تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آب هندوانه درمان قطعی کلسترول بالا

image آب هندوانه درمان قطعی کلسترول بالا

هندوانه خوش آب و رنگ می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های قلبی با متوقف کردن ساخت کلسترول مضر و همچنین کمک به کنترل وزن و فشارخون کمک کند. این راز تقویت سلامت هندوانه در ماده‌ی شیمیایی سیترولین موجود در آب آن نهفته است.

مطالعات همچنین نشان داد که مصرف هندوانه به طور مرتب به کنترل وزن و درنتیجه کاهش رسوب چربی کمک می‌کند.

علاوه بر این آخرین تحقیقات تاثیر هندوانه بر کاهش فشارخون را نیز نشان می‌دهند که همه‌ی این عوامل با هم موجب می‌شود تا قلبی سالم‌تر داشته باشید.

البته بر روی اثر کاهندگی فشارخونِ هندوانه تحقیقات زیادی انجام شده است اما یکی از آن‌ها یک مطالعه بالینی شش هفته‌ای بود که در یک مجله آمریکایی منتشر شد.

تکفارس آی آر

در این تحقیق مشخص شد که L- سیترولین و ال آرژنین موجود در هندوانه به بهبود عملکرد شریانی و کاهش فشارخون آئورت در افراد میانسال که در مراحل اول ابتلا به فشارخون بالا قرار داشتند و یا در معرض ابتلا به فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی بودند کمک کرد.

محققان نتیجه گرفتند که اثرات گشادکنندگی عروقی هندوانه، آن را به عنوان یک غذای کاربردی واجد شرایط برای جلوگیری از بیماری و ارتقاء سطح سلامت عمومی تبدیل کرده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر