کامل ترین توصیه ها و رژیم غذایی برای لاغری سریع

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

کامل ترین توصیه ها و رژیم غذایی برای لاغری سریع

image کامل ترین توصیه ها و رژیم غذایی برای لاغری سریع

رژیم غذایی برای حذف چربی دور شکم

این برنامه، تا دو هزار شصد کالری به شما در هر روز داده و کمک خوبی به کاهش چربی دور کمر است. برای تاثیر این رژیم، باید ورزش را در دستور کار قرار دهید.

در صبحانه، از غلات سبوس دار استفاده کنید. شیر بدون چربی به میزان ۲ فنجان که با ۴ قاشق غذا خوری آجیل ترکیب شود و با ۲ قاشق غذا خوری کشمش مخلوط شود، معجون خوب و سالمی برای صبحانه است. این ترکیب، حدود۶۰۰ کالری، ۳۰ گرم پروتئین و هفتاد گرم کربوهیدرات دارد.

در نهار، نان سبوس دار کوچک (۲ تکه)، تن ماهی یا ۱۴۰ گرم گوشت، پنیر کم چرب و گوجه فرنگی به میزان ۲ تکه، در کنار ۱ هویج و آب پرتقال طبیعی، می تواند در مجوع، ششصد و شصت و شش کالری به بدن شما داده و چهل و یک گرم پروتئین دریافت کنید. برای شما نیز، ۱۴۰ گرم گوشت سفید یا قرمز غیر فرآوری شده با یک فنجان سالاد و سبزیجات و یک تکه نان و یک فنجان میوه خرد شده، حدود ۴۰۰ تا ۹۵۰ کالری و ۵۰ گرم پروتئین به شما می دهد.

تکفارس آی آر

image کامل ترین توصیه ها و رژیم غذایی برای لاغری سریع

برخی از عاشقان کاهش وزن، میان وعده ها را فراموش می کنند. در حالی که اهمیت زیادی دارد. برای میان وعده کسانی که دنبال کاهش چربی شکم و پهلو هستند، ۲ تکه نان سبوس دارد، ۲ فنجان شیر و یک عدد سیب و مقداری کره بادام زمینی یا هر جایگزین مفید دیگری، توصیه می شود. این ترکیب، ۶۰۰ کالری انرژی و ۳۱ گرم پروتئین و هشتاد گرم کربوهیدرات دارد.

رژیم لاغری پرطرفدار ۷ روزه

روز اول: صبحانه (املت با سفیده و پنجاه گرم اسفناج و فلفل) / نهار (سینه مرغ و سالاد و فلفل و لوبیا و روغن زیتون) / میان وعده: صد گرم سینه بوقلمون و نصف فلفل خرد شده / شام: صد گرم کلم بروکلی را بخار پز کنید و با خیار خرد شده میل کنید. نان در وعده شام نداریم.

روز دوم: صبحانه (سینه مرغ بخار پز با کلم پیچ بدون روغن) / نهار (سالاد با فیله مرغ و روغن زیتون) / میان وعده (کلم بروکلی بخار پز با سینه بوقلمون) / شام (ماهی با شوید و لوبیا بخار پز)

www.takfars.ir

روز سوم : صبحانه (اسفناج با ۱۰۰ گرم سالمون) / نهار (سالاد با سینه مرغ کبانی و یک قاشق مرباخوری روغن زیتون) / شام (استیک کبابی گوسفند و اسفناج بخار پز)

روز چهارم: صبحانه (لوبیا سبز با نیمرو سفیده و گوجه) / نهار (سالاد و فیله مرغ بخار پز و گوجه) / شام (سبزی و صد گرم سینه مرغ با روغن زیتون) / میان وعده ( کدو سبز با خیار)

روز پنجم: صبحانه (آووکادور با خیار و سینه بوقلمون) / نهار (سالاد سبز با گوجه و روغن زیتون و میگو) / شام (کلم بروکلی بخار پز با سینه مرغ)

روز ششم: صبحانه (کدو کبابی و فلفل وفیله کبابی) / نهار (سالاد سبز و روغن زیتون و کلم بروکلی و سینه مرغ ) / میان وعده (گوجه فرنگی با صد گرم مرغ) / شام (کلم بروکلی بخار پز و لوبیا سبز با کمی استیک)

روز هفتم: صبحانه (املت با ۳ عدده سفیده و اسفناج) / نهار (مارچوبه بخار پز و سالاد سبز و صد گرم سینه مرغ) / شام (کلم بروکلی بخار پز و سینه کبابی اردک) / میان وعده (مقداری آجیل)

صبحانه برای چربی سوزی سریع در یک هفته

روز اول: هلو بزرگ، سیب و سفیده یک عدد تخم مرغ

روز دوم: نان سبوس دار و یک عدد موز

روز سوم: شیر بادام (۲ فنجان)، بلغور جو با آب (۱۴۰ کالری)، عسل و گوجه فرنگی متوسط

روز چهارم: ۲ عدد سفیده تخم مرغ،۲ تکه نان جو و دویست گرم گوجه فرنگی

تک فارس

روز پنجم: غلات سبوس دار صد و پنجاه گرم با یک عدد سیب و سی گرم پنیر بی نمک و کم چربی.

روز ششم: ۱۵۰ گرم پنیر کم چرب و یک تکه نان و یک عدد موز.

روز هفتم: یک فنجان جوی دو سر با چای سیاه و یک هلو کوچک یا سیب یا مویه فصل در حد چهل کالری.

۱۵ توصیه مهم برای کاهش وزن

به دنبال اصلاح برنامه غذایی و سازماندهی مصرف روزانه مواد غذایی باشد و مواد مورد نیاز را متنوع و ارگانیک کنید. بخشی از چاقی شما، احتمالا بخاطر برنامه غذایی غلط است.

در هر سنی هستید، با هر برنامه ای، نیم ساعت تا یک ساعت ورزش روزانه را فراموش نکنید.

یوگا، ورزش عالی برای کاهش وزن است. تجمع چربی شکم را کاهش و سوخت و ساز را تسریع می کند.

مصرف آب را باید جدی بگیرید. ایرانیان کلا، بر خلاف مصرف بی رویه شکر و نمک، آب کم می نوشند و بیش تر هدر می دهند. پیروی از رژیم آب نیاز نیست. تنها از نوشابه دوری کنید و به سمت نوشیدنی های سنتی ایرانیان بیایید.

خواب کافی، عامل لاغری است. خواب کافی نه خواب طولانی که کلیه و گوارش را تهدید می کند.

در ورزش، چربی سوزی کل بدن را دردستور کار قرار دهید. بانوان اگر فکر می کنند با لاغری صورت مواجه می شوند، از کمپرس یخ به جای آب برای دفع حرارت استفاده کنند.

T A K F A R S

بدن را در ورزش، به برنامه تمرینی خاص عادت ندهید و زیر نظر متخصص، آن را تغییر بدهید.

برای لاغری، با دوست خود تمرینات ورزشی را انجام دهید تا در حین فرآیند، کسل و خسته نشوید. روانشناسی لاغری هم جایگاه ویژه ای در این فرآیند دارد.

به وقت غذا خوردن، به وقت پیاده روی کردن، به وقت خوابیدن، همه باعث نظم بخشی به سازماندهی سبک زندگی شما می شود.

مواد غذایی حاوی فیبر، کمک خوبی به کم کردن وزن است. به خصوص فیبر چسبناک. میوه و سبزی، سرشار از فیبر است. به خصوص بلغور جو. هم با برنامه باشد.

کربوهیدراتی که گلوکز کمی دارد، برای انواع رژیم های غذایی لاغری مناسب است. چون هضم آن زمان زیادی نیاز دارد، اشتهای شما را کاهش می دهد.

مصرف پروتئین بیش تر، راهبرد بلند مدت برای کاهش چربی شکم است. اگر پروتئین مصرف کنید، تا ۶۰ درصد تمایل شما به غذا خوردن کاهش می یابد. پروتئین خوب، مانع افزایش وزن است. به دنبال بهترین منابع پروتئین گیاهی و غیر گوشتی مثل سویا و قارچ و حبوبات باشید. کربوهیدرات ها (مثل نان سفید)، عاملی مهم در چاقی شهرنشین ها هستند. رژیم دیگران را کپی نکنید.

برنامه غذایی را به جای ۳ وعده به ۶ وعده کافی تقسیم بندی کنید. فاصله شام تا خواب باید ۳ ساعت باشد. خوردن غذاهایی پر انرژی مثل برنج و خورشت برای مشتاقان کاهش وزن، توصیه نمیشود.

این که شما برای مدت کوتاهی لاغر شده و دوباره روز از نو و روزی از نو و تکرار اضافه وزن و تماشای چربی شکم و پهلو، این نشان می دهد که شما برنامه مقطعی داشته اید. باید برنامه را بلند مدت کرده و رژیم غذایی و لاغری خود را آسیب شناسی کنید. تثبیت برنامه و اهتمام به پیروی بلند مدت آن، سبب تعادل وزن و حفظ سلامتی خواهد شد. مغز را به برنامه ریزی درست، عادت دهید.

خوراکی های خوشمزه برای لاغری مردان و زنان

آجیل و پسته بی نمک، عامل کاهش وزن است و چون پروتئین و چربی مفید دارد، حس سیری شما را افزایش خواهد داد.

تک فارس www.takfars.ir

پنیر کم چرب و شیر کم چرب هم که با دارچین مخلوط شده باشد، کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

آوودکادو، میوه مفید استوایی به نسبت گران و مقوی است که شش ساعت حس سیری به افراد می کند و کالری کم دارد.

نخود برشته، ترد است و مملو از فیبر برای کاهش اشتهای افراد.

شکلات تلخ، حس سیری را به ارمغان آورده و برای افراد چاق توصیه خوبی برای مصرف با چای و قهوه است.

سبوس جوی دو سر هم برای رشد مو ها خوب است و هم فیبر آن، حس سیری را القا می کند.

زیتون هم مثل سبوس، برای سلامتی پوست و مو توصیه می شود و حتما در طول روز صرف شود. ۵ عدد زیتون فقط ۲۰ کالری انرژی تولید می کند که با کمی پیاده روی سوخته می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

خواص بارهنگ برای سلامتی و نحوه مصرف آن
  1. مصرف مرتب پودر کاکائو در رژیم غذایی چه فایده ای دارد
  2. اصول کلی غذا خوردن برای لاغر شدن بدون دردسر
  3. غذاهای واقعا مضر برای سوزش سر دل
  4. آموزش پختن غذا بدون از بین رفتن ویتامین های مفید آن
  5. چطور در طول مدت رژیم برای لاغر شدن به آن عمل کنیم
  6. ورزشکاران بیشتر باید چه نوع غذایی بخورند

مطالب پربازدید

مطالب محبوب