تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که باید قبل از سن ۳۰ سالگی با آنها خداحافظی کنید

۱- بهم زدن برنامه با دوستان

اگر با دوستتان قرار ناهار یا شام گذاشته اید، چند ساعت قبل از قرار آن را کنسل نکنید – مگر اینکه دلیل واقعا موجهی داشته باشید. استرس یا خستگی؟ این دو باید تشویقتان کنند که حتما به برنامه ای که گذاشتید پایبند باشید. تحقیقات نشان داده وقت گذراندن با یک دوست می تواند باعث تقویت خلق و خو و کاهش استرس شود. ( هشدار: اگر دوست مورد بحث باعث می شود احساس بدی پیدا کنید، پس بهتر است رابطه با او را قطع کنید تا دیگر کار به کنسل کردن و بیرون رفتن هم نکشد. )

۲- پرداخت هزینه بالا برای لباس های بی ارزش

خرید جین های پاره و لباس های مد از کارهایی است که هر جوانی میکند، اما هزینه پول زیاد برای لباسی که فقط یک یا دوبار تنمان می کنیم واقعا اشتباه بزرگی است. اگر میخواهید لباس بخرید جنسی با کیفیت خریداری کنید که بتوانید تا مدت ها از آن استفاده کنید. با همین کار کوچک می توانید پول زیادی برای خود ذخیره کنید.

۳- نگران قرار های آنلاین بودن

تکفارس آی آر

کسی که سه هفته است با او چت میکنید هنوز ازشما نخواسته بیرون بروید؟ به احتمال زیاد این کار را هم نخواهد کرد. قبول کنید این برنامه ها ارزش جدی گرفتن را ندارند، پس سرتان را از روی گوشی بلند کنید، همین کار را می توانید خیلی بهتر در دنیای واقعی انجام دهید. افراد زیادی در دنیای واقعی هستند که صحبت با آنها لذت بسیار بیشتری دارد.

۴- ترس از درخواست ترفیع

در تحقیقی که سال ۲۰۱۵ انجام شد آمار نشان داد ۶۰ درصد از کارمندان درخواست ترفیع نمیکنند. دلیل اصلی چنین مشکلی هم این است که درخواست دادن برایشان راحت نیست. همه ما برای ثابت کردن ارزشمان باید سخت کار کنیم، اما باید به آنچه حقمان است نیز برسیم. درخواست ترفیعی که واقعا ارزشش را دارید نباید بترساندتان.

۵- نادیده گرفتن سلامت پوست

بله شب ها باید صورت خود را بشویید. نه، نباید به جوش ها ور بروید ( مگر اینکه به روش اصولی انجامش دهید ). نیازی به هزینه های سنگین نیست فقط سعی کنید محصولات مراقبت از پوست مخصوص خود را داشته باشید، و همچنین هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

www.takfars.ir

۶- فراموش کردن تماس با فامیل های بزرگتر

پدر و مادرتان، پدر بزرگ و مادر بزرگتان، عمه و خاله، دایی و عمو، و همه بزرگترهای فامیل هرچند وقت یکبار نیاز دارند که صدای شما را بشنوند. بهانه نیاورید و به فردا موکولش نکنید. تلفن را بردارید و احوالشان را بپرسید، و اتفاقات جدیدی که در زندگی تان افتاده را با آنها درمیان بگذارید. این کار شما نه تنها روز آنها را می سازد، بلکه حال خودتان هم بهتر می شود.

۷- استفاده بیش از حد از کلمه ببخشید

اگر یک پیام را دو ساعت با تاخیر پاسخ می دهید نیازی به عذر خواهی نیست. و یا جمعه ها خانه ماندن برای ذخیره کردن پول و کمی استراحت کردن. هر چقدر بیشتر راجع به اپیدمی عذر خواهی می خوانم، شنیدن کلمه ببخشید در صحبت های معمولی بیشتر آزارم می دهد. اگر از این کلمه در جای خود استفاده کنیم ارزشش هنگام ادا شدن خیلی بیشتر می شود.

۸- احساس گناه کردن برای موفقیتی که داشتید

اگر کسب و کار خوبی راه انداخته اید و یا در یک شغل مناسب پذیرفته شده اید، ممکن است چیزی عجیب اتفاق بیفتد: دیگران ممکن است حالتان را بگیرند. شاید کلیشه به نظر بیاید، ولی واقعا گاهی اتفاق می افتد، این افراد حسادت میکنند و یا احساس نا امنی میکنند. اجازه ندهید چنین اتفاقی باعث شود درباره موفقیتتان احساس بد، خجالت، یا پوزش آمیز پیدا کنید. این افراد را به فراموشی بسپارید، کسانی که واقعا دوستتان دارند حمایتتان خواهند کرد و از شادی شما خوشحال می شوند.

۹- ادامه رابطه ای که در آن احساس رضایت کامل ندارید

بله همیشه اوضاع گل و بلبل نیست، هر راهی دست انداز هایی هم دارد. اما در کل طرف مقابل باید باعث شود احساس شادی، امنیت، زیبایی و دوست داشته شدن کنید. اگر در طولانی مدت دیگر از این احساسات خبری نبود پس بهتر است همه چیز در صلح تمام شود.

۱۰- پذیرفتن اولین جواب نه و دوباره تلاش نکردن

بعضی چیزها در زندگی هست که هیچ کاری نمی توان برایشان کرد. اما وقتی بحث مشکلی است که واقعا برایش اهمیت قائل هستید – سرکار، در رابطه تان، یا هر جایی – همان اولین جواب نه که کسی به شما می دهد را قبول نکنید. دوباره بخواهید، با استدلال منطقی و بدون غرولند کردن مطرحش کنید.

تک فارس

۱۱- ذخیره نکردن پول

پول ذخیره کردن یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که می توانید در این سنین انجام دهید. سعی کنید ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد هر ماه خود را ذخیر کنید، از ۳۰ سال به بعد ۱۵ تا ۳۰ درصد را ذخیره کنید، حتی می توانید به صورت خودکار این مقدار پول را هر ماه به حساب دیگری واریز کنید که کارتان ساده شود.

۱۲- تمیز نکردن حمام تا زمانی که پر از کثیفی شود

شاید زیاد به نظر بیاید، ولی واقعا ساده است ( مسواک خیلی خوب می تواند برخی کثیفی ها را از بین ببرد ). متاسفانه بعضی از ما تا زمانی که حمام سیاه نشود و لباس ها بوی بدن نگیرد آنها را نمی شوییم.

۱۳- بحث کردن با پدر و مادر

همه این را می دانیم پدر و مادرها گاهی گیر می دهند. اما رفتار کردن مانند یک نوجوان عبوس چه رو در رو چه پشت تلفن هیچ کمکی نمیکند. پدر و مادر همیشه اطرافتان نخواهند بود پس با احترام با آنها رفتار کنید – حتی اگر یک چیز را ۵۰ بار تکرار کردند.

۱۴- سیگار کشیدن و برنزه کردن

این دو بدترین کارهایی هستند که می توانید با سلامت خود بکنید. هیچ بهانه ای قبول نیست، سیگار کشیدن ضرر دارد چه هر روز چه هر ماه، و برنزه کردن همچنان آسیب نور خورشید را در پی دارد.

۱۵- منتظر یک مورد خاص بودن

به افرادی که نسبت به شما علاقه نشان می دهند فرصت دهید ( حتی اگر شبیه آن کسی که همیشه رویایش را داشتید نباشند ) قرار نیست نیمه گمشده تان ساخته شود و برایتان ارسال شود پس منتظر ماندن بی فایده است.

T A K F A R S

۱۶- دنبال نکردن چیزی که دوست دارید

کتاب خواندن، نوشتن یک بلاگ، بافندگی، زومبا کار کردن، هر چیزی که هست، اجازه ندهید قضاوت دیگران جلوی رفتن به دنبال آنچه دوست دارید را بگیرد. برای چیزهایی که دوست دارید وقت کنار بگذارید، و طوری برنامه ریزی کنید که آنها را هم انجام دهید.

۱۷- مرتب دیر کردن

باور کنید این کار زندگی تان را هم عقب نگه می دارد. اما اگر دقیق و به موقع همه کارها را انجام دهید هم زندگی تان بهتر خواهد شد هم استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.

۱۸- چک کردن گوشی همراه سر غذا

چه با دوستان باشید، چه سر قرار، چه با خانواده، این کار اصلا درست نیست. جذاب ترین اتفاق هم در گوشی تان رخ بدهد مهم نیست، می تواند تا بعد صبر کند. همینطور کار کردن با گوشی در حال رانندگی، خواهش میک نم این کار را کنار بگذارید، خواهش می کنم.

۱۹- زندگی از طریق شبکه های اجتماعی

گردش های فوق العاده، خانه های زیبا، و لباس های لوکس – اینستاگرام پر است از این نوع زندگی ها، شاید تا حدودی برای انگیزه گرفتن خوب باشد اما اگر بخواهید زیادی در زندگی دیگران فرو بروید، ممکن است درباره خود و زندگی تان حس بدی پیدا کنید. اجازه ندهید اسکرول کردن تنها راه فرارتان باشد، گوشی را کنار بگذارید و برای به حقیقت رساندن آرزوهایتان تلاش کنید، حالا این آرزو هرچه می خواهد باشد، رفتن به موزه، ورزش کردن، و یا یه مسافرت شاد.

۲۰- ارسال پیام های تاسف بار بعد از ساعت ۲ صبح

بیایید با هم صادق باشیم: انجام هر چیز پس از ساعت ۲ شاید ایده زیاد خوبی نباشد. ارسال پیام های مزخرف برای کسانی که می شناسید ( و یا گاهی نمی شناسید ) و یا تلفن باران کردن دوستتان آن هم در چنین ساعاتی برای هیچکدامتان خوب نیست.

تک فارس www.takfars.ir

۲۱- ورزش نکردن

درباره دویدن، شرکت کردن در ماراتن یا شکنجه دادن خود با وزنه های سنگین صحبت نمی کنم. اگر فکر میکنید از ورزش متنفرید، به دنبال فعالیتی باشید که از آن لذت می برید. با این همه ورزشی که امروزه وجود دارد قول می دهم خیلی سریع یکی پیدا خواهید کرد. همچنین برای ورزش کردن که حتما لازم نیست باشگاه بروید، در خانه هم می توانید ورزش کنید.

۲۲- شکایت از بالا رفتن سن

۳۰ سالگی پیر شدن نیست. پس دیگر چنین حرفی نزنید. بعد از ۳۰ سالگی حداقل تا ۴۰ یا ۵۰ سال دیگر زنده خواهید بود. پس ۳۰ سالگی خود را بهتر از هر وقت دیگر جشن بگیرید و از آن لذت ببرید.

۲۳- هرگز به خرید نرفتن

هر چند وقت یکبار سری به رستوران و فست فود زدن بد نیست، اما اگر این کار هر شبتان باشد آسیبی جدی به حساب بانکی و بدنتان می رسانید. به جای این کار به خرید بروید و آنچه نیاز دارید را از فروشگاه تهیه کنید. این کار هم سالم تر است هم خرجش کمتر.

۲۴- نادیده گرفتن قرار با پزشک

انجام این کار بسیار مهم است مخصوصا ملاقات پزشک پوست و انجام چک آپ. سالی دوبار به دندانپزشک مراجعه کنید و دیگر پزشک ها هم هر زمان لازم بود. این کار را جا نندازید چون می تواند جانتان را نجات دهد.

۲۵- دعوا با خواهر و برادر سر چیزهای کوچک

آنها از گوشت و خون خودتان هستند. همین ها هستند که در شرایط مختلف کمکتان میکنند و حتی نبود پدر و مادر و یا دیگر اعضای فامیل را جبران میکنند. بهتر است اجازه ندهید چیز های کوچک بینتان فاصله ایجاد کند.

تکفارس

۲۶- هوای دیگران را نداشتن

حتی کوچکترین کار هم حساب است. بین افراد بی خانمان غذا پخش کنید، راهنمای یک کودک باشید، به بیمارهای خاص در بیمارستان سر بزنید، و یا هر کار دیگری که فکر میکنید می تواند برای دیگران مفید باشد را انجام دهید. چنین کارهایی کمک میکند زندگی خود را در یک چشم انداز قرار دهید و متوجه شوید حتی بدترین روزهای زندگی تان نیز انقدرها بد نبوده.

۲۷- در انتظار شروع زندگی واقعی ماندن

آرزوها، رویاها و اهدافی که دارید را با خود مرور کنید. اجازه ندهید فقط همانجا در ذهنتان بمانند، به زندگی که دوست دارید می توانید برسید فقط کافیست از همین امروز برای رسیدن به آن زندگی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر