تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تصویری کم کردن نور آبی و مضر مانتیور در ویندوز ۱۰

مایکروسافت در نسخه Creators ویندوز ۱۰ که در آپریل سال ۲۰۱۷ عرضه شد، ویژگی جدیدی تحت عنوان Night light ایجاد کرده است که باعث می‌شود میزان نور آبی متصاعد شده از صفحه‌نمایش تا حدودی محدود شود. زمانی که این حالت فعال شود، نمایشگر کامپیوتر رنگ‌های گرم‌تری نمایش می‌دهد و به این صورت میزان نور آبی کاهش پیدا می‌کند.

کاربران به راحتی می‌توانند این ویژگی را فعال کنند. برای فعال شدن این ویژگی کافی است به بخش Action Center ویندوز مراجعه کرده و روی گزینه All Settings کلیک کنید. سپس گزینه System را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Display کلیک کنید. سپس می‌توانید ویژگی Night light را فعال یا غیرفعال کنید.

image آموزش تصویری کم کردن نور آبی و مضر مانتیور در ویندوز ۱۰

برای تنظیم و پیکربندی این ویژگی روی گزینه Night light settings کلیک کنید. گزینه‌های مربوط به پیکربندی شامل سریع فعال کردن این ویژگی، تنظیم دمای رنگ در هنگام فعال بودن این ویژگی و تعیین زمان برای فعال و غیرفعال شدن این ویژگی می‌شود.

image آموزش تصویری کم کردن نور آبی و مضر مانتیور در ویندوز ۱۰

تکفارس آی آر

برای تعیین زمان‌بندی جهت فعال وغیرفعال شدن ویژگی Night Light به صورت خودکار، ابتدا گزینه schedule را فعال کنید. سپس می‌توانید طوری این حالت را تنظیم کنید که زمان طلوع خورشید فعال و هنگام غروب خورشید غیر فعال شود. زمان طلوع و غروب خورشید بر اساس موقعیت شما به صورت خودکار مشخص می‌شود. همچنین شما می‌توانید زمان طلوع و غروب خورشید را به صورت دستی نیز تعیین کنید. برای انجام این کار باید روی گزینه Set hours کلیک کنید و زمان فعال و غیرفعال شدن این ویژگی را خودتان وارد کنید.

image آموزش تصویری کم کردن نور آبی و مضر مانتیور در ویندوز ۱۰

زمانی که این ویژگی را فعال می‌کنید، متوجه می‌شوید که دمای رنگ‌‌های نمایشگر کامپیوتر به صورت محسوسی تغییر می‌کند؛ اما پس از گذشت مدت کوتاهی چشمان شما به رنگ‌های جدید عادت می‌کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر