یبوست خود را با چند حرکت ورزشی ساده درمان کنید

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

یبوست خود را با چند حرکت ورزشی ساده درمان کنید

image یبوست خود را با چند حرکت ورزشی ساده درمان کنید

فعالیت بدنی باعث کاهش مدت زمانی می‌شود که طی آن مواد غذایی طول روده بزرگ را طی می‌کند. این کار باعث می‌شود زمان کمتری برای جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتیجه مدفوع انتهای روده، نرم‌تر باشد. به علاوه، ورزش‌های هوازی سبب تقویت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس و در نتیجه تقویت قدرت انقباض عضلات روده و دفع مدفوع می‌شود. نمونه‌هایی از این تمرین‌های ورزشی را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

تمرین اول برای درمان یبوست

روی زمین بنشینید و کف پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید. ۲-۱ دقیقه وضعیت‌تان را حفظ کنید. ۱۵ ثانیه استراحت و ۲ بار دیگر آن را تکرار کنید.

تمرین دوم برای درمان یبوست

تکفارس آی آر

بنشینید و یک پا را از روی پای دیگر عبور دهید و زانو را به سمت شانه مخالف بکشید و اندکی بالاتنه را به همان جهت بچرخانید. سپس در سمت دیگر حرکت را انجام دهید. تمرین را ۴ مرتبه و هر مرتبه ۱۵ ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرینی، باید ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد.

تمرین سوم برای درمان یبوست

در وضعیت خوابیده به پشت با کمک دست‌ها، پاها را به بدن نزدیک و یک کشش مناسب را در عضلات باز کننده ستون فقرات کمری اعمال کنید. این وضعیت را ۳ مرتبه و هر مرتبه ۱۰ ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین باید ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد.

تمرین چهارم برای درمان یبوست

به صورت طاقباز دراز بکشید. زانوی راست را خم کنید و به پهلو روی زمین بگذارید. ۳۰ ثانیه مکث سپس با پای دیگر تمرین را تکرار کنید. این تمرین را برای هر پا ۴ مرتبه اجرا کنید.

www.takfars.ir

تمرین پنجم برای درمان یبوست

در وضعیت خوابیده به پشت یک چرخش خلفی در لگن ایجاد و سعی کنید کمر را به زمین بچسبانید. تمرین را ۲ تا ۶ مرتبه در روز انجام دهید و هر مرتبه ۶ تا ۱۰ ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد.

تمرین ششم برای درمان یبوست

به صورت طاقباز دراز بکشید. دست‌هایتان در طرفین باشد و جفت پاها را به صورت صاف به اندازه ۱۰ سانتی‌متر از زمین جدا کنید. ۱۰ ثانیه مکث و ۳ مرتبه تمرین را تکرار کنید.

ورزش‌های سودمند برای درمان یبوست

درکل یک برنامه پیاده‌ روی منظم به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه آن هم چند بار در روز به شما و سیستم گوارشی‌تان در رسیدن به حداکثر فعالیتش کمک بسیاری خواهد کرد. چنانچه از نظر بدنی آمادگی نسبی دارید، انجام ورزش‌های هوازی را به شما توصیه می‌کنیم. نمونه این ورزش‌ها شامل : دویدن، پیاده‌ روی سریع، شنا و ورزش‌هایی مثل بسکتبال و اسکیت است. البته ورزش‌های کششی نیز در درمان این بیماری بسیار موثر هستند.

در کنار ورزش‌هایی که انجام می‌دهید، نکات زیر را هم فراموش نکنید:

۱. میوه‌های آبدار بخورید.

۲. مصرف سبزی‌های خام را فراموش نکنید.

۳. شیر کم‌چرب بنوشید.

تک فارس

۴. ۱۵ دقیقه بعد از غذا خوردن بنشینید زیرا این کار به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

اگر سلامتی خود را دوست دارید با شکم سیر کار کنید
  1. چه کنیم تا صبح های زود سرحال باشیم و بی حوصله نباشیم
  2. قرص پانادول عوارض جانبی موارد مصرف و منع دارویی
  3. آن چه که باعث می شود مفاصل بدن دچار مشکل جدی شوند
  4. رسوب کتری و سماور را پاک نکنید برای سلامتی مفید است
  5. این خوراکی ها برای زنان باردار مفید هستند
  6. آیا واقعا ویتامین سی سرماخوردگی را بهتر میکند

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات