تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

مایکروسافت تبلیغات خود را روی ویندوز ۱۰ با استفاده از یک شناسه تبلیغاتی نشان می دهد. این شناسه برای نشان دادن تبلیغات شخصی سازی شده از اپلیکیشن ها و چیزهایی که از ویندوز استور خریداری شده است استفاده میکند. بهترین راه برای حذف چنین تبلیغات هدفمندی این است که شناسه تبلیغاتی خود را غیر فعال کنید تا این شرکت نتواند با توجه به علایق شما با تبلیغاتش شما را بمباران کند. برای غیر فعال کردن شناسه تبلیغاتی خود قدم های زیر را دنبال کنید:

Settings را باز کرده، روی Privacy کلیک کنید و General را انتخاب کنید.

زیر قسمت Change privacy options گزینه Let apps use my advertising ID for experiences across apps را غیر فعال کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

درضمن این قدم ها را در همه ی مرورگرهای نصب شده روی دستگاه خود، از جمله مایکروسافت اجدنبال کنید تا هنگام مرور وب درگیر تبلیغات شخصی سازی شده نشوید.

تکفارس آی آر

به آدرس بروید

گزینه های Personalized ads in this browser و Personalized ads wherever I use my Microsoft account را غیر فعال کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

تبلیغات را در منو شروع غیر فعال کنید

منو شروع لانچر مرکزی برای هر چیزی است، از فایل ها گرفته تا اپلیکیشن ها و تنظیمات و حتی بیشتر و مایکروسافت یاد گرفته است که با نشان دادن اپلیکیشن های پیشنهادی از این راه پول در بیاورد. این تبلیغات اپلیکیشن هایی را به شما نشان می دهد که روی کامپیوتر شما نصب نیستند ومایکروسافت همه تلاشش را میکند تا شما را راضی کند آن ها را از ویندوز استور خریداری کنید. خوشبختانه می توان آن ها را از این روش حذف کرد:

www.takfars.ir

Settings را باز کرده، Personalization را انتخاب کنید و روی گزینه Start کلیک کنید.

گزینه Occasionally show suggestions in Start را غیر فعال کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

حذف تبلیغات از کورتانا

کورتانا دستیار دیجیتالی شخصی شماست که همیشه آماده است به شما کمک کند. کورتانا شما را تشویق میکند تا از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار متنوع آن استفاده کنید و همچنین به شما پیشنهادهایی می دهد که خودش به نوعی تبلیغات محسوب می شود. اگر نمیخواهید که کورتانا برای شما چیزی را تبلیغ کند می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید:

کورتانا را باز کرده و روی آیکون Settings کلیک کنید و گزینه Turn off the Taskbar tidbits را غیر فعال کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

حذف تبلیغات از اکشن سنتر

اکشن سنتر مرکز نوتیفیکیشن در ویندوز ۱۰ است، همانطور که اندروید، پانل نوتیفیکیشن برای نشان دادن نوتیفیکیشن های یک اپلیکیشن دارد. مایکروسافت همچنین از این فضا برای پیشنهادها و تبلیغات خود استفاده میکند. اگر این پیشنهادها و تبلیغات شما را کلافه کرده است می توانید از این روش آن ها را حذف کنید:

Settings را باز کرده، روی System کلیک کنید. سپس Notifications & actions را انتخاب کنید.

تک فارس

گزینه Get tips, tricks, and suggestions as you use Windows را غیر فعال کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

حذف تبلیغات از لاک اسکرین

لاک اسکرین صفحه امنیتی است که از دسترسی غیرمجاز افراد دیگر به کامپیوتر شما جلوگیری میکند. لاک اسکرین هنگامی که کامپیوتر شما برای مدتی غیر فعال مانده و یا در حالت sleep است از شما رمز عبور می خواهد. هنگام استفاده از اسپات لایت، پس زمینه شخصی یا اسلاید شو، ویندوز از این صفحه برای نشان دادن تبلیغات استفاده میکند و پیشنهادات و تبلیغات به شما نشان می دهد.

متاسفانه ویندوز اسپات لایت به شما اجازه نمی دهد تا تبلیغات را روی لاک اسکرین غیر فعال کنید، اما اگر از پیش زمینه شخصی یا اسلایدشو استفاده میکنید می توانید این تبلیغات و یا پیشنهادات را غیر فعال کنید. اگر میخواهید این کار را بکنید به این روش عمل کنید:

Settings را باز کرده، Personalization را انتخاب کنید. سپس روی Lock screen کلیک کنید.

در قسمت Background، Picture یا Slideshow را انتخاب کنید.

گزینه Get fun facts, tips, and more from Windows and Cortana on your lock screen را غیر فعال کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

حذف تبلیغات از تایل های اپلیکیشن

T A K F A R S

اپلیکیشن های مترو، اپلیکیشن هایی لمس دوست هستند که در ویندوز ۸ معرفی شدند. این اپلیکیشن ها یا بازی ها روی صفحه شروع و یا خود صفحه به حالت یک تایل اپلیکیشن کوچک ظاهر می شود که در بعضی مواقع اسلایدشو، بازی یا اپلیکیشن را به شما نشان می دهد. اگر شما را کلافه میکنند و میخواهید آن ها را حذف کنید به این روش عمل کنید:

منو Start را باز کرده و روی تایل تبلیغاتی کلیک راست کنید.

Uninstall را انتخاب کرده و دوباره روی گزینه Uninstall کلیک کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

نکته: بعضی از تایل ها فقط تبلیغات هستند ( و نه اپلیکیشن)، در نتیجه برای حذف آن ها Unpin from Start را انتخاب کنید.

حذف تبلیغات از لایو تایل

منو شروع لایو تایل های مختلفی دارد که ممکن است به شما تبلیغات و لینک هایی را برای دانلود و خرید اپلیکیشن از ویندوز استور نشان دهد. همچنین بعضی از اپلیکیشن ها از این قابلیت برای نشان دادن تبلیغات در مورد قابلیت های جدید خود استفاده میکنند. اگر این موضوع شما را آزار می دهد و دیگر نمیخواهید با آن ها رو به رو شوید این اپلیکیشن ها را حذف کنید ( اگر از آن ها استفاده نمیکنید) و یا لایو تایل آن ها را غیر فعال کنید.

برای این کار قدم های زیر را دنبال کنید:

منو Start را باز کرده، روی لایو تایل کلیک راست کنید و گزینه More را انتخاب کنید.

روی Turn live tile off کلیک کنید.

تک فارس www.takfars.ir

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

توجه: یک راه دیگر این است که روی اپلیکیشن کلیک راست کرده و گزینه Unpin from Start را انتخاب کنید.

اپلیکیشن هایی را که تبلیغات نشان می دهند حذف کنید

اپلیکیشن های مختلفی به صورت از پیش نصب شده روی ویندوز ۱۰ وجود دارند که فقط تبلیغات نشان می دهند و یا سعی میکنند شما را راضی کنند از قابلیت ها و یا اپلیکیشن های جدید استفاده کنید.

علاوه بر آن، ممکن است اپلیکیشن ها را از ویندوز استور دانلود کنید که در اکشن سنتر و یا هنگامی که از آن ها استفاده میکنید به شما تبلیغات تحمیل کند. اگر میخواهید همه این اپلیکیشن ها و دیگر اپلیکیشن هایی را که از آن ها استفاده نمیکنید حذف کنید از این روش عمل کنید:

Settings را باز کرده، System را انتخاب کنید و روی Apps & features کلیک کنید.

روی اپلیکیشنی که میخواهید آن را حذف کنید انتخاب کرده روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

نکته: بعضی از اپلیکیشن های از پیش نصب شده مانند ویندوز استور، ایکس باکس، گروو موزیک و موویز اند تی وی اپلیکیشن هایی استند که نمی توانید آن ها را حذف کنید.

بعضی از اپلیکیشن هایی که می توانید آن ها را به راحتی حذف کنید این موارد هستند: ۳D Builder, App Installer, Feedback Hub, Get Office, Get Started، Microsoft OneDrive ( اگر از آن استفاده نمیکنید)، Microsoft Solitaire Collection ( اگر از آن استفاده نمیکنید)، News, Paid Wi-Fi & Cellular و Skype Preview ( اگر از آن استفاده نمیکنید)

تکفارس

حذف تبلیغات از مایکروسافت اج

ویندوز ۱۰ یک مرورگر وب جدید به نام مایکروسافت اج دارد که گاهی اوقات تبلیغات مایکروسافت و یا بینگ را هنگام مرور صفحات وب به شما نشان می دهد. اگر به روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ را اجرا میکنید، می توانید از ویندوز استور یک افزونه بلاک تبلیغات دانلود کنید.

image آموزش تصویری غیر فعال کردن تبلیغات مزاحم در ویندوز ۱۰

حذف تبلیغات از ویندوز اینک

مایکروسافت یک رابط کاربری قلم دوست به نام ویندوز اینک معرفی کرد که هرکسی که از صفحه لمسی و یا حتی صفحات غیر لمسی استفاده میکند می تواند برای نوشتن با دست یا با استفاده از انگشت برای طراحی؛ قلم و یا موس از آن استفاده کند. در حالی که از این اپلیکیشن استفاده میکنید تبلیغات بسیار زیادی می بینید که به شما اپلیکیشن های شخص ثالث را پشنهاد میکنند. اگر این تبلیغات برای شما آزار دهنده هستند قدم های زیر را دنبال کنید:

Settings را باز کرده، روی Devices کلیک کنید و گزینه Pen & Windows Ink را انتخاب کنید.

گزینه Show recommended app suggestions را غیر فعال کنید.

نکته: با توجه به سخت افزار و نسخه ویندوز ۱۰ روی دستگاه شما ممکن است این تنظیمات را ببینید یا خیر.

در خلاصه…

پس از غیر فعال کردن گزینه هایی که در بالا به شما گفته شد، تبلیغات روی ویندوز ۱۰ شما به صورت چشمگیری کاهش می یابد. با این حال، این گزینه ها، تبلیغات روی اپلیکیشن هایی که تبلیغات را پشتیبانی میکنند از بین نمی برد و هیچ راهی برای غیر فعال کردن آن ها وجود ندارد.

takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر