تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آرزوهای خواندنی مهناز افشار برای سینمای ایران

image آرزوهای خواندنی مهناز افشار برای سینمای ایران

اکبر عبدی را پس از مدتها در جشن سینمایی دیدیم صحبتهای قابل تامل این بازیگر و بداهه های ناب او فضای شاد را برای مخاطبان به وجود آورد.

اکبر عبدی در بخشی از صحبتهایی خود گفت وقتی ناصر تقوایی در این جشن حضور دارد صحبت کردن کاری مشکل است و من در این سالیان نقش های مردانه بسیاری بازی کردم که دیده نشد با خود گفتم در نقش زنی بازی کنم شاید نقش دیده شود و این جایزه نشان داد که تصورم درست بوده است.

در این جشن اکبر عبدی برنده تندیس نقش مکمل مرد از جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد.

مهناز افشار برنده تندیس نقش اول زن برای فیلم برف روی کاجها ، سه آرزو را برای سینمای ایران مطرح کرد و از مدیران فرهنگی خواست تا سینما را از رنگ سیاست پاک کنند.

تکفارس آی آر

مسعود مهرابی مدیر مسئول مجله فیلم در برخی از مراسم که بزرگداشت داریوش مهرجویی برای فعالیت های سینمایی او پس از بیست سال گذر زمان از تولید فیلم سارا بود مهرجویی را چنین تعریف کرد انجمن منتقدان قدردان مهرجویی است چرا که فیلمهایش به ما یاد داد چارچوب نقد فیلم چگونه است.

شهرام شکیبا مجری این برنامه نیز با بیان این جمله که هر کدام از ادم هایی که بر روی سن آمده و پایین رفته اند با خود تاریخی را جابجا کرده اند به اهمیت وجود ادم های شاخص و محبوبیت یک جشن سینمایی اشاره داشت.

جشن انجمن منتقدان این نکته را نشان داد که بزرگی و عظمت یک جشن به تعداد مهمانان آن و بزرگی محل جشن مرتبط نیست بلکه این صمیمیت و فضای گرم جشن است که می‌تواند یک جشن را بر قله قلب ها نشاند.

برندگان جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به شرح ذیل است:

بهترین فیلم برف روی کاج ها، بهترین کارگردانی محمد علی باشه آهنگر (ملکه) ، مانی حقیقی (یک پذیرایی ساده) بهترین فیلمنامه پیمان معادی (برف روی کاجها)، بهترین بازیگر نقش اول زن مهناز افشار (برف روی کاجها)، بهترین بازیگر نقش اول مرد مهدی هاشمی (ضد گلوله) ، دیپلم افتخار برای رضا عطاران به خاطر بازی در فیلم (بی خود و بی جهت)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن یکتا ناصر برای (یکی می خواد باهات حرف بزنه) بهترین نقش مکمل مرد اکبر عبدی برای (خوابم می‌آد) و دیپلم افتخار برای حمیدرضا آذرنگ به خاطر بازی در فیلم (ملکه) بهترین فیلمبرداری علیرضا زرین دست (ملکه) بهترین صداگذاری ایرج اصلانی ، بعض بهترین تدوین هایده صفی یاری (بغض) بهترین موسیقی متن حسین علیزاده (ملکه) و دیپلم افتخار به کارن همایون فر برای فیلم برف روی کاجها تعلق گرفت.

www.takfars.ir

جایزه خلاقیت و استعداد درخشان ویژه فیلمسازان اول به رضا درمیشیان برای بغض و جایزه استفاده خلاقانه از دستاوردهای فنی به بهرام عظیمی و گروه انیمیشن سازانش برای تهران ۱۵۰۰ و جایزه استانداردهای حرفه ای تهیه کنندگی به منوچهر محمدی برای بوسیدن روی ماه تعلق گرفت.

کلیپ های بابک بیات و خسرو شکیبایی و کلیپ ۵ دوره گذشته جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در میان اهدای جوایز پخش شد.

گفتنی است در این جشن هنرمندانی چون مسعود کیمیایی ، داریوش مهرجویی،‌ ناصر تقوایی شهرام ناظری، محمدرضا درویشی، کیومرث پوراحمد، حسین علیزاده ، فرهاد توحیدی، مهناز افشار، جواد مجابی، حمید فرخ نژاد، عبدالرضا کاهانی، اکبر عبدی، منوچهر محمدی، کارن همایونفر ، سید جلال ساداتیان،‌علیرضا زرین دست، بهرام توکلی، گلاب آدینه ، محمد علی باشه آهنگر ، محسن امیر یوسفی،‌هایده صفی یاری،‌تورج اصلانی، رضا درمیشیان، رضا عطاران، بهرام عظیمی، ویشکا آسایش، یکتا ناصر، نگار آذربایجانی، شایسته ایرانی، مصطفی کیایی، روح الله حجازی، هومن بهمنش، حمیدرضا آذرنگ،‌جابر قاسمعلی، حبیب رضایی، مانی رضایی، سپیده عبدالوهاب، عباس بلوندی، ناصر شهریاری، وحید محمدی فر، فرزاد حسنی و جمعی از منقتدان حضور داشتند.

نیما بهدادی مهر یکی از منتقدان سینما در پایان مراسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در خیل برگزاری جشنواره های گوناگون در کشور آنچه که اهمیت یک جشن را دو چندان را میکند و مدعوین و مهمانان و حواشی قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی درون آن است.

اینکه جشنی به ان درجه از اهمیت برسد که به دلمشغولی جمعی و گروهی بدل شود خود نشان از اهمیت آن جشن است.

وی ادامه داد: جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران از آن جهت دارای اهمیت است که جوایزش را گروهی کارشناس و سینماشناس اهدا میکند در این جشن از تعارفات و رفیق بازی ها خبری نیست و نمی توان گفت که سلیقه بر آن حاکم است نگاهی تخصصی به ماهیت اجرای هر یک از اثر سینمایی در واقع شایستگان و برگزیدگان را بر سر می نشاند.

بهدادی مهر افزود: اتفاقی که در جشن انجمن منتقدان افتاد حاکی از موفقیت برگزار کنندگان این جشن است. حضور بزرگان سینمای ایران در این جشن به صداقت و صمیمت ملموس در این مراسم سینمایی بی شک مدیون حضور پرشور سینماگرانی است که جایزه انجمن سینمای منتقدان را برای یک افتخار می دانند و آن جایزه را در ویترین خود جایگاهی والا می بخشند از جمله رویدادهای مهمی که در جشن اتفاق افتاد حضور سه قطب فیلمسازی موج نو مسعود کیمیایی،‌داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی است.

وی افزود: اینکه سه تن از سینماگران سینمای ایران همزمان با هم در اوج ساختارهای نازل فیلمسازی در دهه چهل در یک سطح استاندارد و قابل تاملی سینما را می گردانند و پس از چند دهه در یک جشن سینمایی در کنار هم قرار میگیرند خود گویای مسائلی است که می تواند پیامهایی به اهل تفکر منعکس کند.

این منتقد اظهار داشت: صحبتهای آدم ها در این جشن گویا موقعیتی است که سینمای نجیب و شریف ایران را بی نیاز از هیچ بخشنامه و دستورنامه در قلب ها نشانده است اینجا صمیمیت و عشق است که در قلب ها حکومت میکند.

وی خاطرنشان کرد: در این جشن خاطره هایی در ذهن آدم جای میگیرد و به یاد می‌آید که در غبار فراموشکاری در حصار قرا رگرفته است کاش یاد بگیریم درست ببینیم درست گوش کنیم صحیح حرف بزنیم و منطقی فکر کنیم.

تک فارس

جشن انجمن منتقدان این چهار پیام روشن را برای مخاطبان دارد.

اخبار مرتبط :

محصولات معتبر
محصولات معتبر