تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آب معدنی گازدار موجود در سوپر مارکت ها مضر است یا مفید

image آب معدنی گازدار موجود در سوپر مارکت ها مضر است یا مفید

آب گازدار را همان آب می دانند که به آن اندکی گازکربنیک افزوده شده است و هنگام بازکردن در بطری از آن خارج می شود لذا مصرف این آب برای رفع عطش به مراتب مفید تر از آب میوه های قنددار است و از بروز مشکلاتی نظیر چاقی جلوگیری می کند.

افرادی می پردازند که نباید از این نوع آب استفاده کنند

افرادی که مشکلات گوارشی، زخم و ورم معده و سوزش سر دل دارند، توصیه نمی ‌شود چرا که نوشیدنی های گازدار معده را تحریک و مشکلات آن را دوچندان می کند.

علی رغم اینکه آب گازدار برای رفع عطش توصیه می شود اما اغلب دندانپزشکان، اسیدی بودن این نوع نوشیدنی ها و اثر آنها بر پوسیدگی دندان ها را از جمله مضرات آب های گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن هستند.

تکفارس آی آر

استفاده از آب گازدار برای کودکان زیر پنج سال مضر است.

این محصول جایگزینی مناسب برای افرادی است که عادت به خوردن نوشابه های گازدار دارند چرا که پوسیدگی استخوان مهمترین عارضه ای است که افراد علاقه مند به نوشابه های گازدار را تهدید می کند.

آب گازدار همان آب معمولی است که مقداری گاز کربینیک به آن اضافه شده است. و البته اگر قرار باشد طعم دار هم باشد کمی چاشنی های خوراکی هم به آن افزوده میشود.

اما این آبها در مقایسه با انواع نوشابه های گازدار و آب میوه های قندی به مراتب بهتر هستند و افرادی که مشکلات گوارشی ندارند بهتر است این نوع آبها را جایگزین انواع نوشابه ها و آب میوه های قندی کنند.

در برخی کافی شاپ ها با اضافه کردن کمی شربت شیرین توت فرنگی، پرتغال ، هلو یا هر میوه دیگر و افزودن آب گاز دار به ان نوشیدنی گاز دار درست میکنند که البته این گونه نوشیدنی دیگر آن آب گاز دار قبلی که در مورد آن صحبت کردیم نخواهد بود و دیگر نوشیدنی شیرین به آن اضافه شده و مانند یک نوشابه قندی شده است بنابراین اگر قصد خوردن آب گاز دار بدون مواد قندی را دارید حتما از آب گاز دار بدون اضافه کردن شربت شیرین استفاده کنید.

www.takfars.ir

و در آخر به یاد داشته باشید مصرف بیش از حد این نوع نوشیدنی هم در دراز مدت موجب آسیب به استخوانها و دندانهایتان می شود و پوکی استخوان هم از عوارض استفاده بیش از حد از نوشابه های گاز دار است چون باعث می شوند کلسیم در بدنتان جذب نشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر