تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آقایان چطور کت و شلوار شیک و مناسب تیپ خود انتخاب کنند

image آقایان چطور کت و شلوار شیک و مناسب تیپ خود انتخاب کنند

خوشبختانه در این دوره و زمانه دیگر آقایان مجبور نیستند که کت و شلوار خود را بین رنگ‌های مشکی و خاکستری تیره انتخاب کنند.

اندازه درست.

بله، متاسفانه اگر کت و شلوار انتخابی شما با دستان خود جناب جورجو آرمانی (Giorgio Armani) طراح مشهور ایتالیایی هم دوخته شده باشد، اگر اندازه درستی نداشته باشد اصلا و ابدا قابل قبول نخواهد بود. مهم نیست که چه بازه قیمتی برای خرید کت و شلوار در نظر گرفته‌اید، ولی توصیه می‌کنیم حتما اندازه درست را انتخاب کنید و در صورت لزوم، از یک خیاط حرفه‌ای برای تغییرات جزئی کمک بگیرید. فراموش نکنید که کیفیت دوخت و پارچه مهم است اما، اندازه بودن و خواب مناسب کت و شلوار بر روی بدن از آن هم مهم‌تر است. کت و شلوار باید مرد امروزی را مانند یک شوالیه، دلیر و شکست‌ناپذیر نشان دهد. چه کسی دیده که زره یک شوالیه درست اندازه‌اش نباشد؟

قبل از خرید تصمیمتان را بگیرید

تکفارس آی آر

در هنگام خرید، ذهن خود را نسبت به مدل‌های خیلی رسمی و رنگ‌هایی غیر از مشکی باز نگه دارید. اما، قبل از رفتن به فروشگاه، راجع به جزئیات کت و شلوارتان تصمیم بگیرید. مثلا، از خود بپرسید که یقه معمولی دوست دارید یا ترجیح می‌دهید از پارچه دیگری، مثلا ساتن، دوخته شده باشد. این اصل طلایی را هم به خاطر بسپارید: هر وقت نتوانستید بین دو چیز تصمیم بگیرید، گزینه ساده‌تر را انتخاب کنید. هیچ‌کس دوست ندارد چیزی را بخرد که هیچ‌وقت نخواهد پوشید.

مدل و تیپ

برای خرید یک دست کت و شلوار چه سبکی را انتخاب میکنید؟ حالا که حرف‌های اصلی را زدیم، دیگر وقت آن رسیده که خلاقیت خود را رها کنید و بدرخشید.

آبی برای محافظه‌کارترها

به طور سنتی، آبی تیره و سورمه‌ای هم رنگ‌های قابل قبولی برای کت و شلوار به شمار می‌آیند. راستش را بگوییم، این رنگ‌ها شاید از رنگ مشکی ساده پرطرفدارتر هم باشند. رنگ آبی زیر هر نوری همیشه جالب‌تر از مشکی است و وقار خاصی به ظاهر افراد می‌دهد. پس اگر اندکی محافظه‌کارتر هستید، شک نکنید و به سراغ رنگ آبی بروید و کت و شلوار خود را با مدل یقه و جزئیات دلخواه خود انتخاب کنید. مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد.

www.takfars.ir

علاوه بر آن، خانواده رنگ‌های آبی را می‌توان به راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ کرد. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید کت خود را به همراه شلوار کتانی هماهنگ یا یک شلوار پارچه‌ای مناسب دیگر بپوشید.

با جزئیات بازی کنید.

انتخاب‌های خود را به پیراهن مردانه سفید و ساده محدود نکنید. اگر کت و شلواری انتخاب می‌کنید که بیش از حد رسمی نیست، پس می‌توان از آن به صورت روزمره استفاده کرد. پوشش خود را پیراهنی قرمز یا حتی مشکی همراه کنید و ظاهری شیک و خیره‌کننده را تجربه کنید.

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ذهن خود را نسبت به رنگ‌ها باز نگه دارید‍ و آن‌ها را در نظر بگیرید. چرا برای کت و شلوار پاییزه/زمستانه خود رنگ قرمز اخرایی را امتحان نمی‌کنید؟ تا زمانی که اندازه و خواب لباس درست و جزئیات حداقلی، کلاسیک و مینیمال باشد، کت و شلوار شما بی‌نظیر خواهد بود.

کت جدا، شلوار جدا.

کت و شلواری که می‌پوشید الزاما نباید متعلق به یک ست باشند؛ می‌توانید شلوار پارچه‌ای خود را با یک کت چرمی مشکی رنگ بپوشید. این کار ظاهر رسمی و موقر شما را حفظ کرده و اما همزمان به همه نشان خواهد داد که شما شبیه هیچ‌کس دیگر نیستید و سلیقه خاص خود را دارید. دیگر گزینه‌های شما می‌تواند یک کاردیگان شیک و یا حتی یک کت جین تیره باشد. البته، فراموش نکنید که میزان رسمی بودن موقعیت و شخصیت خودتان را هم در نظر بگیرید و هوشمندانه انتخاب کنید.

شلوار را فراموش نکنید.

تمام موارد بالا در مورد شلوار هم صدق می‌کنند. خیلی وقت‌ها، افراد تنها بر روی کت تمرکز می‌کنند و توجهی به اندازه، رنگ، مدل و روش ست کردن شلوار‌ها ندارند. خوبی شلوار‌های کت و شلوار این است که حتی آن‌هایی که از پارچه پشمی دوخته شده اند، سبک و راحتند. همچنین، می‌توان از آن‌ها در فصل‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، در فصل تابستان شلوار سورمه‌ای خود را با یک پولوشرت راه‌راه کلاسیک همراه کنید و تیپی غیرمنتظره خلق کنید.

جزئیات، جزئیات، جزئیات

کلید یک تیپ مثال‌زدنی، افزودن جزئیاتی ظریف اما هوشمندانه است. با کت و شلوار خود پیراهن طوسی بپوشید، یا پیراهن آبی روشن خود را با کت و شلوار سورمه‌ای همراه کنید.

تک فارس

همانطور که در قبلا گفتیم، با رنگ‌ها و جزئیات بازی کنید و تضاد یا هماهنگی ایجاد کنید تا تیپ دلخواه خود را ایجاد کنید. اما، هیچ‌وقت و به هیچ‌عنوان پارچه و جزئیات خود کت، مانند یقه‌ها، را دست کاری نکنید. این‌ها بخش‌های جدایی‌ناپذیر از هویت کت هستند. توجه داشته باشید که برای شکستن قوانین، ابتدا باید آنان را به خوبی فرابگیرید.

چه کت و شلوار انتخابی شما از برندی مشهور مانند گوچی (Gucci) یا پرادا (Prada) باشد یا چیزی نسبتا معمولی‌تر، اندازه درست را فراموش نکنید. کت و شلوار نوعی پوشش کلاسیک است که هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند نداشتن حداقل یک دست از آن را توجیح کند. اما با استفاده از ایده‌های این مقاله، می‌توان یک نواختی مدل‌های آن‌ها را از بین برد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر