image چکار کنیم ظهرها این قدر خواب آلود نباشیم

– مقدار زیادی آب بنوشید.کم آبی و دهیدراته شدن با مصرف انرژی بیشتر کارایی بدن را کم می‌کند.

– از مصرف مایعات قبل از خواب اجتناب کنید بلند شدن مکرر و رفتن به دستشویی خواب را مختل می‌کند.

-خوردن صبحانه انرژی بدن را در طول روز فراهم ساخته و باعث افزایش هوشیاری می‌شود.

– حداقل ۷تا ۹ ساعت خواب در هر شب از خستگی روز بعد جلوگیری می‌کند.

– زمانی که احساس کسل شدن دارید به رختخواب بروید.

– دو یا سه ساعت قبل از خواب نور و شام مغذی دریافت کنید.خوردن وعده‌های غذایی پر از چربی و کالری باعث احساس خستگی در روز بعد می‌شود.

– برنامه خواب را برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن از خواب تنظیم کنید این برنامه را در روز‌های تعطیل آخر هفته نیز انجام دهید.

-حمام گرم، نوشیدن شیر گرم، اتاق تاریک و خنک به استراحت کافی در شب کمک کرده و از احساس خستگی در روز بعد جلوگیری می‌کند.

– برای تنظیم برنامه خواب حداقل ۳۰ دقیقه در روز جلوی نور خورشید قرار بگیرید.

– مصرف غذاهای غنی از فیبر و پروتئین برای تنظیم سطح قند خون و افزایش انرژی ضروری است.

– خوردن وعده‌های غذایی کوچک هر ۴ تا ۵ ساعت در طول روز به بدن القا می‌کند که یک منبع ثابتی از انرژی وجود دارد.

– مصرف سیگار، منواکسید کربن را وارد خون کرده و مقدار اکسیژن بدن را کاهش داده و انرژی بدن را تضعیف می‌کند.

تک فارس » پزشکی سلامتی » چکار کنیم ظهرها این قدر خواب آلود نباشیم