تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کلید اصلی خواب راحت شبانه و بیداری راحت صبحگاهی

کریگ بالانتین مربی تناسب اندام، وبلاگی درباره سالم غذاخوردن و خواب سالم نوشته. او در نوشته هایش از قانونی به نام قانون ۱۰-۳-۲-۱-۰۰ گفته که با رعایت کردن اون صبح ها با انرژی کامل و بدون هیچ کسالتی از خواب بیدار می شید.

بدونیم تصمیم داره این قانون رو به شما یاد بده تا یک استراحت کامل و خیلی خوب داشته باشید.کریگ معتقده که خواب شبانه ایده آل در طول روز فراهم میشه. یعنی قبل از اینکه بخواید چراغ ها رو خاموش کنید باید برای خواب آماده بشید. و اما دیدگاه او به این صورت هست:

۱۰ ساعت قبل از خواب

در این مدت زمانی باید جریان خون بدن رو از محرکی چون کافئین پاکسازی کنید. بنابراین در این مدت زمانی قهوه، چای سبز و سیاه، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا یا شکلات مصرف نکنید.

۳ ساعت قبل از خواب

تکفارس آی آر

در طول این مدت الکل یا هر چیز دیگه ای نخورید چون بدن برای خلاصی از الکل و یا هضم وعده های دیر وقت انرژی زیادی به کار می بره. وقتی غروب از سر کار خونه بر می گردید و استراحت میکنید بدنتون همچنان با انرژی کامل در حال فعالیته در نتیجه وقتی بیدار می شید احساس میکنید از معدن ذغال سنگ برگشتید.

۲ ساعت قبل از خواب

از این ساعت به بعد نه کار کنید و نه به مسائل کاری فکر کنید. همه چیزو بسپارید به فردا نترسید فرار نمی کنن.

۱ ساعت قبل از خواب

از این ساعت به بعد به صفحه تلویزیون، کامپیوتر و موبایل خیره نشید.ممکنه شبکه های اجتماعی یا ایمیل شمارو گرفتار خودشون کنن اما شما نباید این اجازه رو به اون ها بدید. بزارید چشم و مغزتون کمی استراحت کنن.

www.takfars.ir

۰ دقیقه تا زمان آلارم ساعت

رینگ….. آلارام ساعت رو خاموش کنید و از خواب بیدار شید. سعی نکنید که آلارم رو مدام روی چند دقیقه بعد تنظیم کنید. وقتی چند بار بلافاصله بعد از آلارم بیدار شید دیگه براتون تبدیل به عادت میشه. اگه ساعت رو مدام روی دقایق اضافی تنظیم کنید تاثیری تو سر حال بودن شما نداره و حتی ممکنه شما خسته تر هم به نظر برسید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر