تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنیم وقتی کسی در خانه سرما خورده از او نگیریم

۱-استفاده از دستمال یکبار مصرف

اگر فردی در خانه بیمار است، سعی کنید تا از دستمالهای یکبار مصرف استفاده کنید و ظروفی را که با اسفنج و یا اسکاچ می شویید، پس از شستشو یکبار در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۲- شستشوی سینک ظرفشویی

شیرآلات و دستگیره ها را به صورت روزانه و به دقت پاک نمایید چون مکان شستشوی دستها هستند. همچنین سعی کنید تا می توانید مسواک ها را در کنار هم قرار ندهید و ترجیحا از خمیردندان جداگانه استفاده کنید. بهتر است پس از پایان بیماری، مسواک خود را دور بیاندازید و یا آن را در آب بجوشانید.

۳-انتخاب با دقت پا کننده ها و شویندها

تکفارس آی آر

شما باید مطمئن شوید که شوینده هایی که خریداری میکنید، قابلیت پاک کردن جرم ها و میکروب ها را دارند و تنها یک شوینده نیستند.

۴-استفاده منظم از صابون

این را مطمئن باشید کسانی که از صابونهای آنتی باکتریال استفاده میکنند به همان میزان افرادی که از صابون های عادی استفاده میکنند، دچار سرماخوردگی می شوند. پس بهتر است با هر صابونی، چند بار در روز دستهایتان را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با آب گرم بشویید.

۵- پاک کردن محل تجمع ویروس

کنترل تلویزیون، کیبورد کامپیوتر و گوشی های تلفن همراه را با تمیز کننده ها به صورت متداول پاک کنید. همچنین این کار را پس از پایان یافتن دوره سرماخوردگی نیز به صورت مکرر انجام دهید.

www.takfars.ir

۶- شستشوی ملحفه ها

حوله ها، ملحفه ها و رویه بالش ها که محل زندگی ویروس ها هستند، در طول دوره بیماری یکی از اعضای خانواده و حتی پس از آن باید به صورت روزانه با آب گرم شسته و ضدعفونی شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر