آموزش درست کردن ماست بستنی خانگی

ظرف بستنی ساز را به مدت ۲۴ ساعت داخل فریزر بگذارید. داخل یک کاسه بزرگ، ماست، خامه و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. اگر عسل کاملا مخلوط شد، می توانید کمی آن را گرم کنید تا روان شود. در ظرف را گذاشته و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

آناناس را شسته، پوستش را بکنید و بعد آن را خرد کنید. دُم توت فرنگی ها را جدا کرده، آن ها را خیس کنید و بشویید. آب توت فرنگی ها که کاملا گرفته شد، قشنگ به قسمت های کچک تر خرد کنید. انگور ها را خوب بشویید و بعد از شستشو از وسط دو نیم کنید. میوه ها را مخلوط کنید و شربت ذرت را به آن اضافه کنید. این مخلوط را همراه با مایه اولیه که درست کرده و داخل یخچال گذاشته اید، داخل بستنی ساز ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه دستگاه را روشن نگه دارید.

زمانی که ماست سفت شد و شکل شِیک به خودش گرفت، دستگاه را خاموش کرده و آن را داخل قالب مناسب فریزر بریزید. روی قالب کاغذ مخصوص آشپزی بگذارید تا یخ نزند. به مدت شش ساعت آن را داخل فریزر بگذارید. سپس آن را بیرون بیاورید. ماست بستنی را داخل قالب برش زده و بعد در ظرف های مناسب بگذارید. سپس روی آن را به شکل دلخواه تزئین کنید.

نکته: می توانید به جای عسل از شکر الک شده استفاده کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و برای مخلوط کردن دچار مشکل نشوید اما بهتر است از مواد شیرین کننده طبیعی استفاده کنید تا ارزش غذایی خوراکی از بین نرود.

تکفارس آی آر

نکته: من از میوه های دیگه هم برای تهیه این ماست بستنی استفاده کردم. طعم میوه های طبیعی این بستنی رو خیلی خوشمزه تر می کنه.

مواد لازم برای تهیه ماست بستنی

ماست خالص ۳ فنجان

آناناس طبیعی خرد شده ۱ فنجان

توت فرنگی خرد شده ۱ فنجان

www.takfars.ir

انگور سیاه خرد شده ۱ فنجان

خامه سفت نصف فنجان

عسل ۳/۴ فنجان

شربت ذرت ۱ قاشق غذاخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر