تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که بهتر است قبل از چهل سالگی انجام دهید

از افراد در مورد کارهایی که در دهه چهارم زندگی شان انجام نداده اند و از عدم انجام آنها احساس پشیمانی میکنند، جویا شده اند. مواردی که در این نوشته آنها را برمی شماریم، از جمله مهم ترین این ندامت های هستند که در میان افراد و به صورت مشترک وجود داشتند.

درگیر بایدها بوده اید

در این دهه از زندگی خود با بیشترین میزان فشارهای زندگی مواجه هستید بنابراین نباید اجازه دهید که بایدهای زندگی جلوی شما را بگیرند. در این دوران شما دائم اضطراب هایی از قبیل، خریدن خانه، ازدواج کردن و بچه دار شدن و یا داشتن یک کار خوب و دائم را دارید.

تمام این اضطراب ها را کنار بگذارید و زندگی را به گونه ای ادامه دهید که در آن احساس شادی بیشتری میکنید. این احساس را نداشته باشید که به دلیل اتفاقاتی که در زندگی تان افتاده و مسیر عادی آن را تغییر داده، شکست خورده اید. به راه تان ادامه دهید و زندگی کنید.

عدم گذراندن وقت کافی با والدین

تکفارس آی آر

بسیاری از افراد به این نکته اشاره کرده اند که از بابت عدم گذراندن وقت بیشتر با والدین شان در زمانی که آنها پرانرژی بودند و می توانستند در برخی از فعالیت ها شرکت کنند، پشیمان هستند. کارهایی چون یک پیاده روی ساده، مسافرت کردن و یا صحبت های معمولی، زمانی که آنها پا به سن بگذرانند به مراتب دشوارتر می شود.

کار را در اولویت قرار دادن

بهتر است این نکته را در ذهن خود داشته باشیم که اگر در ۳۰ سالگی خود تمام وقت مان را صرف کار کردن کنیم، از این کار پشیمان خواهیم شد. با این کار زمان کمتری با افرادی که بسیار دوست شان داریم گذاشته ایم و این زمان هرگز با پول و ثروت زیاد، قابل خریداری نیست.

تلف کردن وقت با افراد منفی

اگر گمان میکنید تعداد افراد منفی در حدود ۳۰ سالگی تان کاهش پیدا میکند، سخت در اشتباه هستید. افراد این چنینی را به سرعت از زندگی خود دور کنید. با این کار، وقت تان را ذخیره خواهید کرد. اگر در میان اطرافیان یا دوستان تان افرادی وجود دارند که احساس بدی از خودتان به شما می دهند، در رفت و آمد با آنها تجدیدنظر کنید.

www.takfars.ir

تصور اینکه پیر شده اید و برای انجام برخی کارها دیر شده

در دهه چهارم زندگی تان ممکن است از عباراتی چون “من برای این کار پیر شده ام استفاده کنید. در حقیقت این طور نیست. حتی افرادی که در دهه های ششم و هفتم زندگی هستند نیز بر عدم درستی این نوع تفکر صحه می گذارند. می توانید همانند روزهای بیست سالگی خود، از فرصت ها استفاده کنید، از زندگی لذت ببرید و از کودک درون خود غافل نمانید.

غافل شدن از خود و قرار دادن دیگران در اولویت

ممکن است در دهه چهارم زندگی خود همواره دیگران را نسبت به خود در اولویت قرار داده باشید. مشکلی نیست می توانید این روند را تغییر دهید. زمانی که خودتان را در اولویت همه چیز قرار دهید خواهید فهمید که همه چیز به خوبی پیش می رود. با این کار شادتر خواهید بود و در روابط با دیگران هم وضعیت بُرد-بُرد را تجربه خواهید کرد.

زمانی که بیشتر مراقب خود و خواسته های تان باشید، در آینده احساس پشیمانی کمتری خواهید کرد. به عنوان مثال اگر به نیازها و خواسته های خود در زندگی مشترک اهمیت داده باشید و به دنبال رویاهای تان رفته باشید، در آینده احساس ندامت کمتری را تجربه خواهید کرد.

عدم رسیدگی کافی به وضعیت سلامت

جالب است که گاهی جملاتی مانند “من برای انجام فلان کار پیر شده ام را به کار می برید، با این حال باز هم هله هوله میخورید. این دو کار با هم در تناقض است. ترک عادات نادرست این چنینی بسیار دشوار است. اما اگر برای حفظ تناسب اندام از سنین پایین تر تلاش کنید، بعدها بابت این موضوع پشیمان نخواهید شد.

عدم استفاده از موقعیت های پیش آمده

ممکن است شما در این دهه از زندگی خود بیش از اندازه محتاط شده باشید. این عدم استفاده از موقعیت های زندگی ممکن است شما را با پسروی مواجه کند. بنابراین این همه احتیاط را کنار بگذارید و با کمی ریسک زندگی را واقعا زندگی کنید.

به اندازه کافی سفر نکردن

تک فارس

اگر بخواهید آنقدر برای سفر کردن و دیدن جاهای دیدنی صبر کنید تا به سن پیری برسید، شاید در تمام این مدت خودتان را از ماجراجویی محروم کرده باشید. پس به سفر بروید.

تمرکز بیش از اندازه به اینکه دیگران در مورد شما چگونه می اندیشند

این حس که چقدر به نظر دیگران اهمیت داده بودید، در هر سنی ممکن است باعث آزارتان شود. این عادات غلط را در دهه چهارم زندگی تان کاملا کنار بگذارید و از صرف وقت و انرژی مضاعف بر این موضوع پرهیز کنید. این را بدانید که افرادی که شما برای آنها مهم هستید، شما را همین طور که هستید خواهند پذیرفت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر