تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که بی آنچه بدانید کبد شما را نابود میکنند

غذاهای بسته بندی : آیا هر روز تنقلات و چیپس و … می‌خورید؟ خیلی مراقب باشید، چون چربی‌های ترانس موجود در این مواد غذایی به کبد شما آسیب می‌رساند.

شکر: نمی‌توانید بدون شکر زندگی کنید؟ آگاه باشید. کصرف زیاد شکر فرآوری شده، ریسک بیماری‌های کبد را بالا می‌برد. بنابراین حواس‌تان به مقدار شکری که در چای‌، قهوه و یا پاپ‌کورن کاراملی‌تان می‌ریزید باشد.

مونوسدیم گلوتامید : با توجه به تمام قیل و قال‌هایی که برسر نودل به پا شده، احتمالا می‌دانید که خوردن مونوسدیم گلوتامید می‌تواند منجر به بیماری کبد غیرچرب الکلی شود. آیا به دنبال پیدا کردن جایگزین برای این نودل‌ها هستید؟

ویتامین آ : همه می‌دانیم وینامین آ برای بینایی خوب است اما میزان زیاد از این ویتامین می‌تواند برای کبد مضر باشد. تنها به اندازه دوز مورد نیاز که توسط پزشک تجویز شده مصرف کنید نه سرخود.

انواع نوشابه : چه نوشابه‌های بدون قند و چه نوشابه‌های رژیمی، پر از شیرین‌کننده‌های مصنوعی و دی‌اکسیدکربن بالا هستند که منجر به بیماری کبد می‌شود.

تکفارس آی آر

داروهای ضد افسردگی : در موارد نادر، داروهای ضدافسردگی، میزان سم را در کبد افزایش می‌دهند، بنابراین اگر هرگونه علامت بیماری کبد را مشاهده کردید سریعا با پزشک‌تان مشورت کنید.

نمک : این یک حقیقت معروف است که نمک زیاد منجر به فشارخون می‌شود. اما چیزی که معروف نیست این است که نمک زیاد به دلیل افزایش تدریجی مایع، موجب بیماری کبد چرب می‌شود. همین امروز مقدار نمک مصرفی‌تان را کنترل کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر