تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش بستن روسری به سبک اسلامی مدل راپونزل

یک مدل زیبا که از تلفیق یک شال بلند مستطیل شکل و نوار تزئینی استفاده می شود.

اگر شما همیشه موهای بلند و بافته شده دوست داشته‌اید این مدل را حتما امتحان کنید.

می توانید از نوارهای براق و تزئینی مدل زیباتری تهیه کنید یا حتی اگر دست هنری هم دارید نواری را با توجه به رنگ بندی لباستان سنگ دوزی کنید و سپس با این طریق بستن که به شما آموزش می دهیم شال خود را ببندید.

برای یادگرفتن بستن روسری به شکل راپونزل مطابق مراحل زیر عمل کنید:
۱- در مقابل آیینه بایستید و شال را بر روی سرتان بیدازید. سپس دنباله های شال را به صورت ضربدری جابجا کنید وکنید موهایتان را مطابق تصویردر قسمت این گره جمع کنید. سعی کنید دو دنباله شال هم اندازه باشند.
۲- در این مرحله نوار تزئینی را بر روی شال بیاندازید جای ان را در روی سرتان جلوی آیینه ثابت کنید و در پشت سر گره بزنید. مطمئن شوید که این نوار تزئینی محکم است و در جلوی سر مرتب قرار گرفته است. چین خوردگی‌ها را صاف نمایید.
۳- حالا در قسمت پشت چهار دنباله دارید که می توانید یک بافت ۴ تایی زیبا ایجاد کنید اما اگر در بافت جهارتایی مشکل دارید دو دونباله نوار را با هم بگیرید . الان ۳ دنباله که دو طرف شال و دنباله های نوار تزئینی است را مانند بافت ۳ تایی که همه مهارت دارند محکم ببافید. برای دفعات اول می توانید از شخص دیگری برای این مرحله بافت کمک بگیرید.
۴- پس از اتمام بافت شال و نوار تزئینی قسمت انتها را می توانید از گیره های زیبای موجود با توجه به هارمونی رنگ سربند و لباستان محکم کنید.
اگر کمی تمرین کنید و رنگهای مختلف را امتحان کنید به ابتکارات خوبی خواهید رسید. شما می توانید به جای یک نوار از دو نوار که با هم تابانده شده اند استفاده کنید.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر